Saako lainaa jos on työtön?

vieras
no auttaako se lainan ottaminen.. sitten sitä maksat korkojen kans.. ite en ottais jos ois pääasiana se että sais sitten elää ja ostaa vähän enemmänkin..eikö oo helpompi kituuttaa vähän aikaa ja sitten palkita itsens kun siihen on oikeasti varaa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no auttaako se lainan ottaminen.. sitten sitä maksat korkojen kans.. ite en ottais jos ois pääasiana se että sais sitten elää ja ostaa vähän enemmänkin..eikö oo helpompi kituuttaa vähän aikaa ja sitten palkita itsens kun siihen on oikeasti varaa?
no tnäitä kk maksuja kun sais pois 7x100e kuussa tai 150e kuussa on musta aika paljon eroa ..tosin en nyt tiiä onko niitä just sen verran mutta jos joku ymmärtää pointtini..onhan noissa kk maksuissakin korkoa
 
Kyllä sitä saa, tosin takaajia/takauksia luultavasti vaaditaan enempi/katsotaan tarkemmin kuin töissä olevalta
kannataa myös kysellä eri pankeiltakin tosin pankit usein helpommin antavat lainaa omalle vakiasiakkaalleen
 
jos lainalla maksaa laskuja pois, niin kannattaa kyllä miettiä minkä verran kannattaa käyttää "elämiseen" jotta ei sitten kohta ole ongelma miten maksaa laina pois. Lainahan ei ole mitään ylimääräisenä tulevaa rahaa vaan todellakin lainaa josta itseasiassa maksetaan maksettaessa enemmän kuin saadaan otettaessa.
Kuulostaa tyhmältä selostukselta, myönnän, mutta myönnän myös että jotkut pikalainamainokset on vielä tyhmempiä kun ikäänkuin luvataan rahaa tyhjästä.
lainaa ei kenenkään tule ottaa yhtään enempää kuin on realistiset mahdollisuudet hoitaa eli ei kaikkia saa mennä lainaan ja elämiseen vaan aina pitää olla pieni pelivara jos jotakin sattuu.
 
Mulla taas on sellainen tilanne, että saisin iloisesti lainaa kiinteää omaisuuttani vastaan mistä tahansa pankista. Olen kuitenkin opiskelija enkä tee työtä, joten mieluummin kärvistelen pienillä tuloilla kuin otan velkaa. En myöskään ota opintolainaa.

Olen sitä mieltä, että jokaisen aikuisen pitää tajuta, mitkä ovat käytettävissä olevat rahavarat nyt ja myös huomenna. Jos onkin pienituloinen (työtön, opiskelija, kotiäiti tmv.) ja houkuttelevia kulutukseen kannustavia tarjouksia on joka seinällä, on oltava järkevä. Kuka viisas ihminen otta esim. osamaksuja osamaksujen perään, kunnes kuukausierät ylittävät maksukyvyn? :eek: Jos ei ole varaa ostaa astianpesukonetta, tiskataan käsin.
 

Yhteistyössä