Saako teidän 4-5 v. keinua seisaaltaan?

  • Viestiketjun aloittaja keinu
  • Ensimmäinen viesti
keinu
Tuli tämmöinen hassu kysymys mieleen kun viimeaikoina useammassa puistossa/pihassa ovat äidit kieltäneet tämän. Itse taas sallin sen omille lapsilleni. (Sen ymmärrän kyllä, että päiväkodissa se on kiellettyä)
 
"vieras"
Tuli tämmöinen hassu kysymys mieleen kun viimeaikoina useammassa puistossa/pihassa ovat äidit kieltäneet tämän. Itse taas sallin sen omille lapsilleni. (Sen ymmärrän kyllä, että päiväkodissa se on kiellettyä)
Meillä 3-vuotias ottaa alkuvauhit nuin, sehän on hyvä tasapainoharjoitusta :)
Ja useassa päiväkodissakin alkuvauhdit saa ottaa seisaalleen.
 
..
no kyllähän monet äidit puistossa kieltää myös esim kiipeilyn kun eivät jaksa seisoa vieressä varmistamassa, jos lapsi ei vielä osaa. ei kai ne voi oppia jos ei anna mitään tehdä?
 
"vieras"
Saa keinua meidän 3- vuotiaskin seisaaltaan. Mitä tulee tuohon keinun sotkemiseen, niin meidän lyhyt lapsi kävelee joka tapauksessa keinun "yli" jotta pääsisi edes istumaan, joten sotkeentuisi ne joka tapauksessa, niin kuin nuo ulkoväälineet nyt muutenkaan niin puhtaita olisivat. Seisaallaan keinuminen on hyvää harjoitusta tasapainolle ja kehonhallinnalle.
 
no huh
Tuli tämmöinen hassu kysymys mieleen kun viimeaikoina useammassa puistossa/pihassa ovat äidit kieltäneet tämän. Itse taas sallin sen omille lapsilleni. (Sen ymmärrän kyllä, että päiväkodissa se on kiellettyä)
No totta helvetissä saavat heti kun seisomaan oppivat, saivat keinua kuten parhaaksi näkevät. Minä en ala kenellekään kertomaan miten pitää keinua.
 
Saa, tietenkin. (Ei ole kukaan noista tainnut lupaa moiselle kysellä)
Saa myös kiivetä puuhun, ohjata hevosen esteelle, hypätä altaaseen ponnahduslaudalta jne.
Jokainen sen mukaan, mikä oma lapsen henkilökohtainen motorinen tausta.
 

Yhteistyössä