Saako isä tulla synnärille huppelissa?

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
No ei saa, jos sulla on synnytys lähellä, niin kait mies voi olla selvinpäin?
On menossa pikkujouluihin. Synnytys voi olla lähellä tai sitten ei. Laskettu vasta tammikuun puolella, joten en usko että syntyy mutta tulipahan vaan mieleeni..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
No ei saa, jos sulla on synnytys lähellä, niin kait mies voi olla selvinpäin?
On menossa pikkujouluihin. Synnytys voi olla lähellä tai sitten ei. Laskettu vasta tammikuun puolella, joten en usko että syntyy mutta tulipahan vaan mieleeni..
Eikö pikkujouluissa voi olla selvinpäin? Mullakin on laskettuaika tammikuun alussa, ja mies sanoi jo viimeviikonloppuna, että hän ei ota enää saunakaljaa enempää tästä lähtien, että on ajokunnossa mikäli lähtö tulee.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Eikö pikkujouluissa voi olla selvinpäin? Mullakin on laskettuaika tammikuun alussa, ja mies sanoi jo viimeviikonloppuna, että hän ei ota enää saunakaljaa enempää tästä lähtien, että on ajokunnossa mikäli lähtö tulee.
Aikoo ottaa ainakin muutaman, ei se minnekään baariin selvin päin mene. :D
Meillä ei tietääkseni ole sama mies ja kysyinkin, että saako tulla synnärille. =)



 
No meillähän mies ei ottanut viinaa ollenkaan tammikuusta huhtikuun 13päivään.
ja tottahan tyttö alkoi syntymään 14.4, aamulla klo7 kun mies vielä pouolihumalassa, mutta äkkiä se siitä tokeni ja oli suht ok synnärillä :D
Heikottihan tuota katsella kun makasin leikkauspöydällä maha auki, mutta oikein reippaasti oli ;)
 
toisaalta jos sulla on vasta tammikuussa la ni mä antasin mennä ja sais juoda ku kerkii se kumminkin varmaan selvitä ku jos alkaa supistamaan ni useempi tunti useimmiten menee ennenkuin on se h-hetki. että pitäs kännyä kuulevilla ja lopettais juomaan jos mulla alkais supistaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
No ei saa, jos sulla on synnytys lähellä, niin kait mies voi olla selvinpäin?
On menossa pikkujouluihin. Synnytys voi olla lähellä tai sitten ei. Laskettu vasta tammikuun puolella, joten en usko että syntyy mutta tulipahan vaan mieleeni..
Eikö pikkujouluissa voi olla selvinpäin? Mullakin on laskettuaika tammikuun alussa, ja mies sanoi jo viimeviikonloppuna, että hän ei ota enää saunakaljaa enempää tästä lähtien, että on ajokunnossa mikäli lähtö tulee.
sulla on fiksu mies =) näin se menee meilläkin sit myöhemmin
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
toisaalta jos sulla on vasta tammikuussa la ni mä antasin mennä ja sais juoda ku kerkii se kumminkin varmaan selvitä ku jos alkaa supistamaan ni useempi tunti useimmiten menee ennenkuin on se h-hetki. että pitäs kännyä kuulevilla ja lopettais juomaan jos mulla alkais supistaa.
Juu, en ole kieltämässä. Laskettu tammikuun alussa, joten viikkoja taitaa olla 36 ja risat pikkujoulujen aikaan.
 
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
No meillähän mies ei ottanut viinaa ollenkaan tammikuusta huhtikuun 13päivään.
ja tottahan tyttö alkoi syntymään 14.4
, aamulla klo7 kun mies vielä pouolihumalassa, mutta äkkiä se siitä tokeni ja oli suht ok synnärillä :D
Heikottihan tuota katsella kun makasin leikkauspöydällä maha auki, mutta oikein reippaasti oli ;)
Ai kamala. :LOL:
 
Käsittääkseni saa tulla jos pysyy tolpillaan eikä häiritsevästi käyttäydy.

Mä päästäisin miehen pikkujouluihin hyvillä mielin, edellisellä kierroksella sanoinkin, että mene vaan. Ei vauva sitten silloin kyllä syntynyt.

Ajokunnollakaan ei ole mulle väliä, muutenkin hankitaan kyyti tai otetaan taksi, on niin huonosti kättärillä parkkitilaa eikä autoa viitsi siinä seisottaa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Twirlerina:
En kyllä haluaisi humalaista mukaan synnytykseen. :/ Jos ei voi olla juomatta silloin kun h-hetki lähenee niin onkohan sit ollenkaan valmiks isäksi ja ottamaan vastuuta??

No ei ole kyse siitä, etteikö voisi olla juomatta. :D
On käynyt viimeksi baarissa joskus kesällä. Sitä ennen en edes muista. Yksi lapsi meillä on jo ja jokavuotisista pikkujouluista huolimatta on kyllä ollut oikeinkin vastuullinen. :LOL:

Oisinhan minä toki voinut kieltää sen pitemmät menot jo vaikka lokakuulta lähtien, ihan varmuuden vuoksi. :whistle:
 
XXS
Tuttu kätilö on kertonut silloin tällöin hyvinkin vahvassa humalassa synnytykseen mukaan yrittävistä miehistä, jotka pitää käskeä mennä kotiin selviämään. Varmaan tosi inhottava tilanne äidille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Twirlerina:
En kyllä haluaisi humalaista mukaan synnytykseen. :/ Jos ei voi olla juomatta silloin kun h-hetki lähenee niin onkohan sit ollenkaan valmiks isäksi ja ottamaan vastuuta??

No ei ole kyse siitä, etteikö voisi olla juomatta. :D
On käynyt viimeksi baarissa joskus kesällä. Sitä ennen en edes muista. Yksi lapsi meillä on jo ja jokavuotisista pikkujouluista huolimatta on kyllä ollut oikeinkin vastuullinen. :LOL:

Oisinhan minä toki voinut kieltää sen pitemmät menot jo vaikka lokakuulta lähtien, ihan varmuuden vuoksi. :whistle:
Onneksi meillä ei tarvitse kieltää, vaan mies tajuaa itsekin. Mutta kukin tavallaan.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Twirlerina:
En kyllä haluaisi humalaista mukaan synnytykseen. :/ Jos ei voi olla juomatta silloin kun h-hetki lähenee niin onkohan sit ollenkaan valmiks isäksi ja ottamaan vastuuta??

No ei ole kyse siitä, etteikö voisi olla juomatta. :D
On käynyt viimeksi baarissa joskus kesällä. Sitä ennen en edes muista. Yksi lapsi meillä on jo ja jokavuotisista pikkujouluista huolimatta on kyllä ollut oikeinkin vastuullinen. :LOL:

Oisinhan minä toki voinut kieltää sen pitemmät menot jo vaikka lokakuulta lähtien, ihan varmuuden vuoksi. :whistle:
No en tarkottanut kyllä sitä että pitää "kieltää" koko raskausajaksi vaan kun h-hetki lähenee.Ja sitä paitsi en tiennyt taustoja tuli vaan kaverini samankaltaisesta käyttäytymisestä mieleen.Niillä nimittäin on lapsi kohta 3v ja mies ei edelleenkään ota vastuuta.
 
vieras
Keskusteltiin tästä yhden tutun kanssa, joka on TAYS:n kätilöitä ja hän sanoi meille silloin, että tapauskohtaisesti katsotaan, mutta periaatteena on et saa tulla jos osaa käyttäytyä eikä häiritse. Ulos lentää kuitenkin huomattavasti herkemmin kuin selvänä oleva isä.

Eli mun mielestä miehes voi ottaa muutaman kaljan tms. mut ei mielellään mitään kaatokänniä. Ja tosiaan onhan sulla vasta tammikuussa laskettuaika.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Keskusteltiin tästä yhden tutun kanssa, joka on TAYS:n kätilöitä ja hän sanoi meille silloin, että tapauskohtaisesti katsotaan, mutta periaatteena on et saa tulla jos osaa käyttäytyä eikä häiritse. Ulos lentää kuitenkin huomattavasti herkemmin kuin selvänä oleva isä.

Eli mun mielestä miehes voi ottaa muutaman kaljan tms. mut ei mielellään mitään kaatokänniä. Ja tosiaan onhan sulla vasta tammikuussa laskettuaika.
Piti vielä lisätä, et jos asia vaivaa. Kysy neuvolasta, mitä mieltä ne on siellä. Tai sitten soita synnytyssairaalaan ja kysy sieltä.
 

Yhteistyössä