saa poistaa

  • Viestiketjun aloittaja Tuulihattu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja mouse73:
Syntymämitat 3650g ja 53 cm. Pari päivää vaille 3kk 8280g ja 66cm.
Tissiä ja korviketta vaihtelevasti. Soseita aloitellaan.
:eek: Taisit vetää pohjat :D
Juuh. Jättiläisvauva meillä. :D Mut vaikka noilla mitoilla voi muuta luulla, niin ei tuo pikku-ukko mikään "läskipallero" oo. On vaan tosi jäntevä ja isokokonen muuten. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mouse73:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja mouse73:
Syntymämitat 3650g ja 53 cm. Pari päivää vaille 3kk 8280g ja 66cm.
Tissiä ja korviketta vaihtelevasti. Soseita aloitellaan.
:eek: Taisit vetää pohjat :D
Juuh. Jättiläisvauva meillä. :D Mut vaikka noilla mitoilla voi muuta luulla, niin ei tuo pikku-ukko mikään "läskipallero" oo. On vaan tosi jäntevä ja isokokonen muuten. :heart:
Jep, onhan tuolla tuota pituuttakin...9cm enemmän kun meidän neidillä :eek: :D
 
Meidän neidin syntymämitat oli 3084g ja 51cm, pipo 33,5cm.
3 kk mitat seuraavat:
5930g
62,5cm
39cm

Rintamaidolla kasvaa ja ei ole tarvetta antaa mitään ekstraa. Kiinteät aloitetaan kuukauden päästä, niin ei pituuskasvu sitten tyrehdy. Neuvolan täti sanoi, että täysimetys 6 kk ikään laittaa pituuskäyrän alamäkeen useilla lapsilla, joten parempi aloittaa kiinteiden maistelu ajoissa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Misupai:
niin ei pituuskasvu sitten tyrehdy. Neuvolan täti sanoi, että täysimetys 6 kk ikään laittaa pituuskäyrän alamäkeen useilla lapsilla, joten parempi aloittaa kiinteiden maistelu ajoissa.
Empäs ole tällästä koskaan kuullu :eek: :wave:

No en ole kyllä minäkään. Taitaa olla ihan kyseisen terkkatädin omaa juttua...

:whistle: täysimetys suositus on kyllä 6kk ja kyllä pituus siinä kehittyy ihan normaalisti ja lapsen omaan tahtiin. Ja siis tietenkin kiinteiden aloitus harkitaan aina yksilöllisesti, mutta ei 6 kk:n imetys pituuskasvua häiritse millään lailla.
 
Se meidän terkka sanoi, (ja olen kuullut itsekin) että nyt oltaisi palaamassa siihen vanhaan 4 kk suositukseen kiinteissä. Siitä käyrästä en tiedä muuta, kun sen, että tädin mukaan se lähtee useilla alamäkeen, jos kiinteät aloitetaan vasta 6 kk kieppeillä. Eli ei se vaikuta pituuskasvuun ennen sitä. Sitä en tiedä miten todenperäistä on. Me aloitellaan kiinteitä joka tapauksessa tuossa heinäkuussa, jolloin ikää alkaa olla melkein 5 kk. Mut enemmissä määrin sitten kesän jälkeen, elokuussa.
 
Esikoisen ja Kakkosen neuvolakortin olen jo antanut heille itselleen :/ mutta:

minä itse: syntymämitat: 50 cm, 3150 g 3 kk: 60 cm ja tasan 6 kg.

Poika: syntymämitat: 51 cm, 3860 g, 3 kk: 63 cm, 6890 g - osittain äidinmaitoa 2 kk ikään ja valtaosa korviketta, pelkkä korvike alk. 3 kk ja kiinteisiin vähän alle 4 kk iässä.

Tyttö: syntymämitat: 54 cm, 4070 g, 3 kk: 64,5 cm, 6700 g, osittain äidinmaitoa ja valtaosa korviketta 1 kk ikään, jonka jälk. pelkkä korvike ja kiinteät 4 kk alkaen.
 

Yhteistyössä