Saako lapsi teillä itkemällä tahtonsa läpi?

Helmi S
Yleensä ei. Mä en kyllä anna periksi, mies joskus, on kyllä petrannut kovasti. Mummot ja mammat kyl tietysti antaa vaikka kuun taivaalta kun tarpeeksi kiukkuaa. Mullekin sitä tietysti täytyy yrittää jatkuvasti, ja voi sitä kiukun määrää ja taajuutta.
 
vieras
Sanotaan ennemmin että joskus saa kiukusta huolimatta. Neuvottelu tehoaisi parhaiten, mutta ehkä nuo oppii sen vanhempana. Joskus kiukku/itku saa kyllä pohtimaan oman päätöksen järkevyyttä, mutta tämän ajaa normaali miksi sanakin.
 
ei täydellinen
Ei muuloin kun sillon jos huomaan että kieltoni oli "typerä". En halua alistaa lasta luulemaan ja uskomaan siihen että äiti on aina muka oikeassa ja etteikö äitikin tekis joskus tyhmiä päätöksiä joita on pakko totella vain siksi kun äiti kerta niin sanoi. Että lapsi oppii myös että virheensä voi myöntää ja asian korjata.
 
vieras
Olisitte laittaneet lastenne iät mukaan.. Vai oletteko olleet kuuroja itkulle 1-vuotiaasta asti??

Minä annan periksi, jos on jostain pikkuasioista kyse. Meillä 1.5-v. joka opettelee omaa tahtoa, enkä jaksa tosiaankaan alkaa aina kieltämään. Saisi olla koko ajan kieltämässä! Ei ole isoista asioista kyse, jostain, että olen viemässä sitä vaikka vaipanvaihtoon, ja pikkuisella onkin jutut kesken. Joo, ei vaippaa ole pakko sillä sekunnilla vaihtaa, joten voidaan katsoa hänen juttu loppuun. Tai jos haluaa naksuja kaapista ja kohta olisi ruokaa (tätä mun ei ehkä pitäs antaa periksi).. Silti koen, että olen se joka määrää, kun määrään isoissa asioissa. NIissä ei itkulla saa periksi mitään.
 

Yhteistyössä