Saa vihata, olen huono äiti.

  • Viestiketjun aloittaja paskamutsi
  • Ensimmäinen viesti
creme b
En kivitä, vaan olen jopa kade, jos onnistut ja pysyt päätöksessäsi. Meillä 1 v 2 kk tissipoika, en varmaan onnistu ikinä lopettamaan. Nytkin se tossa pyörii että nammmnamm. Alkaa jo ärsyttää :D
 
"jaa-a"
Noh, olen tässä viime aikoina saanut erinäisistä syistä vastata esikoistani koskien useille terveydenhoitoalan ammattilaisille kysymykseen: "Miten pitkään imetit?" Ja vastaukseni on: "4,5kk täysimetystä, 8,5kk ikäiseksi osittain." Ja tähän ovat kaikki todenneet, että sehän on pitkään/riittävästi/hyvin.
 
Mäpä tulen vetämään pohjat tänne. Penska on 6 viikkoa ja maidon määrä vähenee päivä päivältä. Jos maidontulo jatkuu samalla tahdilla, viikon päästä ei tule tiristämälläkään pisaran pisaraa.

Ja tiedättekö mitä. Ei tuo penska nälkään kuole, eikä mene pilalle, vaan siitä kasvaa aivan hyvä ihminen siitä huolimatta, että se saa vastiketta. Ja me ollaan molemmat tyytyväisiä, hyväntuulisia ja nautitaan jokaisesta ruokailuhetkestä. Ja mikä parasta, isikin pääsee kokemaan sen läheisyyden ja mahtavan kontaktin vauvan kanssa häntä ruokkiessaan.

Että sanonpa vaan sen, etten jaksa ymmärtää tätä imetyshysteriaa ja kilpailua siitä, kuka on paras äiti. Etenkään kun mittarina on imetyksen kesto. Sitten kilpaa juostaan kiillottamaan omaa sädekehää sillä, että minäpä imetin pidempään kuin joku muu.
 
"joopajoo"
Yksi asia on kaiken imetystietouden keskellä varma - imetys on aina väärän mittainen. Jos imettää alle vuoden, lapsesta kasvaa tyhmä, sairas ja turvattomasti kiintynyt. Jos imettää yli vuoden, se on perverssiä ja aiheuttaa lapselle seksuaalisia traumoja. Ja jos lopettaa yksivuotispäivänä, niin lapsi tulee myöhemmin ahdistumaan ikääntymisestä, kun moisen synttärilahjan sai.

Toki on hyvä olla tietoinen suosituksista ja lukea avoimin mielin toisten neuvoja ja kokemuksia, mutta ihan viime kädessä imetyksen pituuden suhteen kannattaa kuunnella tasan kahta henkilöä - itseään ja sitä imetettävää lasta.
 
"vieras"
[QUOTE="joopajoo";22313637]Yksi asia on kaiken imetystietouden keskellä varma - imetys on aina väärän mittainen. Jos imettää alle vuoden, lapsesta kasvaa tyhmä, sairas ja turvattomasti kiintynyt. Jos imettää yli vuoden, se on perverssiä ja aiheuttaa lapselle seksuaalisia traumoja. Ja jos lopettaa yksivuotispäivänä, niin lapsi tulee myöhemmin ahdistumaan ikääntymisestä, kun moisen synttärilahjan sai.

Toki on hyvä olla tietoinen suosituksista ja lukea avoimin mielin toisten neuvoja ja kokemuksia, mutta ihan viime kädessä imetyksen pituuden suhteen kannattaa kuunnella tasan kahta henkilöä - itseään ja sitä imetettävää lasta.[/QUOTE]

Tämä oli kyllä asiaa :)
 
vasta 9kk... minusta se on ennemminkin et jo!! Siis ole ylpeä että oot voinu niinki pitkään imettää!!
Itse oon täys imettäny kumpaaki tyttöä 4kk ikään saakka, ja esikoista osittain imetin 11kk ja tän hetkistä kuopusta 6kk ikäiseksi ja olen kumpaankin imetys aikaan enempi kuin tyytyväinen!!
 

Yhteistyössä