Rv 12 kivut

  • Viestiketjun aloittaja Äitylu
  • Ensimmäinen viesti
Äitylu
Onko syytä lähteä näytille? Menossa rv 12, eilen pariin otteeseen vaaleanpunaista tuhrua ja menkkamaista kipua, joka oli myös yön yli. Keskenmeno takana ja alkoi samaisin oirein. Ultraavatkohan jos lähden näytille??
 
Kyllä mut vaan päivystykseen otettiin. Rv 16.

Ei mulla ainakaan tulis vaan mieleen istua kotona tekemättä mitään. Kannattaa nyt ainakin soittaa, että saako tulla.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Tiedän että on inhottavan epävarma tilanne, mutta itse en ainakaan meidän paikkakunnalla lähtis päivystykseen jos kivut ei ole ylitsepääsemättömät, sillä päivystyksessä tuppaa usein olemaan harjoittelijoita yms. jotka ei osaa välttämättä sitä ultra laitetta oikein käyttää, eikä kuvia oikein tulkita
 
Eipä ne taida ultrata tai tehdä mitään muutakaan, paitsi käskeä odottamaan kotona ja ottamaan yhteyttä vasta, kun kivut on kovat..mulla oli raskauden aikana verenohennuslääkitys, vuosin kuin seula..vasta, kun olin pyörtynyt kotona, sain luvan mennä naistenklinikalle.Km oli 11+3 viikolla.
 
Eipä ne taida ultrata tai tehdä mitään muutakaan, paitsi käskeä odottamaan kotona ja ottamaan yhteyttä vasta, kun kivut on kovat..mulla oli raskauden aikana verenohennuslääkitys, vuosin kuin seula..vasta, kun olin pyörtynyt kotona, sain luvan mennä naistenklinikalle.Km oli 11+3 viikolla.
Mut kun rh nega tarttee anti d -pistoksen, jos km, ettei kehity vasta-aineita.
 
ffds
Mua käskettiin päivystykseen jos tulee vuotoa. Enkä ole mitenkään erityinen. Ei edes puhuttu kivuista tai mitään. Joten minä menisin jos tulee vuotoa. Soittaisin kyllä ensin, koska soitan aina ennen kun menen, että saako tulla. Aina on sanonut joo.
 
hellsbells
Soita päivystykseen, jos ottasivat näytille.

Raskaana ollessani kun makoilin käyrillä niin kuuntelin kun kätilö puhu puhelimeen ; sinne soitti joku joka oli samoilla oireilla ja viikoilla, ja kätilö oli tosi tylyn kuulonen hänelle. "Ei sille mitään mahda, ei ole meidän asia"
 
Soita päivystykseen, jos ottasivat näytille.

Raskaana ollessani kun makoilin käyrillä niin kuuntelin kun kätilö puhu puhelimeen ; sinne soitti joku joka oli samoilla oireilla ja viikoilla, ja kätilö oli tosi tylyn kuulonen hänelle. "Ei sille mitään mahda, ei ole meidän asia"
Niin? ei olekaan. Alkuraskauden keskenmenot ei kuulu synnyttäjien vastaanottoon. Vähän riippuen paikkakunnasta vasta 22-24 viikkoset kuuluvat akuuteissa asioissa sinne.
 
hellsbells
Niin en tarkottanutkaan että olisi, tarkotin että sanoi tosi tylysti ( ja kyllästyneesti ) asiansa tuo kätilö.
Vaikka itse olisin bensa-asemalla töissä ja joku sinne soittais keskenmenostaan, niin kyllä mä valitsisin äänensävyni muuksi kun tylyksi.
 
"vieras"
Minä olen mennyt päivystykseen molemmissa keskenmenoissa, eli rv 11+jotain alkoi vuoto ja kyselemättä menin päivystykseen. Mulla tosin on Rh neg. veriryhmä, että senkin takia. Ultrattiin ja keskenmenot todettiin ja sain piikin. En olis kyennyt todellakaan epätietoisuudessa kotona odottamaan arkea.
 
Sh
Päivystyksessä ei välttämättä ole uä tai doppleria, mutta tuurilla on jompikumpi.
Lääkäri ei välttämättä tee gyntutkimusta, mutta voi kirjoittaa sairaslomaa ja lepoa.
 

Yhteistyössä