Saako nainen määrätä..

Voiko suomenlaki oikeesti olla näin syvältä ku se on?Erosin tyttöystävästäni ja meillä on yhteinen lapsi.Tosin en ole vielä Tunnustatun isyyttäni mutta olen sen menossa tekemään.Kaikki alkoi jo hyvin varhain kun lapsi syntyi.Tyttöystäväni ei antanut minun vanhempieni nähdä ollenkaan lastamme vaikka olin pyytänyt monta kertaa..Silti hänen omat vanhempansa saivat tulla 2tuntia synnytyksen jälkeen antamaan neuvoja meille.Ja koska synnytys on niin iso asia niin olisin toivonut että olisin saanut olla lapseni ja tyttöystäväni kanssa mutta eihän se sopinut "anopille".Ja nyt minulla ei kuulemma ole mitään mahdollisuutta saada lapseeni yhteishuoltajuutta.ja saan nähdä sita aina silloin kun "anopille" ja tyttöystävälle sopii.Ja he päättävät kasvatuksesta ja kuinka hänet kasvatetaan kristinuskoon.Entä jos tuo uskonto ei olisi minun mieleen?eipä paljoa voi valittaa.Ja kaiken tämän lisäksi vanhempani eivät ole saanut nähdä näiden 9kk aikana lastani kuin joku2-4 kertaa.Kun taas tyttöystäväni vanhemmat näkevät häntä vähintään 5kertaa viikossa.Ja lapsi jopa jää heille yksin hoitoon..


Oli kyllä tosi sekavaa tekstiä mutta olis kiva jos vastailisitte pikaisesti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2005 klo 17:30 vieras kirjoitti:
kyllä jotain täytyy olla syynä kun et saa lasta normaalisti nähdä. Olisiko vikaa sinussa ehkä myös, ei ihmiset syyttä tuolla tavoin käyttäydy?
Peesi. Ei suomessa lapsen vanhempaa kielletä lasta näkemästä vain toisen vanhemman äkillisten mielihalujen mukaan. Jossain muualla mättää. Miksi et ole kerennyt vielä isyyttäsi tunustamaan? Minkä ikäinen lapsi (voi olla että jo kerroit mutta en muista)? Kun eroatte, onko sinulla asunto (paikka mihin voit lapsesi viedä kanssasi aikaa viettämään)? Entä tulot, palkkatyöstä vai muualta? Yleensä näissä asioissa kun on monta monessa, ja viranomaiset lapsen parhaaksi asiat yrittävät päättää.
 

Yhteistyössä