Saako lapsille huuta kovasti?

vera
Mitä enemmän huudat, sen kovempaa saat jatkossa huutaa.
Lasten sietokyky huutoa kohtaan ns. kasvaa, eikä se tehoa viimenään yhtään sen paremmin kuin muukaan...

Jämäkkä puhe tehoaa kyllä. Ei ole mun tarvinnut koskaan rääkyä lapsille.
Satunnainen äänenkorotus sallittakoot tietyissä tilanteissa mutta jos ei lapsiaan saa syömään kuin huutamalla niin joku mättää... onko heillä kuulossa vikaa vai kaukana että pitää huutaa???
 
Miitu
Kyllä minäkin ääntä käytän... Ja siis en myöskään mitenkään vihaisena vaan kovaäänisenä. Olen muutoinkin kovaääninen ja kun sitä vähän korottaa niin kuulostaa heti "huutamiselta"
 
Alkuperäinen kirjoittaja vera:
Mitä enemmän huudat, sen kovempaa saat jatkossa huutaa.
Lasten sietokyky huutoa kohtaan ns. kasvaa, eikä se tehoa viimenään yhtään sen paremmin kuin muukaan...

Jämäkkä puhe tehoaa kyllä. Ei ole mun tarvinnut koskaan rääkyä lapsille.
Satunnainen äänenkorotus sallittakoot tietyissä tilanteissa mutta jos ei lapsiaan saa syömään kuin huutamalla niin joku mättää... onko heillä kuulossa vikaa vai kaukana että pitää huutaa???
Vika ettei he syö,normaalia ruokaa,kaikki keinot kokeiltu ja nyt tosi kova ja kamala huuto/ääni auta
 
vera
No jos ei syö, olkoot syömättä.
Kyllä se ruoka maistuu, takuulla, jossakin vaiheessa ja ihan kiltisti ollaan.

Onko he kipeitä jos eivät koskaan syö "normaalia" ruokaa?
Syövätkö karkkia ym.?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vera:
No jos ei syö, olkoot syömättä.
Kyllä se ruoka maistuu, takuulla, jossakin vaiheessa ja ihan kiltisti ollaan.

Onko he kipeitä jos eivät koskaan syö "normaalia" ruokaa?
Syövätkö karkkia ym.?
Karkkia syövät tai jäätelöä tai todella makeat jugurttit,mutta ei muuta maistu :/ ja näin jo jatkuu kauan noin 1v
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
No on se musta hiukan huolestuttavaa, jos lapset tottelee vain huutoa.

Mutta samapa tuo mitä sanon, koska sä kuitenkin teet jatkossakin niin.
ei se mulle ole sama,sen takia kysyn,enkä mä heille tee traumoja,kun he pelkäävät heti mua ja syövät edes vähän,mutta mun pitää niin kamalaa ääni tehdä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vera:
No jos ei syö, olkoot syömättä.
Kyllä se ruoka maistuu, takuulla, jossakin vaiheessa ja ihan kiltisti ollaan.

Onko he kipeitä jos eivät koskaan syö "normaalia" ruokaa?
Syövätkö karkkia ym.?
Karkkia syövät tai jäätelöä tai todella makeat jugurttit,mutta ei muuta maistu :/ ja näin jo jatkuu kauan noin 1v
No etkö enää muuta provoilua keksi! Onko sinusta kiva huutaa lapsille? Sitten kun huuto ei enää tehoa, annatko selkäsaunoja?
 
En ymmärrä lapsille huutamista. Kyllä pitäisi se kuri saada lapsiin jollain muulla keinolla kuin huutamiselle.

En pitäisi itsekkään siitä et mulle huudettais kuin jollekkin vähä-älyiselle kun ymmärrän vähemmälläkin.

Eli en pidä huutamista kasvatus keinona.
Ääntäni korotan/jämäköitän kyllä mutta aivotonta huutamista en ymmärrä.

Monet lapset jopa uhmaavat enemmän kun huomaavat että vanhemmalla mennyt totaallisesti hermot. Eli se huutaminen voi vaan pahentaa lapsen kiukkuamista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
No on se musta hiukan huolestuttavaa, jos lapset tottelee vain huutoa.

Mutta samapa tuo mitä sanon, koska sä kuitenkin teet jatkossakin niin.
ei se mulle ole sama,sen takia kysyn,enkä mä heille tee traumoja,kun he pelkäävät heti mua ja syövät edes vähän,mutta mun pitää niin kamalaa ääni tehdä
Traumat syntyvät juuri pelosta! Mutta sinunhan ne lapset on!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vera:
No jos ei syö, olkoot syömättä.
Kyllä se ruoka maistuu, takuulla, jossakin vaiheessa ja ihan kiltisti ollaan.

Onko he kipeitä jos eivät koskaan syö "normaalia" ruokaa?
Syövätkö karkkia ym.?
Karkkia syövät tai jäätelöä tai todella makeat jugurttit,mutta ei muuta maistu :/ ja näin jo jatkuu kauan noin 1v
No etkö enää muuta provoilua keksi! Onko sinusta kiva huutaa lapsille? Sitten kun huuto ei enää tehoa, annatko selkäsaunoja?
en lyö lapsia :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vera:
No jos ei syö, olkoot syömättä.
Kyllä se ruoka maistuu, takuulla, jossakin vaiheessa ja ihan kiltisti ollaan.

Onko he kipeitä jos eivät koskaan syö "normaalia" ruokaa?
Syövätkö karkkia ym.?
Karkkia syövät tai jäätelöä tai todella makeat jugurttit,mutta ei muuta maistu :/ ja näin jo jatkuu kauan noin 1v
No etkö enää muuta provoilua keksi! Onko sinusta kiva huutaa lapsille? Sitten kun huuto ei enää tehoa, annatko selkäsaunoja?
en lyö lapsia :eek:
Mitä sitten teet kun huuto ei enää auta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kokeiles tämmöstä että sanot, et jos ette tottele, mä lasken viiteen ja sit tulle rangaistus. Sit alat laskee pahaenteisesti, meillä toimii.
ei toimi :D
Sitten et ole tarpeeksi vakuuttava tai jätät vaan rangaistuksen toteuttamatta. Meillä käytetään samaa keinoa kuin Rukoilijasirkalla mutta lasketaan vaan kolmeen. Ja jos ei siihen mennessä tottele niin thats it ja myöhemmin kokeillaan uudestaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vera:
No jos ei syö, olkoot syömättä.
Kyllä se ruoka maistuu, takuulla, jossakin vaiheessa ja ihan kiltisti ollaan.

Onko he kipeitä jos eivät koskaan syö "normaalia" ruokaa?
Syövätkö karkkia ym.?
Karkkia syövät tai jäätelöä tai todella makeat jugurttit,mutta ei muuta maistu :/ ja näin jo jatkuu kauan noin 1v
No etkö enää muuta provoilua keksi! Onko sinusta kiva huutaa lapsille? Sitten kun huuto ei enää tehoa, annatko selkäsaunoja?
en lyö lapsia :eek:
Mitä sitten teet kun huuto ei enää auta?
siis sä oot ihan kauhee,jos ei auta en todellakaan tee mitään tai riippu mitä he tekee,jos jotai todella kamala niin laitan huoneseen mutta tässä ei edes ole ruoasta kysymys
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi-Maria07:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kokeiles tämmöstä että sanot, et jos ette tottele, mä lasken viiteen ja sit tulle rangaistus. Sit alat laskee pahaenteisesti, meillä toimii.
ei toimi :D
Sitten et ole tarpeeksi vakuuttava tai jätät vaan rangaistuksen toteuttamatta. Meillä käytetään samaa keinoa kuin Rukoilijasirkalla mutta lasketaan vaan kolmeen. Ja jos ei siihen mennessä tottele niin thats it ja myöhemmin kokeillaan uudestaan.
mä näin joskus sama lasten ohjelmassa =)
Kyllä se kasvatus on vaikea asia,mutta miten saan heille ruokaa alas,mä olen jo ihan poikki keksimään jotai
 
Ongelma on just siinä, että ne lapset tietää että sä yrität kovasti saada heidät syömään. Ne kontrolloi sua tolla syömisellä/syömättömyydellä. Niiden pitäis luulla, että sulle on ihan sama syökö ne vai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vera:
No jos ei syö, olkoot syömättä.
Kyllä se ruoka maistuu, takuulla, jossakin vaiheessa ja ihan kiltisti ollaan.

Onko he kipeitä jos eivät koskaan syö "normaalia" ruokaa?
Syövätkö karkkia ym.?
Karkkia syövät tai jäätelöä tai todella makeat jugurttit,mutta ei muuta maistu :/ ja näin jo jatkuu kauan noin 1v
Teeppä tylyt ja kaikki herkku pois. Muuta ei tarjolle kun ruokaa ja jos ei mene niin turha naristakaan. Terve lapsi ei itteään nälkään tapa, se vaan on terävä tajuamaan millä saa tahtomansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Ongelma on just siinä, että ne lapset tietää että sä yrität kovasti saada heidät syömään. Ne kontrolloi sua tolla syömisellä/syömättömyydellä. Niiden pitäis luulla, että sulle on ihan sama syökö ne vai ei.
Senkin tein ja joku aika olikin sama ennen kuin toinen lapsi on laihtunut vielä enemmän :/
 

Yhteistyössä