Saako sairaanhoitaja koulunkäynninohjaajan töitä?

  • Viestiketjun aloittaja Kyllästynyt sh
  • Ensimmäinen viesti
Kyllästynyt sh
Olen siis ammatiltani sairaanhoitaja, haluan päästä tuosta kolmivuorotyö rumbasta..koulunkäynninohjaajan työt kiinnostaa, mutta olenko "pätevä" hakemaan niitä?
 
Kyllästynyt sh
Hitto ku ois aikoinaan tajunnu opiskella jotain muuta. Noh, ei maha mittään. Mäkin laitoin just hakemuksen, mutta aika onnettomalta hakemus näytti kun ei ole kokemusta muutakuin terveyskeskuksita ja erikoissairaanhoidosta.
 
Miten olis henkilökohtainen avustaja sellaiselle, jolla on myös jokin lääkitys?

Esim. johonkin erityiskouluun, jossa ois vaikka joku älyltään normaali pyörätuolissa istuva tyyppi, jolla on säännöllisiä lääkkeitä paljon. Mutta joka ois muuten ryhmän mukana normaalisti. Henk.koht,.avustajia tarvittas ja paljon, olen katsonut... Monesti ei tavalliset kolulunkäynninohjaajat niihin pääse, kun on se lääkitysjuttu ja niistäkin pitäis tietää jotain.
 
Kyllästyny sh
Periaatteessa joo, kiinnostaisi tuokin työ, tosin henk.koht avustajan palkka ei vastaa kyllä lähellekään mun nykyistä peruspalkkaa. Eikä täällä ole paikkojakaan tuonntyyppisiin sairaalakouluihin. En kyllä tiedä vastaako kko:aan palkka, mutta kai se lähempänä on kun henk.koht avustajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästyny sh;29255174:
Periaatteessa joo, kiinnostaisi tuokin työ, tosin henk.koht avustajan palkka ei vastaa kyllä lähellekään mun nykyistä peruspalkkaa. Eikä täällä ole paikkojakaan tuonntyyppisiin sairaalakouluihin. En kyllä tiedä vastaako kko:aan palkka, mutta kai se lähempänä on kun henk.koht avustajan.
Käy katsomassa palkkaus sieltä mistä sen nyt pystykään kattomaan:D
Mutta ei kko:n palkka todellakaan ole mikään hyvä, tai riippuu tietenkin kunnastakin. Mä taas ajattelin että henk.koht.avustajalla olis parempi palkka kuin esim. normikoulussa normiluokilla ilman lääkitys.ym muista huolehtimisia. En TIEDÄ, kuvittelen vaan
 
Erityiskouluissa on ainakin ns. oppilashoitajia, jotka ovat aamupäivällä koulussa avustajia + iltapäiväkerhossa ja ainakin yks mun tuttu oli lähihoitajan koulutuksella hommassa. Onhan monilla katetrointeja, imuja jne.
 
Koulunkäyntiavustajalla on monesti 25-30 tuntia viikossa. Päivähoidon puolta jos mietin, ni lastentarhanopen peruspalkka on n.2200-2300e, lähihoitajalla 2000e kieppeillä ja avustajalla (ryhmä tai henk.koht) 1700-1800e luokkaa. Ja jos on esim. 30h/viikko, ni se on n. 78% työaika eli 1700e kuukausipalkalla se tekis 1326e ennen veroja.
 

Yhteistyössä