RV 16 menossa?

  • Viestiketjun aloittaja "toivo"
  • Ensimmäinen viesti
"toivo"
Olen rv16 menossa ja maha vielä pieni omasta mielestäni,jostain syystä tänään tuntunut vihlovia kipuja masussa ja jalat meinaa lähtä alta sohvalta noustessa en ymmärrä miksi?
Kuntoilin aiemmin viime kuussa 2-3 kertaa viikossa 1h ajan sulapalloilua,1h kerran viikko salilla treenaten ja massu oli pieni ja kun lopetin niin massu vaan kasvoi ihan älyttömästi joten olikohan tuolla liikunnalla jotain merkitystä tuohon kun en nyt ole kuukauteen treenannut,muuten kuin puolen tunnin kävely lenkki päiviitäin.
 
"toivo"
Loppuukohan nuo kivut ollenkaan kun välillä niitä ei tunnu ollenkaan sitten yhäkkiä ne palaa jostain syystä pelottaa,en vihtis lähtä yöllä enään terveyskeskukseen ajattelin odottaa aamuun asti jos ne ei lopu niin sitten lääkäriin :(
 
xx
mulla oli sellainen tunne että jalat lähtee alta kun oli matala verenpaine ja huono hemoglobiini ja mulla oli noin rv 7-18 kokoajan sellainen ihottava alavatsa särky... sitä tutkittiin kävin ultras ja pissatestit otettiin ym mut mitään vikaa ei löytynyt... sit se vaan yhtäkkiä loppu... mut jos on kova särky eikä lopu niin käy ihmees lääkäris..
 
"taina"
Jos supistuksia tulee paljon (15 tai enemmän päivässä) olisi syytä käydä tarkistuttamassa kohdunkaulan tilanne. Joillakin myös kivuttomat supistukset pehmittävät sitä ja voivat aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen.
 
"toivo"
mulla tuntuu vihloitoja ja sellasia ärsytäviä kipuja 3min välein kestää vähän aikaa ja loppuu yritän levätä mut se ei auta ja en pysty nukkuun ärsyttävä olo.
Miten nuo lähtee pois tai mitä voin tehdä??
 
noita akka
Se on ihan normaalia vaikka ne alkaisi rv15. Supistus voi olla niin kova että täytyy pysähtä kesken kävelyn, niin mun ainakin monesti täytyy jos ei ole kovin kiire. Harkkasupparit tuntuu mielestäni seisoessa/kävellessä kovemmilta kuin levossa tai istuessa.
 
"toivo"
Tosi inhottava tuo kutina olen laittanut rasvaa,mutta ei se ole auttanut paljonkaan,tää on eka lapsi minulle ja lapsen isä ei välitä mitään mistään hänelle on ihan sama mitä kuulemma teen :(
Mitä jos nuo supistelut eivät lopu koko yönä,koko ajan tulee?En tiedä pitääkö tässä kohta ambulassi tilata on niin kamala olo vai uskallanko odottaa aamuun.
 
"toivo"
Maha ihan kova ja vieläkin jatkuu supistelu vähän väliä se siitä mun yöunista :(
Toivottavasti lapsella on kaikki kunnossa.
Eihän se voi vielä syntyä kun on niin pieni vielä ettei selviä siitä?Mä oon ihan paniinissa ja yksin ex ukkokaan ei auta mua,oon niin yksin :(
 
"toivo"
Taidan kohta soittaa sinne pelottaa aivan hirveesti ja yritin exällekkin soittaa mut se löi luuria korvaan et veis mut sinne sitten.Mitä ne yleensä tekee saanko jonkun lääkityksen tuohon ja ei kai mulla oo synnytys alkanut?En tiedä yhtään kun eka lapsi kyseessä.
 
"toivo"
Mulla alkoi valuun yhtäkkiä kirkasta valkovuodon tapasta koko ajan alapäästä,mutta se ei oo niin paksua kuin valkovuoto ohutta litkua ja se ei lopu onko tuo ihan normaalia?
Mut ei oo vähään aikaan suppaillut mut alkoi vuotoon ihan koko ajan emättimestä kirkasta nestettä ja välillä saattaa tuntua pientä tunnetta massussa.
 
vieras samoilla viikoilla
Mulla samat viikot menossa ja lääkäriltä kun kysyin, niin näillää viikoilla nuo vihlaisut on tavallisia, kun jotkut kiinnikkeet venyvät (jos siis tuntuvat tuolla nivusten seudussa). Tuo kirkkaan nesteen valuminen ei kyllä kuulosta normaalilta.. toivottavasti olet soitellut lääkäriin ja saanut asiaan selvyyden. Tsemppiä!
 

Yhteistyössä