Rv 6+4, tänään käyty neuvolassa, lääkärillä ja vielä keskussairaalassa. Apuja ja tsemppiä vailla :(

Huh,kamalan kuulosta. Mua on kaikissa raskauksissa pelottanut ihan älyttömästi siihen asti että joku varmistaa mahassa todella jonkun kasvavan eli varhaisultrassa. Yksi tuulimunaraskaus mullakin takana,mutta se oli selvä homma eikä tuollaista epätietoisuutta. Toivottavasti ap teillä on kaikki takkuisesta alusta huolimatta hyvin! :hug:
 
"hei"
Mulla oli samanlainen tilanne samoilla päivillä.Lisäksi oli veristä vuotoa. Näkyi vain ruskuaispussi. Sain sitten ultran parin viikon päähän ja olin tosi masentunut, sillä takana oli jo 2 keskenmenoa. No parin viikon päästä näkyi pussi ja pieni sikiö ja syke =) Nyt tuo "pussukka" on jo 8v. menevä neiti. Eli asiat voivat olla ihan toisin jo tänään. Onnea ultraan. Tulehan kertomaan miten meni.
 
"vieras"
mulla ekassa raskaudessa oli tuollaisia kipuja kolmen viikon ajan n. kerran päivässä ja kestoltaan 30 min - tunti. Makasin taukohoneessa työpaikalla valkeana kuin lakana leposohvalla. Mitään vuotoja ei ollut. Työterveydestä lähetettiin tutkimuksiin kun työterveyslääkäri epäili kohdun ulkopuolista. Ekassa ultrassa näkyi vain sikiöpussi kohdussa olisko ollut rv 6+jotain. Ultrannut lääkäri epäili minulla olevan mahaontelossa jotain kiinnikkeitä, jotka kipuilevat kohdun aloittaessa kasvuaan. Seuraava ultra olikin sitten jo np-ultra kun lääkäri ei katsonut tarpeelliseksi jatkututkimuksia. Nyt tuo mahakivun aiheuttaja juoksee ympäri sohvaa kun minä kirjoitan tätä viestiä.... Tässä toisessa raskaudessa ei ole ollut noita mahakipuja ollenkaan.
 
Mulla oli myös alkuraskaudesta 4 peräkkäistä päivää alamaha todella kipeä. En voinut kävellä tai tehdä mitään muuta kuin maata kippurassa. Terveydenhoitaja vain sanoi, että jos ei vuoda niin ei ole hätää. Eikä ollutkaan, sillä poika tällä hetkellä päälle vuoden :)
 
minulla oli alkuraskaudessa vatsakipua, jonka takia hakeuduin päivystykseen. olin
plussannut vain muutama pv aikaisemmin.. sekä hoitaja, joka ensin tutki minut että lääkäri
olivat sitä mieltä, että kyseessä on kohdunulkoinen raskaus. ultrassa kuitenkin näkyi elävä sikiö
ja ihan oikeassa paikassa. mutta onnea ap:lle, hienoa että kaikki on hyvin ! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
"äiskä"
<3Arvatkaa vaa <3 No pieni sikiöhän siellä köllötteli ja sykkeet kuulu <3 Voi että <3 tää on niin ihana tunne <3 Nyt ei oo enää sitä epätietoisuuden tunnetta ja pelkoa, nyt voi nauttia kunnolla, ku tietää kaiken olevan hyvin !
Arvasin :) En viitsinyt kertoa että minulla on vastaava kokemus kun pelkäsin etten osu oikeaan. Mutta minulla ja monilla muillakin on ihan alkuraskaudesta tullut nimenomaan yöllä sietämättömän kovia kipuja joista on itse varma että nyt meni kesken. Minulla on nyt 10-kuinen poika :)

Onnea loppuraskauteen! :)
 

Yhteistyössä