Saako lasta kutittaa ja tökkiä?

  • Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
Lunatic
Tiedän että se tuntuu inhottavalta, mutta silti mun on pakko kutitella ja puristella ja tökkiä tota söpönassua aina välillä, niin että se kiemurtelee.
Mummoni aina teki mulle niin, ja ikävä kyllä olen perinyt sen sieltä. :|
 
Lienee useimpien aikuisten hupia tuo lasten kutittelu, vaikka se tuntuu tosi pahalta. Kutinahan on kivun alalaji , joten onko kutitus sitten kidutusta? Minä pelkäsin pienenä ihan hysteerisesti yhtä tätiäni, kun hän kutitteli niin paljon :(
 
Mun isä otti aina jaloista, roikotti pää alaspäin ja kutitti :eek: Se oli samalla kertaa kamalaa ja hauskaa. Itse tuli huudetttua monta kertaa, et lopeta, ennenkuin lopetti. Voisi ajatella, että se olisi "ei sallittua", jos vanhempi vain jatkaa ja jatkaa, vaikka lapsi alkaisi itkemään tai muuten osottaisi, että meni liian pitkälle.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Mun isä otti aina jaloista, roikotti pää alaspäin ja kutitti :eek: Se oli samalla kertaa kamalaa ja hauskaa. Itse tuli huudetttua monta kertaa, et lopeta, ennenkuin lopetti. Voisi ajatella, että se olisi "ei sallittua", jos vanhempi vain jatkaa ja jatkaa, vaikka lapsi alkaisi itkemään tai muuten osottaisi, että meni liian pitkälle.
No en mä kauaa ikinä jatka, tai ainakin pidän taukoa välissä, ettei likka sentään nauruun tukehtuis.
Ja kyllä se sit sanoo jos ei halua. :)
 
Saa, kunhan ei kovakouraisesti. Siis ei yhtään tökkäystä, joka saattaisi sattua vähänkään. Mä käytän kutitusterapiaa varsinkin meidän tytyyn, jos sillä on huono mieli, niin kutitus auttaa ja saa endorfiinit liikkeelle =)
 
tykköäää
kyl mä kutittelen aika paljon mun siskoa joskus sisdon jalat ja kädet kiinni et ei päääse pois käsken sen olla alusvaatteilla ja alan kutitella se on hyvin herkkä ja se tekee mulle saman on se aika hausksaa vähä liiankin hauskaa
 
Minun veli kidutti minua kutittamalla. Ei lopettanut, vaikka itkin ja huusin. : /
Äiti ei uskonut minua, ennen kun näytin kyljissä olevat mustelmat.
 
"Mie"
Se on niin hirveä tunne kun mies istuu päälle hajareisin ja alkaa kutittamaan, eikä itse hentona tyttönä voi tehdä mitään. Se ärsyttää ja vituttaa mutta samaan ääneen naurattaa kun toinen kutittaa :( vittu mä inhoon sitä. Muistan myös lapsuudestani kuinka molemmat isosiskoni kutitti minua niin että toinen istuu jalkojen päällä ja kutittaa ja toinen pitää käsistä kiinni, mä inhosin sitä!!!
 
"vieras"
Kyllä minäkin vähän tuota meidän pientä mussukkaa kutittelen. :) Itsekin kutian herkästi, joten ymmärrän kyllä, ettei nyt ihan älyttömyyksiin pidä mennä. Ei pieni kutitus haittaa.
 
Kutitus voi todellakin haitata, sillä usein vaikka kutitettava kuinka kärsisi niin hän ei voi lakata nauramasta ja siitä kutittaja saa täysin virheellisen kuvan siitä että se muka olisi hauskaa. Se voi olla pahoinpitelyä! Pientä lasta ei saa kutittaa ollenkaan ja isompaakin vain niin että se pääsee helposti irtautumaan ja lähtemään karkuun jos haluaa toisen lopettavan.
 
"Vieras"
Meillä nuo sanovat kyllä kun pitää lopettaa, sitten menee hetki ja tulee takas että "kutita vielä vähän" :D Ei saa jatkaa jos toinen sanoo että pitää lopettaa tai ei halua.

Mun mies on muutamat kerrat mua kutittanut mutta hyvin on niistä raivareista jo oppinut olla kutittamatta. Jos edes leikillään meinaa kutittaa niin varoitan hyvin nopeesti että mä en sitten katso mihin/ mitä potkin ja lyön ja voin myös purra. Eli mä en voi sietää kutittamista (jos jäi epäselväksi). :)
 
da
Siis oottekste tosissanne??? :O KaksPlussan mammojen mielestä lapsia ei siis enää saa kutittaakaan??? Mä en ole tajunnut tekeväni tämänkin asian väärin ja kutittaessani lapsia jopa vahingoittanut heitä...Vaikka he ovat pyytämällä pyytäneet kutuiiatmaan lisää/uudelleen/taas, niin siltikin se on ollut haitallista?
 
Lunatic
Olenpas ollu ikävän kuuloinen 7 vuotta sitten, miksi toi :| tuolla lopussa. Hahhah. Kaikkein hauskinta hupia on oman lapsen pieni kiusaaminen. Ei siitä pääse mihinkään. Tavalla tai toisella :D
 
IhQ
Voi ei, joka aamu siis kiusaan lapsiani ja vielä iltapäivällä saatan kiusata lisää :(
Eka aamulla ku herättelen noita niin silittelen ja nuuskuttelen ja sit jos ei auta niin pieni kutitus kyl auttaa. :)
Mut vakavasti, tietty liika on liikaa tässäkin asiassa, jos sanotaan lopeta niin pitää lopettaa. Ja toisella olla se vapaus myös mennä kauemmas jos ei halua että kutitetaan.
 
Mi äss
Kyllä kutittelen ja lapset tykkää :)

Toki pitää muistaa mitä kutitus on, se ei missään nimessä ole pökkimistä tai raapimista.
Usein näkee jonkun "kutittavan" ja siittä jää sitten mustelmat, miten hemmetissä se on kutitusta?

Hellästi kun sipsuttelee niin lapset tykkää ja rauhottuu sitten :)
 
"kia"
mun serkku on 2v ainakun olen mummilla ja serkku tulee myös sinne niin me mennään sohvan taakse otan sen mun syliin makaamaan nostan paidan ylös ja alan kutitella se on ihanaa
 
"Pöh"
Kutitus voi todellakin haitata, sillä usein vaikka kutitettava kuinka kärsisi niin hän ei voi lakata nauramasta ja siitä kutittaja saa täysin virheellisen kuvan siitä että se muka olisi hauskaa. Se voi olla pahoinpitelyä! Pientä lasta ei saa kutittaa ollenkaan ja isompaakin vain niin että se pääsee helposti irtautumaan ja lähtemään karkuun jos haluaa toisen lopettavan.
Mitä? Ai nyt on niinkun tämmöinen sääntö ettei pientä lasta saa kutittaa? mistä luit?

Haloo, ei sitä kutittamista tarvitse tehdä niin että toinen ei "pääse irtautumaan" tai että ei huomaa vaikka toinen "kuinka kärsisi". Eiköhän jokainen normaali ihminen osaa omasta lapsestaan katsoa että tykkääkö vai ei. Mä en ainakaan omaani pidä kiinni mitenkään, ja jatkan vain kun se vaatii hihittäen että "lisää, lisää!"
 
kutittaja
Mun serkku on neljä ja pyytää mua aina kutittaa sitä. Se on mun mielestä vähän outoa, koska kun kutitan sitä kesken pyynnön ni se alkaa mätkiä mua.
Pienenä kutisin hirveen paljon ja nyt en enää ollenkaan. (oon 12v.)
 

Yhteistyössä