Saako raskauden aikana....

Ruoan syöminen on sallittua, jopa suotavaa.

Kokakolaa saa juoda. Maksalaatikkoa saa syödä. Ja näin päin pois.

Aina kun tuntuu, että hysteria iskee ( ;) ) niin mieti, miten 150 vuotta sitten on saatu syntymään terveitä lapsia. Tuskin oli torpassa käsisaippuaa ja kaikki syötiin mikä kiinni saatiin.

Tarkoitan siis, että ei syytä paniikkiin. Ota suklaata, lapsesta tulee onnellisempi.

:D
 
juuei vastasikin jo aika tyhjentävästi.

Toki kannattaa varoa esim. kypsentämätöntä aurajuustao ja vastaavia, niissä kun on se listeria riski, mutta näitäkin voi syödä kunhan juuston kuumentaa yli 70 asteiseksi.
 
The titityy
Minä söin kaikkea mitä halusin, kohtuudella.
JOPA aurajuustoa, kunhan ekana sen kastikkeessa kiehutin.
Monesti täällä saanut lukea tuosta aurajuusto-panikoinnista, niin tiedoksi että mahdollinen listeria-bakteeri kuolee +70 asteessa. =)
 
pupukka
mulle sanottiin neuvolassa että maksalaatikon ja maksa ruokien syöntiä tulee välttää tai jättää kokonaan pois koska niissä on kuulemma paljon a vitamiinia ja liika a vitamiini voi aiheuttaa poikkeavaisuutta..

en tiennytkään että jos syö paljon suklaata niin lapsesta tulee iloinen.. mut kai se pitää paikkansa koska mun lapsi ei ole ikinä varmaan edes itkenny ja on aina iloinen ja tyytyväinen. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2007 klo 00:15 Aaban kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2007 klo 00:14 Harmaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2007 klo 00:12 juuei kirjoitti:
mieti, miten 150 vuotta sitten on saatu syntymään terveitä lapsia.
Sähän oot ihan pahvi! Kai nyt lapset olivat terveitä, kun ei silloin vielä ollut kokakolaa!

:D
Eikä lisäaineita ja väriaineita.
Pahvipa pahvi... :headwall:

:LOL: :LOL: :LOL:
 
mä tiedän ehkä mä oon lian varovainen! :saint: mut jotenkin kaikki vaan huolestutta,mull nyt vaa tekee mieli otta mieheltä karkkit mitä hän tänään osti itsellesi ja syödä kaikki pois NAMM :kieh: :kieh: :kieh:
 
Kaikkea kohtuudella. Minäkin vetelin raskausaikana silloin tällöin maksalaatikkoa ja graavilohtakin söin joulupöydässä.
Kerran iski paniikki iltateellä, kun luin leipäpussista, että leivässä on pellavansiemeniä. Olin ihan varma, että nyt pari viipaletta syötyäni olen aiheuttanut syntymättömälle lapselle jotain... :whistle: :D
 
Aurajuustosta muuten testataan listeriabakteeri kypsytysvaiheessa säännöllisesti. Näin siis valiolla. Pidän itse erittäin epätodennäköisenä, että siitä tartunnan saisin joten olen syönyt myös kuumentamatta. Avattua pakkausta esim. seuraavana päivänä en kyllä ole enää käyttänyt kuin kuumentamalla sen ensin.
 
kyll mä sen tietää ettei saa homejuustot ja n.e......syödä,mut kysymys on lisääaineista onks ne ihan turvallisia kun mun yks kaveri sanoi että ruossa missä on lisääaineitta pitäi välttä ,vai onks se höpö höpö :eek: :D
 
.....
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
syödä ruokaa miss on säilytys,lisää,ja väriaineet?Tyhmää kysymys mut olen huolestunut :headwall:

Pakko kommentoida sikavanhaa ketjua mutta sä kysyt ja kirjoitat näin ja haukut toisessa ketjussa koiranomistajia yksinkertaisiksi? Ootpa hassu tapaus. Onnee vaan.

 
vierailija
kyll mä sen tietää ettei saa homejuustot ja n.e......syödä,mut kysymys on lisääaineista onks ne ihan turvallisia kun mun yks kaveri sanoi että ruossa missä on lisääaineitta pitäi välttä ,vai onks se höpö höpö :eek: :D
Glyfosaattijäämät aiheuttavat autismia ja aspergerin syndroomaa. Ne eivät ole lisäaineita, vaan vieraita aineita, jopa myrkkyjä, joiden varoajat määrittää ihminen.
 

Yhteistyössä