Rv ja olotila pino!

29+1
Olo alkaa olemaan tukala vaikka maha ei ookkaan iso. Jatkuvasti painaa tonne alas ja sohvalta noustessa tuntuu kuin alapää jäis sinne. Sama kävellessä. : /

Mutta myllerrys on sitä luokkaa ettei paljon jää arvailujen varaan onko kaikki hyvin :D

Niin ja eilen tuli kipeä supistus (ei siis muutaku yksi iso ja kestoltaan pitkähkö)
 
37
Menossa rv 37 ja alkaa todella jo huomaamaan, että mahassa joku asustelee. Turvotus vie tunnon sormista. Baby kiemurstelee masussa entistä enemmän, ainakaan minulla ei liikkeet ole vähentyneet mihinkään, päinvastoin. Muutama ennakoiva supistus tullut ja masukin on jo laskeutunut vähän alemmas. No vielä jaksaa...
 
23+3.

Tuntuu kuin olisi viimeisillään. Olo on kuin norsulla, iso, ruma ja hikinen. Vaapun eteenpäin ja maha tuntuu olevan tiellä. Joko tästä toisesta on reippaasti isompi maha kuin esikoisesta oli näihin aikoihin, tai sitten olen autuaasti unohtanut esikoisen odotusajan :D

Onnistuin myös taikomaan jostain itselleni flunssan. Ei siis suuremmin kehumista olotilassa. Mutta mä shoppailin vauvanvaatteita pari kassillista aleista eilen, joten vähän on mieli korkeammalla ;)
 
Rv 27+1 ja olo mainio. Tänään alkaa kesäloma ja siitä suoraan äitiysloma elokuussa. :) Vaivoja ei juurikaan, paitsi painetta alapäässä ja iltaisin (levossa!) kivuttomia supistuksia. Mielenkiinnolla odotan torstain lääkäriä.
 
Menossa rv 37 ja alkaa todella jo huomaamaan, että mahassa joku asustelee. Turvotus vie tunnon sormista. Baby kiemurstelee masussa entistä enemmän, ainakaan minulla ei liikkeet ole vähentyneet mihinkään, päinvastoin. Muutama ennakoiva supistus tullut ja masukin on jo laskeutunut vähän alemmas. No vielä jaksaa...
Hui, sulla ei oo matkaa enää paljoa jäljellä! Mä en malttas oottaa sitä että olisin jo noin pitkällä :heart:
 
toista kertaa äidiksi
Rv 36 ja risat ja olo on todellakin raskas. Nukun huonosti, lyhyissä pätkissä. Maha on iso ja alhaalla ja vauva on hyvin kiinnittynyt lantioon, pyörittelee päätään niin että kirpaisee välillä oikein kivasti. Liikkeetkään ei ole yhtään vähentyneet, päinvastoin, potkii niin voimalla että sattuu! No tottakai olen iloinen siitä että pienellä riittää tarmoa :) Lisäksi kipeitä supistuksia lisääntyvään tahtiin, eilen 4 kertaa päivän aikana, onneksi kestää kuitenkin vain vähän aikaa ja kohdunsuukin vielä ihan kiinni. Suurin olotilaa huonontava asia on kuitenkin hemoglobiini, joka on nyt yhtäkkiä parissa viikossa laskenut tosi alas vaikka aiemmin ollut erinomainen. Aiheuttaa tolkutonta väsymystä ja hengenahdistusta, sellaista ettei jaksa edes tiskejä koneeseen laittaa, mikään ei huvita muutenkaan... Koti rapistuu ympärillä koska siivoamista ei jaksa edes ajatella. Joten odotan innolla että saan raudalla hempan nousemaan ja sitten jaksaa taas edes jotain!
 
[QUOTE="vieras";28624728]Rv 20 olo erittäin flunssainen ja pelokas, verta tullut jo muutaman päivän, mutta ei kuulema syytä huoleen :([/QUOTE]

Apua, onko sitä paljon tullu? Onko ultrattu? Mulla oli vuotoa alussa ja pelkäsin kovasti että menee kesken mutta mulla oli joku verisirppi siellä mikä vuosi pois.
Tsemppiä sinne :hug:
 
[QUOTE="Mie";28624715]38+5. Pelottaa ja jännittää.[/QUOTE]

Synnytyskö pelottaa? Onko eka kyseessä?

Mua jännitti kaks ekaa ihan hulluna mutta jostain kumman syystä tällä kertaa ei pelota yhtään, johtuu kai siitä että toinen synnytys meni niin äkkiä eikä jättäny mitään jälkiä eikä sattunut juuri ollenkaan vaikka ainoa toimiva "puudute" oli ilokaasu.

Tsemppiä!!
 
33+5 :) alkaa välillä olla semmonen olo että ei jaksais ku ei oo päässy lenkille pitkään aikaan. kohdunsuu ollu pehmeä jo hyvän tovin niin pitää ottaa rauhallisesti että neitokainen pysyis massussa vielä vähintään kuukauden. pitää yrittää nauttia tästä ajasta ku viimeinen raskaus näillä näkymin :) mutta henkisesti välillä aika rankkaa..
 
Ihanaa, saan valittaa nyt täällä oloni kurjuutta ihan luvan kanssa. :heart:

Eli rv. 17+2. Perjantaista lähtien ollut sairaalassa, koska minulla on streptokokkeja ja E. colia. Oma gyne antoi torstaina ab-kuurin ja mittasi kohdun kaulan. Oli vain 2,4 cm. Käski levätä kotona ja lähteä heti sairaalaan, jos mahaa vielä painaa.

Perjantaina sain allergisen reaktion lääkkeistä ja koska maha tuntui niin painavalta, lähetti gyne minut sairaalaan. Onneksi lähetti, kohdun kaula 1,9 cm. Tuli sitten samalla ehdoton vuodelepo, siis ei edes vessaan saanut nousta. Lauantaina ylilääkäri ultrasi ja kohdun kaula oli taas 2,3 cm. Viikonlopun yli antibiootit suoneen.

Eilen vuodelepoani hieman purettiin. Nyt saan kävellä kokonaista 5 metriä vessaan ja kerran päivässä noin 20 metriä suihkuun. Muuten on pysyttävä sängyssä. Tänään kuulemma jossain vaiheessa haluavat ottaa taas pöpönäytteen kohdunsuulta ja katsoa, mikä tilanne. Jos se on parempi, kuin perjantain näyte, niin laittavat tämän viikon lopulla tukilangan kohdunkaulalle. Jos ei ole parempi, niin saan taas antibiootit (nyt minulla on vain desinfioivat supot 2 kertaa päivässä) ja katsotaan tilanne ensi viikolla uudestaan. Eli voipa kestää vielä aika kauan, ennenkuin täältä pääsen kotiin.

Ulkona on lämmintä yli 30 astetta ja hiostavaa. Ilma on melkein veitsellä leikattavan paksuista. Lisäksi vielä sairaalan kumipäällysteiset patjat ja tyynyt. Arvatkaa, montako litraa päivässä hikoilen.

Jos mun mies vielä haluaa tämän lapsukaisen jälkeen lapsia, niin saapahan käydä tekemässä ne jossain muualla... :whistle:
 
Ihanaa, saan valittaa nyt täällä oloni kurjuutta ihan luvan kanssa. :heart:

Eli rv. 17+2. Perjantaista lähtien ollut sairaalassa, koska minulla on streptokokkeja ja E. colia. Oma gyne antoi torstaina ab-kuurin ja mittasi kohdun kaulan. Oli vain 2,4 cm. Käski levätä kotona ja lähteä heti sairaalaan, jos mahaa vielä painaa.

Perjantaina sain allergisen reaktion lääkkeistä ja koska maha tuntui niin painavalta, lähetti gyne minut sairaalaan. Onneksi lähetti, kohdun kaula 1,9 cm. Tuli sitten samalla ehdoton vuodelepo, siis ei edes vessaan saanut nousta. Lauantaina ylilääkäri ultrasi ja kohdun kaula oli taas 2,3 cm. Viikonlopun yli antibiootit suoneen.

Eilen vuodelepoani hieman purettiin. Nyt saan kävellä kokonaista 5 metriä vessaan ja kerran päivässä noin 20 metriä suihkuun. Muuten on pysyttävä sängyssä. Tänään kuulemma jossain vaiheessa haluavat ottaa taas pöpönäytteen kohdunsuulta ja katsoa, mikä tilanne. Jos se on parempi, kuin perjantain näyte, niin laittavat tämän viikon lopulla tukilangan kohdunkaulalle. Jos ei ole parempi, niin saan taas antibiootit (nyt minulla on vain desinfioivat supot 2 kertaa päivässä) ja katsotaan tilanne ensi viikolla uudestaan. Eli voipa kestää vielä aika kauan, ennenkuin täältä pääsen kotiin.

Ulkona on lämmintä yli 30 astetta ja hiostavaa. Ilma on melkein veitsellä leikattavan paksuista. Lisäksi vielä sairaalan kumipäällysteiset patjat ja tyynyt. Arvatkaa, montako litraa päivässä hikoilen.

Jos mun mies vielä haluaa tämän lapsukaisen jälkeen lapsia, niin saapahan käydä tekemässä ne jossain muualla... :whistle:
Huh no kyllä on tapahtuma"rikasta" aikaa sulla : / Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin kuitenkin.. Ja teet niinku lääkäri sannoo! :hug:
 
"vieras"
rv 26

Voisinpa jo synnyttää. Ei jaksaisi enään tätä raskausaikaa. Kaikki on raskasta ja väsyttää. Juoksulenkki (ilman tätä vatsaa) olisi nyt todella ihanaa. Supistelee harjoitussupistuksia vähän väliä. Tylsää, todella tylsää. En jaksa ostaa raskausvaatteita vaan yritän mahtua niihin venyvimpiin. Onneksi oli viime kerrasta jotain suurempaa. Tavis legginseissä ja pitkässä topissa kuljen lähinnä ja katselen hienoja vaatteita netistä ja kuvastoista, joiden pukeminen päälle olisi mahdotonta. Jos nyt päästäisiin edes sinne rv 30.
 
Juu, kyllä täällä maataan. En tosiaan tee mitään, mitä en saa. Tämä on nyt minun viimeinen raskaus ja haluan saada palkintoni vasta aikaisintaan lokakuussa. Tänään sain onneksi läppärin ja mokkulan, niin kuluu aika vähän paremmin. Olen nimittäin yksin huoneessa ja mies töissä aamusta iltaan. Eli kiva. Tytär tulee iltapäivällä anopin kanssa käymään.

Eipä tämä ole vasta kuin kolmas tulehdus tämän raskauden aikana. Ensin oli rv. 13 virtsatietulehdus, joka lyhensi kohdun kaulan 2,5 cm:n. Pari päivää myöhemmin oli taas yli 4 cm. Sitten oli enterokokkeja, jotka pitivät paikat kiinni, mutta siihen sain oikeat antibiootit. Ja nyt tämä.

Mistä minä näitä saatanan bakteereita oikein kerään???
 
"Mie"
Synnytyskö pelottaa? Onko eka kyseessä?

Mua jännitti kaks ekaa ihan hulluna mutta jostain kumman syystä tällä kertaa ei pelota yhtään, johtuu kai siitä että toinen synnytys meni niin äkkiä eikä jättäny mitään jälkiä eikä sattunut juuri ollenkaan vaikka ainoa toimiva "puudute" oli ilokaasu.

Tsemppiä!!
Esikoista odotan ja vauva on perätilassa. Tänään on synnytystapa-arvio. Luulen että joudun aika varmasti sektioon. Olisin halunnut synnyttää normaalisti alakautta, haluaisin ihan oikeasti kokea sen, mutta perätilassa en ala synnyttää, siihen en suostu vaikka lantio olisikin tarpeeksi tilava. Noh, jos nyt siihen sektioon joudun niin toivotaan että ensikerralla pääsisin synnyttämään alakautta. Nyt on kuitenkin pääasia että vauva saadaan turvallisesti edes jotakin kautta ulos :)
 
"vieras"
rv 22 ja tosi inhottavaa kipua tuntuu välillä häpyluun seuduilla, etenkin tuolla jalkovälissä. En tiedä onko nää sit jotain liitoskipuja, kun edellisessä raskaudessa ei tällaista ollut. Muuten oikein hyvä olo ja ihanaa, kun pikkuinen potkii :)
 
Juu, kyllä täällä maataan. En tosiaan tee mitään, mitä en saa. Tämä on nyt minun viimeinen raskaus ja haluan saada palkintoni vasta aikaisintaan lokakuussa. Tänään sain onneksi läppärin ja mokkulan, niin kuluu aika vähän paremmin. Olen nimittäin yksin huoneessa ja mies töissä aamusta iltaan. Eli kiva. Tytär tulee iltapäivällä anopin kanssa käymään.

Eipä tämä ole vasta kuin kolmas tulehdus tämän raskauden aikana. Ensin oli rv. 13 virtsatietulehdus, joka lyhensi kohdun kaulan 2,5 cm:n. Pari päivää myöhemmin oli taas yli 4 cm. Sitten oli enterokokkeja, jotka pitivät paikat kiinni, mutta siihen sain oikeat antibiootit. Ja nyt tämä.

Mistä minä näitä saatanan bakteereita oikein kerään???
Tosi kurjaa :( :hug:
 
"vieras"
Apua, onko sitä paljon tullu? Onko ultrattu? Mulla oli vuotoa alussa ja pelkäsin kovasti että menee kesken mutta mulla oli joku verisirppi siellä mikä vuosi pois.
Tsemppiä sinne :hug:
No mun mielestä tietenkin liikaa, mutta neuvolan mukaan ok, kun vauva liikkuu. Ei ole ultrattu, kun ensi viikolla on rakenneultra, niin sinne asti kuulema pärjää... Saas nähdä...
 
"vieras"
36+5. Loppusuora häämöttää.
Fyysisesti voin ihan hyvin, henkisesti kaikki sekaisin... parisuhde, perhe-elämä... Mietin miten voi olla näin sokea, mikä vika mussa on ettei toinen ole puhunut... Miten tästä eteenpäin.

Välillä jaksaa ajatella vauvan syntymää. Välillä ei näe edes huomiseen.
 

Yhteistyössä