rv 38+6 ja menkkajomotusta, valkovuoto tuoksuu kuten ennen menkkoja - veriselle. onko lähtö lähestymässä??

olen siis ensikertalainen ja siksi niin kiinnostunut :ashamed:
tiiän ettei kukaan voi varmaksi sanoa mitään, mutta kyselen silti :)
eli tänään on rv 38+6 ja eilisillasta asti on ollut sellaista kovempaa menkkajomotusta aalloittain, tuntuvat nyt myös alaselässä. valkovuoto alkoi myös tuoksua kuten ennen menkkoja, veriselle tms. on kuitenkin vaaleaa vielä, välillä hitunen väriä on mukana.

onko kellään ollut tällaisia oireita ennen synnytystä? :)
 
....
sul taitaa lorahdella lapsivettä..minkä väristä tarkalleen..jos vihertää..sairaalaan yhteyttä...tulehdusriski, jos lorahtelee pitkänkin aikaa lapsivettä..mulla kävi näin..olin dorka ja en älynnyt mennä kun vasta viikon jälkeen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
sul taitaa lorahdella lapsivettä..minkä väristä tarkalleen..jos vihertää..sairaalaan yhteyttä...tulehdusriski, jos lorahtelee pitkänkin aikaa lapsivettä..mulla kävi näin..olin dorka ja en älynnyt mennä kun vasta viikon jälkeen...
millä perusteella olisi lapsivettä?? ihan valkovuodon näköistä on, nyt on muuttunut aavistuksen kirkkaammaksi ja ohentunut. mutta en kyllä ajatellut että olisi vettä!
 
mä oisin synnyttäny molemmat lapset kotona jos oisin jääny odottamaan että koskee enemmän ku ne menkka jomotukset.
edellis iltana ekasta alko nuo aaltomaiset tuntemukset, kaupassa muutaman kerran supisti ihan kunnolla samoin anoppilassa, mut laantuvat eikä tihentyneet, yöllä nukuin muutaman tunnin herätäkseni aamuyöllä niihin OIKEISIIN supistuksiin, tuntuvat menkkakrampeilta, alamahassa, selässä ja reisissä, mutta ei nyt aikuistenoikeesti koskenu..
 
tiltu
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
onko teistä kellään kokemusta samanlaisesta olotilasta? kauanko meni että alkoi oikeat supistukset? oliko ne kuinka paljon kovempia kuin tällaiset kuukautiskivut?
ei ne välttämättä tuon kivuliaammiksi edes tule. ovatko mitenkään säännöllisiä nuo "aallot" minulla meinaan kakkosesta ei supistukset ns säännöllistyneet ollenkaan.

mistä päättelet, että kyseessä on valkovuotoa, eikä lapsivettä?
 
tiltu
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
onko teistä kellään kokemusta samanlaisesta olotilasta? kauanko meni että alkoi oikeat supistukset? oliko ne kuinka paljon kovempia kuin tällaiset kuukautiskivut?
ei ne välttämättä tuon kivuliaammiksi edes tule. ovatko mitenkään säännöllisiä nuo "aallot" minulla meinaan kakkosesta ei supistukset ns säännöllistyneet ollenkaan.

mistä päättelet, että kyseessä on valkovuotoa, eikä lapsivettä?
 
taitaa olla tosi kyseessä
Mulla oli supparit just tollasta menkka jomotusta ja vasta loppu vaiheessa tuntu selässä..siis sillon kun olin jo salissa. Ootko kellosta kattonu et millä välillä ne tulee?
 
Kunnon supistuksen aikana ei pysty puhumaan tai liikkumaan. Noi menkkakivut on semmosta alkusoittoa joka voi tarkottaa sitä, et ne siitä voimistuu tai sit ne vielä loppuu kokonaan. Mee lenkille tai tee jotain muuta fyysistä se saattaa auttaa suppareita voimistumaan. Sulla nyt vähä niinku lupailee synnytystä eli voi olla ihan hyvä vähän avittaa sitä.
 
tiltu
Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke:
Kunnon supistuksen aikana ei pysty puhumaan tai liikkumaan. Noi menkkakivut on semmosta alkusoittoa joka voi tarkottaa sitä, et ne siitä voimistuu tai sit ne vielä loppuu kokonaan. Mee lenkille tai tee jotain muuta fyysistä se saattaa auttaa suppareita voimistumaan. Sulla nyt vähä niinku lupailee synnytystä eli voi olla ihan hyvä vähän avittaa sitä.
ei ne välttämättä menkkakipuja kovempia ole. kakkosesta minulla oli ennen viikkoa ennen synnytystä niin kovia suppareita, että jalat meinasi mennä alta, mutta salissa ne tuntuivat lähinnä menkkakivuilta ja sen vuoksi meinasin synnyttää kotiin.
 
iru
Mulla alkoi n. 21 aikoihin illalla noi menkkajomotukset.. ekka kertalaisena lähettiin sairaalaan n.2 aikaan yöllä. Matkalla tuli ekka oikea supistus, poika syntyi klo 14.11 :heart: elikkä alle vuorokausi siitä ku jomotukset alkoi niin poika syntyi. Luulen että sulla kohta synnärille lähtö edessä, onnea :flower:
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
sul taitaa lorahdella lapsivettä..minkä väristä tarkalleen..jos vihertää..sairaalaan yhteyttä...tulehdusriski, jos lorahtelee pitkänkin aikaa lapsivettä..mulla kävi näin..olin dorka ja en älynnyt mennä kun vasta viikon jälkeen...
millä perusteella olisi lapsivettä?? ihan valkovuodon näköistä on, nyt on muuttunut aavistuksen kirkkaammaksi ja ohentunut. mutta en kyllä ajatellut että olisi vettä!
Sellaista se lapsivesi onkin, kuin valkovuotoa mutta kirkkaampaa ja ohuempaa, ja voi olla lievästi verensekaista eli vaaleanpunaista, ja tuoksuu verelle.

Kokeile laittaa vessapaperia housuihin, lapsiveden pitäisi mennä heti läpi, ja valkovuodon jäädä pidemmäksi aikaa paperin pinnalle.

 
päättelin ettei ole lapsivettä koska ei lorahtele housuun tms, alapää vain on tosi kostea. mutta niinhän se kuulemma voi ollakin ihan valkovuodosta.

ja tosiaan pystyn puhumaan ja liikkumaan noiden jomotusten aikana vaikka tuntuvatkin selässäkin. täytyypä tosiaan vaikka mennä kävelylle tms kohta :)

en ole kellosta vielä katellut välejä. mutta sanoisin että ehkä 5-10minuutin välein.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:
Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke:
Kunnon supistuksen aikana ei pysty puhumaan tai liikkumaan. Noi menkkakivut on semmosta alkusoittoa joka voi tarkottaa sitä, et ne siitä voimistuu tai sit ne vielä loppuu kokonaan. Mee lenkille tai tee jotain muuta fyysistä se saattaa auttaa suppareita voimistumaan. Sulla nyt vähä niinku lupailee synnytystä eli voi olla ihan hyvä vähän avittaa sitä.
ei ne välttämättä menkkakipuja kovempia ole. kakkosesta minulla oli ennen viikkoa ennen synnytystä niin kovia suppareita, että jalat meinasi mennä alta, mutta salissa ne tuntuivat lähinnä menkkakivuilta ja sen vuoksi meinasin synnyttää kotiin.
Toki on mahdollista. Itse en vaan ole synnyttänyt yhtään kertaa ilman kunnon supistuksia tai siis vaan voimakkaat supparit on avannu kohdunsuuta. Menkkakivut on ollu vaan kiusallisia niistä ei oo ollu mitään hyötyä synnytyksen edistymisen kannalta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja iru:
Ei mullakaan sitä lapsivettä tullu ku ihan vähä kotona, salissa sitte kunnolla :LOL: mutta näähän on taas niin yksilöllisiä kaikilla..
huomasitko ite ihan selvästi sen lapsiveden kotona? täytyy mun kokeilla tuota wc-paperikikkaa jonka joku neuvo, mut nyt joudun ravaamaan vessassakin koko ajan. meni maha ihan sekaisin.
 
tiltu
Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke:
Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:
Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke:
Kunnon supistuksen aikana ei pysty puhumaan tai liikkumaan. Noi menkkakivut on semmosta alkusoittoa joka voi tarkottaa sitä, et ne siitä voimistuu tai sit ne vielä loppuu kokonaan. Mee lenkille tai tee jotain muuta fyysistä se saattaa auttaa suppareita voimistumaan. Sulla nyt vähä niinku lupailee synnytystä eli voi olla ihan hyvä vähän avittaa sitä.
ei ne välttämättä menkkakipuja kovempia ole. kakkosesta minulla oli ennen viikkoa ennen synnytystä niin kovia suppareita, että jalat meinasi mennä alta, mutta salissa ne tuntuivat lähinnä menkkakivuilta ja sen vuoksi meinasin synnyttää kotiin.
Toki on mahdollista. Itse en vaan ole synnyttänyt yhtään kertaa ilman kunnon supistuksia tai siis vaan voimakkaat supparit on avannu kohdunsuuta. Menkkakivut on ollu vaan kiusallisia niistä ei oo ollu mitään hyötyä synnytyksen edistymisen kannalta.
minulla taas nämä ns menkkakivut(1,5 vkoa ennen synnytystä rasitus aiheutti aivan järkkyjä supparieta) ja osittain lähes kivuttomat ennenaikaiset supparit avasivat paikkoja niin, että viimeisessä neuvolalääkärin tarkastuksessa kaulaa ei ollut enään ollenkaan ja kohdun suu oli 4cm auki. synnytys ei vaan kuitenkaan ollut käynnissä...vaan tarvittiin vähän apua kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kissendaal:
päättelin ettei ole lapsivettä koska ei lorahtele housuun tms, alapää vain on tosi kostea. mutta niinhän se kuulemma voi ollakin ihan valkovuodosta.

ja tosiaan pystyn puhumaan ja liikkumaan noiden jomotusten aikana vaikka tuntuvatkin selässäkin. täytyypä tosiaan vaikka mennä kävelylle tms kohta :)

en ole kellosta vielä katellut välejä. mutta sanoisin että ehkä 5-10minuutin välein.
Jos et pysty nukkumaan kipujen takia kannattaa mennä sairaalaan. Mulla oli menkkamaisia kipuja 2 vuorokautta ennenkun esikko lähti kunnolla syntymään enkä saanu nukuttua eli olin tosi kuitti sit ku piti synnyttää enkä meinannu jaksaa ponnistaa vauvaa ulos. Sairaalasta saat kipu lääkkeitä et pystyt nukkumaan, mut toivotaan et se siitä lähtee käyntiin =)
 
Jepulis
Vatsan sekaisin meno = ripuli on usein yksi lähestyvän synnytyksen merkeistä, kroppa tyhjentää suolta lapsen syntymän edeltä.

Ei sitä lapsivettä aina tule saavista kaataen, jos kalvo puhjennut ylempää tulee pieninä lorauksina. Ehkä kannattaa käydä tarkistamassa tilanne synnärillä jos se vessapaperi kastuu.
 

Yhteistyössä