s....tanan lakkoilijat!

Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
liha-alalla työaika olisi ollut kahdeksan tuntia vuorokaudessa ja 40 tuntia viikossa, enintään viitenä päivänä viikossa, kun SEL on pelotellut 6-10 tunnin työpäivillä. Sopimus olisi taannut, että joka toinen lauantai on vapaa.

Tämä siis hylättiin + palkankorotus?

Näin tietämätön kysyy? Onko noilla tehtaiden työntekijöillä nyt normaalia lyhyempi työviikko tai jotain kun mun mielestä 40h/vko on ihan normaali. Tai laskennallisesti mulla on 37,5 h/vko kun ruoka puolituntisesta ei saa palkkaa.
Osaako joku vastata??
ei se mitään ole pelotellut vaan se on fakta. ja 40 tuntia on tällä hetkellä liha-alallakin työviikon pituus.
Siis tuo 8h/vrk / 40h/vko teksti on siitä sovintoesityksestä jonka työntekijäpuoli hylkäsi vaikka neuvottelijat suosittelivat hyväksymään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
onko sulla nyt sitten 40 tuntisia työviikkoja? olisiko siis muutos sellainen et sulla putoais tunnit noille muutamalle tunnille viikossa silloin hiljaisina aikoina?

kyllä molempiin kysymyksiin. valitettavasti! ymmärrät varmaan huoleni jos työaikamuutos menee läpi..
Miten voi tippua muutamaan tuntiin ELINTARVIKEalalla? Joka päivä ainakin meidän perheessä syödään - ruokaa ostetaan noin 2krt/vko oli arki tai pyhä. Ehkä jonain juhlapyhinä vähän enemmän.
Mutta koska sillä alalla on niin hiljaista että parissa tunnissa viikosta selvitään?
Kyllä siellä on tiettyinä vuodenaikoina esim puolipakotettu pitämään pekkasia, jopa viikko kerrallaan. Tai "tarjoamiseksihan" sitä kutsutaan. Mutta kyllä on, joinain aikoina niin hiljaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
onko sulla nyt sitten 40 tuntisia työviikkoja? olisiko siis muutos sellainen et sulla putoais tunnit noille muutamalle tunnille viikossa silloin hiljaisina aikoina?

kyllä molempiin kysymyksiin. valitettavasti! ymmärrät varmaan huoleni jos työaikamuutos menee läpi..
Miten voi tippua muutamaan tuntiin ELINTARVIKEalalla? Joka päivä ainakin meidän perheessä syödään - ruokaa ostetaan noin 2krt/vko oli arki tai pyhä. Ehkä jonain juhlapyhinä vähän enemmän.
Mutta koska sillä alalla on niin hiljaista että parissa tunnissa viikosta selvitään?
noh.. mun työpaikalla tehdään kausituotteita joita ei tarvii tehdä/ei saa raaka-ainetta koko vuodeksi.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
onko sulla nyt sitten 40 tuntisia työviikkoja? olisiko siis muutos sellainen et sulla putoais tunnit noille muutamalle tunnille viikossa silloin hiljaisina aikoina?

kyllä molempiin kysymyksiin. valitettavasti! ymmärrät varmaan huoleni jos työaikamuutos menee läpi..
Miten voi tippua muutamaan tuntiin ELINTARVIKEalalla? Joka päivä ainakin meidän perheessä syödään - ruokaa ostetaan noin 2krt/vko oli arki tai pyhä. Ehkä jonain juhlapyhinä vähän enemmän.
Mutta koska sillä alalla on niin hiljaista että parissa tunnissa viikosta selvitään?
Kyllä siellä on tiettyinä vuodenaikoina esim puolipakotettu pitämään pekkasia, jopa viikko kerrallaan. Tai "tarjoamiseksihan" sitä kutsutaan. Mutta kyllä on, joinain aikoina niin hiljaista.
Töitä tehdään silloin kun niitä on! Mitä vittua siellä lorvittas jos ei ole duunia??
 

[/quote]

Siis tuo 8h/vrk / 40h/vko teksti on siitä sovintoesityksestä jonka työntekijäpuoli hylkäsi vaikka neuvottelijat suosittelivat hyväksymään. [/quote]

tohon en voi sanoa mitään kun en ole sovintoesitystä vielä nähnyt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
noh.. mun työpaikalla tehdään kausituotteita joita ei tarvii tehdä/ei saa raaka-ainetta koko vuodeksi.
Ok, mitä te nykyisin teette silloin kun ei saa raaka-ainetta tai ei ko tuotetta tarvita?
Istutte työpaikalla ja saatte siitä palkkaa vai mitä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
onko sulla nyt sitten 40 tuntisia työviikkoja? olisiko siis muutos sellainen et sulla putoais tunnit noille muutamalle tunnille viikossa silloin hiljaisina aikoina?

kyllä molempiin kysymyksiin. valitettavasti! ymmärrät varmaan huoleni jos työaikamuutos menee läpi..
Miten voi tippua muutamaan tuntiin ELINTARVIKEalalla? Joka päivä ainakin meidän perheessä syödään - ruokaa ostetaan noin 2krt/vko oli arki tai pyhä. Ehkä jonain juhlapyhinä vähän enemmän.
Mutta koska sillä alalla on niin hiljaista että parissa tunnissa viikosta selvitään?
Kyllä siellä on tiettyinä vuodenaikoina esim puolipakotettu pitämään pekkasia, jopa viikko kerrallaan. Tai "tarjoamiseksihan" sitä kutsutaan. Mutta kyllä on, joinain aikoina niin hiljaista.
Töitä tehdään silloin kun niitä on! Mitä vittua siellä lorvittas jos ei ole duunia??
No vittu. Tietyt lait ja sopimukset säätelee sitä, miten sattumanvaraista ja työnantajaystävällistä työntekijän työ saa tai sen pitää olla. Noita saavutettuja etuja tässä yritetään heikentää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
noh.. mun työpaikalla tehdään kausituotteita joita ei tarvii tehdä/ei saa raaka-ainetta koko vuodeksi.
Ok, mitä te nykyisin teette silloin kun ei saa raaka-ainetta tai ei ko tuotetta tarvita?
Istutte työpaikalla ja saatte siitä palkkaa vai mitä?
huomasitko että sanoin monikossa. meillä monta eri kausituotetta jotka tehdään eri vuodenaikoina. toisilla pienempi menekki kun toisilla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
noh.. mun työpaikalla tehdään kausituotteita joita ei tarvii tehdä/ei saa raaka-ainetta koko vuodeksi.
Ok, mitä te nykyisin teette silloin kun ei saa raaka-ainetta tai ei ko tuotetta tarvita?
Istutte työpaikalla ja saatte siitä palkkaa vai mitä?
huomasitko että sanoin monikossa. meillä monta eri kausituotetta jotka tehdään eri vuodenaikoina. toisilla pienempi menekki kun toisilla.
Selma, mutta silti sanot että välillä on hiljaista, eli mitä silloin? Tarkennukseksi mä oon yrittäjä ja välillä on hiljaista välillä kiirettä, itse oon työni valinnut ei siinä mitään, mutta en mä palkaa saa jos ei oo töitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
noh.. mun työpaikalla tehdään kausituotteita joita ei tarvii tehdä/ei saa raaka-ainetta koko vuodeksi.
Ok, mitä te nykyisin teette silloin kun ei saa raaka-ainetta tai ei ko tuotetta tarvita?
Istutte työpaikalla ja saatte siitä palkkaa vai mitä?
huomasitko että sanoin monikossa. meillä monta eri kausituotetta jotka tehdään eri vuodenaikoina. toisilla pienempi menekki kun toisilla.
Selma, mutta silti sanot että välillä on hiljaista, eli mitä silloin? Tarkennukseksi mä oon yrittäjä ja välillä on hiljaista välillä kiirettä, itse oon työni valinnut ei siinä mitään, mutta en mä palkaa saa jos ei oo töitä.
hiljasina aikoina vuosilomia ja pekkasia. pekkasia kun ei ehdi kiireaikoina pitämään. =) mutta niin hiljasta ei oo koskaan että olisi pakko olla lomalla. aina on jotain kuitenkin.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ei se koravus kuule läheskään aina ole sen mukainen. Kyllä voi verrata pienyrittäjää ja työntekijää ja silloin ikävän usein sillä työntekijällä menee huomattavasti paremmin kuin yrittäjällä
mun mielestä ei voi puhua edes samana päivänä..
Yrittäjyys on aina Valinta isolla Veellä. Siihen ei "ajauduta" noin vaan tai tehdä vain että siksi että saatais rahaa elää. Kyllä se on minusta enempi tai vähempi aina myös elämäntapa - toisinkuin se saarioisten tehdastyöläisen 8-16 duuni .
Ymmärsiköhän kukaan mitä ajan takaa . :ashamed: ehkä huonosti selitetty.
Minä olen pakko-yrittäjä... Ja alaisille on maksettava liksa, vaikka itse jäisi ilman.

Vähän lipsuu OT, vaan haitanneeko tuo.
 
wh
Mun puolesta antaa lakkoilla vaan. Mun kaupassa käyntiä tää ollut/oleva lakko ei ole haitannut yhtään ainakaan vielä, niin mun on hyvin vaikea ottaa todesta näitä velli...seitä jotka tässäkin ketjussa itkevät että nälkäkuolema tulee ihan just jos ei tule einekset takaisin hyllyille. Suoraan sanottuna mua naurattaa erittäin paljon. Tässä vaiheessa mä suosittelisin viimeistään ottaman jonkun vanhemman sukulaisen kanssa puheeksi miten he ovat pärjänneet nuorempina, koska silloin ei todellakaan ollut näin laajaa valikoimaa kaikkia elintarvikkeita.
 
Muakin vituttaa noi lakot. Mutta silti, kyllä ylitöistä pitäisi ehdottomasti maksaa tai ainakin työt pitäisi tasata jollain järkevällä aikavälillä, esim 3 kk. Siihen mulla ei valitettavasti riitä sympatiat että joku narisee kuinka ennen juhannusta/pääsiäistä/joulua joutuisi tekemään enemmän töitä. Olishan se itsekullakin kiva kun olisi sellaiset opettajien lomat ja työajat, tosin tuplapalkalla. ;)

Mä veikkaan että tässä käy niin että nyt lakon aikana kauppiaat ostaa enemmän ulkomaista tavaraa. Kuluttajat huomaa että ne onkin ihan yhtä hyviä tai jopa parempia kuin suomalainen vastaava. Ja tilaavat lakkojen jälkeenkin niitä, jolloin suomalaisen myynti vähenee, sitten vähennetäänkin jo väkeä tuotannosta.
 
No
Alkuperäinen kirjoittaja Rhiannon:
Ikäväähän se olis, jos muksun kauramaito loppuis. Hän kuitenkin vielä sen verran pieni, että tarvii maitoa eikä muu käy kuin kauramaito ja niistäkin se tietty kauramaito...
Kauramaitoa voi tehdä itsekin (paitsi jos se on jotain erikoiskorviketta vauvoille niin sitten ei varmaan.. )
 
No
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Mä veikkaan että tässä käy niin että nyt lakon aikana kauppiaat ostaa enemmän ulkomaista tavaraa. Kuluttajat huomaa että ne onkin ihan yhtä hyviä tai jopa parempia kuin suomalainen vastaava. Ja tilaavat lakkojen jälkeenkin niitä, jolloin suomalaisen myynti vähenee, sitten vähennetäänkin jo väkeä tuotannosta.
Minä taas epäilen että kuluttajat löytävät suomen suoramyyntilat ja paikat joista saa paikallista lihaa ja niiden kulutus kasvaa.
Mikä olisi todella hyvä asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Mä veikkaan että tässä käy niin että nyt lakon aikana kauppiaat ostaa enemmän ulkomaista tavaraa. Kuluttajat huomaa että ne onkin ihan yhtä hyviä tai jopa parempia kuin suomalainen vastaava. Ja tilaavat lakkojen jälkeenkin niitä, jolloin suomalaisen myynti vähenee, sitten vähennetäänkin jo väkeä tuotannosta.
Minä taas epäilen että kuluttajat löytävät suomen suoramyyntilat ja paikat joista saa paikallista lihaa ja niiden kulutus kasvaa.
Mikä olisi todella hyvä asia.
Se olisi tietysti parempi. Lopputulos sama isojen tehtaiden kannalta.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Minä taas epäilen että kuluttajat löytävät suomen suoramyyntilat ja paikat joista saa paikallista lihaa ja niiden kulutus kasvaa.
Mikä olisi todella hyvä asia.
Ainakin, jos lakko pitkittyy.

 
lakkolainen
kyllä ottaa päähän teidän turhanpäiväiset kitinät! no voi että jos ei niitä mummon valmislihapullia löydy ku ette idiootit osaa muuta enään syödä. miettikää vaan niitä elintarviketyöntekijöitä jotka on tässä elänyt viikkoja 16 eurolla/pvä, tai siis oikeastaan nollalla euroilla kun ei noita lakkorahojakaan vielä ole saanut. ei ole kuule meistäkään kovin mukava tilanne. mutta jos tässä annetaan perix niin joutuisimme tekemään pidempiä työpäiviä ja muutenkin todella vähäinen vapaa-aika vähenisi entisestään. ja mihin laittaa lapset hoitoon 10 tunniksi tai lauantaiksi? ei kaikki tenavat sinne vuoropäiväkotiin mahdu. mutta murehtikaa te vain sitä et mitä jos leipä tai kalja loppuu kaupoista mei lakon takia. turha sitten valittaa kun itsekin (mikäli töitä edes teette) joudutte tekemään 10 tuntia päivässä, 6 päivää viikossa duunia nimittäin siihen se tulee menemään jos tää nyt menee läpi.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä