Rv 20+1, vauvan liikkeet katosi.??? :(

  • Viestiketjun aloittaja Hermoraunioinen
  • Ensimmäinen viesti
Hermoraunioinen
Eli odotan ensimmäistäni, jota yritimme mieheni kanssa 2,5v... Liikeitä on parisen viikkoa tuntunut selvästi, potkut ym. Mutta eilen oli hiljainen päivä, ehkä potku, pari iltapäivällä ja tänään en ole tuntenut mitään.
Olin tunnin selälleni, kylelleni, join imelää mehua ja kylmää vettä, mutta en saa liikeitä tuntumaan.
Soitin neuvolaan, neuvolasta käski vaan tehdä tuon mitä teinkin, ajan sain VASTA 13pv, ja meidän käpykylän neuvola täti ei ole paikalla tänään eikä huomenna.

Onko normaalia että on hiljaisia päiviä? Kokemuksia?

Olen ihan hermoraunio, en kestä jos pikkuinen ei olekkaan enää hengissä.... :'(
 
"raisa"
Eikös tollaset hiljaset päivät oo kuitenkin ihan normaaleja tossa vaiheessa. Vauvahan on vielä niin pieni, että mahtuu mahassa hyvin piiloon, esim. selkärankaan päin tulevat liikkeet ei tunnu paljonkaan/lainkaan. Mä en oo noilla viikoilla edes tuntenut kuin pientä kuplintaa, enkä sitäkään joka päivä. Ymmärrän kyllä, että huolettaa! Voisitko soittaa äitiyspolille?
 
"Vieras"
Marssi johonki päivystykseen (tai sinne neuvolaan)ja vaadi että sydänäänet kuunnellaan.
Ei
Tuommonen ressauskaan oo hyväksi vauvalle.
Millon sulla ois rakenneultra?
 
Tsuh
Mulla oli useinkin hiljaisia päiviä myöhemminkin kun rv 20, onneksi oli dopleri jolla pysty varmistamaan että pieni sydän vielä jumputtaa. Tosiaan vauva on saattanut kääntyä niin että potkskelee selkääsi päin, silloin niitä liikkeitä ei tunne. kyllä kaikki On varmasti hyvin! Jos jostain saisit dopperin lainaan, suosittelen. Itselläni ei olisi pysynyt pää kasassa ilman sitä.
 
Hermoraunioinen
Rakenne ultra on 14.2, ystävän päivänä. Kyllä soitan äitiyspolille mutta ajattelin että täältä saisin muiden kokemuksista lukea jotain, että tämä olisi normaalia, enkä olisi niin hermorauniona.
 
"tiii"
Ihan normaalia vielä tossa vaiheessa. vasta rv 25,vai oliko jopa rv 28 jälkeen voi odotella tuntevansa jotain joka päivä.Liikelaskentaakin tehdään vasta kun viikkoja on sen liki 30.
 
Hermoraunioinen
Meidän kylällä ei ole kuin 1 neuvolatäti (pienikylä) ja hän käy välillä toisellapaikkakunnalla,80km päässä täältä. Mutta soitan polille jos vaikka sinne tänään pääsisi.. kiitos vastauksista!
 
Hei sinä, mä kanssa odottelen ensimmäistä nyt rv 24 ja pari kertaa kans olen säikähtänyt kun lapsi on saattanut olla kauhean vilkas muutaman päivän putkeen ja sitten ollut parin päivän tauko jolloin ollut hiljaista.. :) Sitten sain tietää että vasta n. rv 30 liikkeitten pitäisi tuntua päivittäin ja tuo "katoaminen" tässä vaiheessa johtuu siitä, että lapsella on vielä tilaa liikkua kohdussa. :) Mulla myös istukka etuseinässä joten himmeitä potkuja en välttämättä tunne...

En usko että pikkuisellasi on mitään hätää ja sinuna nauttisin nyt vielä kun on niitä rauhallisiakin hetkiä. :)
 
"ama"
Ymmärrän kyllä, että hermot on raunioina.. Fakta on kuitenkin se, että noilla viikoilla asialle ei voi tehdä mitään, oli tilanne mikä tahansa. Meillä ei ennen 22 raskausviikkoa oteta äitipolille edes keskenmenoepäilyjä, vaan pitää mennä naistentautien poliklinikalle, jos on esim. veristä vuotoa.

Hyvin todennäköisesti vaavilla on kuitenkin kaikki hyvin :)
 
"Mie"
tunsin liikkeitä jo paljon aiemmin...kun sitten oli viikkoja 20+3 ei tuntunut mitään ja rakenneultrassa selvisi että pikkuinen oli menehtynyt.Toivon vilpittömästi että pikkuisellasi olisi kaikki hyvin.
 
Hermoraunioinen
[QUOTE="Mie";27995091]tunsin liikkeitä jo paljon aiemmin...kun sitten oli viikkoja 20+3 ei tuntunut mitään ja rakenneultrassa selvisi että pikkuinen oli menehtynyt.Toivon vilpittömästi että pikkuisellasi olisi kaikki hyvin.[/QUOTE]

Oi kauheaa... :(
Nyt olen muutamia hipaisuja tuntenut, potkun ja kaksikin. Kai sillä on hyvin, mutta menen silti polille että saan asian pois mielestä.
 
Mulla ainakin katosi noilla viikoilla liikkeet jopa pariksi viikoksi. Ja mulla on istukka takaseinämässä että sekään ei mulla selittänyt asiaa.

nyt menossa viikko 28 ja liikkeet on alkanut tuntumaan selkeinä ja päivittäin nyt parin viikon ajan.
 

Yhteistyössä