"saako" pankkia vaihtaa vaikka asuntolaina vanhassa pankissa?

  • Viestiketjun aloittaja pankinvaihto
  • Ensimmäinen viesti
"vieras."
Lue lainaehdot. Me haettiin laina uuteen pankkiin ja lainansaannin edellytyksenä sitten oli, että siirrämme palkkalitlit ja lapsilisän uuteen pankkiin. Miksi ihmeessä olisitte avaamassa tiliä uuteen pankkiin.
 
"vierailija"
Mulla ei alunperinkään ollut palkkatili samassa pankissa kuin mistä otin asuntolainan. Toki mulla on ko pankissa asuntolainan hoitamista varten pankkitili ja huolehdin siitä, että siellä on aina lainanmaksua varten riittävästi rahaa. Mulla on tilejä useammassa pankissa eikä kukaan ole koskaan kysellyt tilieni perään.
 
No tottahan pankki voi vähän suivaantua moisesta menettelystä. Mitä pankki sitten asialle tekee on toinen juttu. Eihän se asuntolainaa saa irtisanoa mutta lainakoron marginaali on pankin päätettävissä joten seuraavana korontarkistuspäivänä saattaa odottaa pikku yllätys.
 
"vierailija"
Meillä oli jonkin aikaa kaksi asuntolainaa kahdessa pankissa. Ei saatu lisälainaa siitä pankista jossa oltiin ensin asiakkaana joten haettiiin ja saatiin sitä toisesta pankista ja siirrettiin sinne kaikki muutkin tilit. Eka asuntolaina oli jonkin aikaa siellä edellisessä pankissa kun se oli niin edullisella korolla. Lopulta mies kyllästyi pyörittelemään rahoja kahdessa pankissa ja siirrettiin se ensimmäinenkin laina nykyiseen pankkiimme. Ja todellakin tiesivät siellä ensimmäisessä pankissa että ollaan muualla asiakkaina!
 

Yhteistyössä