rytmihäiriöistä..

onko kellään niitä päivittäin. Mulla joka päivä tuntuu että sydän jää värisemään ja sit taas muljahtaa ja lyö nopeemmin. Lääkärissä kävin vuosi sitten tammikuussa ja mitään ei löytynyt. Nyt olen melko varma että mulla on sydämessä jotain. Pelottaa..
 
Onko stressiä? Oletko nukkunut huonosti? Mulle tulee todella helposti, koska stressaan todella helposti ja saan rytmihäiriöitä stressistä. Jos oikeen ahistaa, niin tulee joka päivä ja monta kertaa päivässä. Lisäksi astman huonoina viikkoina tulee ventolinesta sydämentykytystä.
 
tyky-tyky
älähän huoli, rytmäreitä saattaa olla satoja päivittäin ilman että niitä huomaa. Itselläni ainakin helle, saunominen, huono asento provosoivat juuri kuvaaviasi muljahteluja. Menee ohi asentoa vaihtamalla tahi parilla puhallushenkäisyllä. Jos taas muljehtelee esim. tunnin verran koko ajan niin kannattaa soittaa tohtorille, samoin jos lähtee villiin laukkaan ja kestää kauan, sydän siis.
 

Sulla jää kammioon verta koska sinussolmuke jättää antamatta sykähdyksen, sillon pienet sinussolmukkeet yrittää tyhjentää sen kammion verestä. Seuraavaksi tulee se muljahdus kun se iso sinussolmuke tyhjentää kammion kunnolla.
 
Kiitoksia teille kaikille kaipa tässä pitää lääkäriin marssia! Juu olen miettinyt tuota kilpirauhasen vajaa toimintaa oireet viittaavat siihen, mut ei ainakaan ekassa verikokeissa mitään ollut ja hemoglobiinikin oli tosi hyvä.
 
Yksi keino itse selvittää asiaa, on mitata verenpainetta. Siitä selviää myös jotakin, ja sykehän näkyy myös verenpainemittarista. Itse sain vastikään sydänlääkkeet. Jos haluat kysellä asiasta enempi, laita vaikka y-viestiä niin kertoilen lisää.
 
Minäpä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja tyky-tyky:
älähän huoli, rytmäreitä saattaa olla satoja päivittäin ilman että niitä huomaa. Itselläni ainakin helle, saunominen, huono asento provosoivat juuri kuvaaviasi muljahteluja. Menee ohi asentoa vaihtamalla tahi parilla puhallushenkäisyllä. Jos taas muljehtelee esim. tunnin verran koko ajan niin kannattaa soittaa tohtorille, samoin jos lähtee villiin laukkaan ja kestää kauan, sydän siis.
Hei! Mua kiinnostaa että missä asennossa sulle tulee niitä rytmäreitä? Kun mulle on alkanu tulla kans aina kun kumarrun eteenpäin ja kiinnostaa kovasti mistä se voi johtua??? Hieronta ja venyttely ei oo siihen auttanu. Kiitos jos viitsit kertoa.

Ap:lle, ne rytmärit on tosi ilkeen tuntuisia ja varsinkin yöllä kun niitä tulee niin on aina ihan varma että se on jotain vakavaa. Mutta yleensä ne muljahdukset on ihan vaarattomia kammiolisälyöntejä. Mutta jos asia mietityttää niin käy ihmeessä tutkituttamassa sydän kunnolla niin saat mielenrauhan. Niin mäkin tein.

 

Yhteistyössä