Ruutanassa asuvat!!

Hei, tarttisin nyt tosissaan apua! Kaikki jotka asuu Kangasalan Ruutanassa, kertokaa kannattaako sinne muuttaa?? Jos jonkun tuttu tai tutun tuttu asuu siellä, niin pliis kyselkää onko se kiva/hyvä paikka eritoten lapsiperheille mutta siis muutenkin!
Jos mahdollista, niin pikaisesti haluaisin tietää, jotta voin mahdollisesti ostaa sieltä asunnon.. =)
 
kmh
Olen asunut Ruutanassa n.14 vuotta ja mielestäni on hyvä paikka asua. Varsinkin jos on auto käytössä. Tällä hetkellä lasten hoitopaikkoja on kyllä hyvin vähän kunnes toinen päikky valmistuu Laureeninkalliolle. Mistäpäin Ruutanaa olet haaveillut asunnosta, jos saan tiedustella?
 
nyt harmaana
Asun Kangasalla mutta en Ruutanassa. Kyllä se ihan nättiä seutua on ja lapsiperheiden suosimaa. Osittain toki siksi, että siellä on vähän edullisempia taloja kuin lähempänä K:alan keskustaa tai Tamperetta. Itse en aikoinaan innostunut alueesta siksi, että se on kuitenkin aika kaukana "mistään", siis keskustasta ja Tampereesta. Haluan kuitenkin että edes teoriassa "kaikki" on pyöräilymatkan päässä.
 
Ihanaa, et löytyy ihmisiä sieltä. Ruutanasta Laureeninkalliosta ollaan katottu kahtakin asuntoa. Meillä on auto, mutta ei haluttaisi toista autoa, yksi saisi riittää. Busseja sieltä näytti kerran tunnissa menevän, eikä autolla tampereelle eikä ilmeisesti kangasalallekaan kovin pitkä matka oo.. Ootteko ollu lasten kanssa kotona vai palannu työelämään vuoden jälkeen? Missä käytte kaupassa? Onko Ruutanan lähellä mitään avoimia kerhoja tai musiikkileikkikoulua tai muita? Tiedättekö onko siinä laureeninkallion läheisessä terveyskeskuksessa lääkärin palvelut vai joutuuko lähtemään kangasalan keskustaan lääkäriin?
 
vieras
Mun hyvä ystävä perheineen asuu Ruutanassa ja ovat kyllä viihtyneet tosi hyvin. Kaunista, luonnonläheistä seutua, missä käsittääkseni asuu aika paljon perheitä. Itsekin voisin kuvitella asuvani siellä.
 
kmh
Tampereelle ajaa 15min ja Kangasalle 10min. ruutanasta löytyy Siwa, mutta itse käyn usein Tampereen Prismassa tai Linnainmaan S-Marketissa johon ajaa 10min ja sinnehän on tulossa Prisman (S-marketista muutetaan/laajennetaan) lisäksi Citymarket.
Kerhoina ei löydy muutakuin seurakunnankerho ja päiväkodissa virikekerho.
Siinä "terveystalolla" on lääkäri päivystämässä ajanvarauksen mukaan ja hoitaja joka aamu. Lisäksi neuvola ja hammaslääkäri.
 
Wilma
Ruutanassa asuvat, oletteko joutuneet menemään yöpäivystykseen itse tai lapsen kanssa? Kuulin että yöpäivystys on valkeakosken sairaalassa... Missä asut, sinä joka et asu Ruutanassa mutta Kangasalalla? =) Minkähänlainen paikka olisi Suorama...
 

Yhteistyössä