Saako teidän KOLMASLUOKKALAISET katsoa salkkareita?

  • Viestiketjun aloittaja "alkup."
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="höh";24393183]Kyllä saa katsoa. Ihan uutisissa ja iltapäivälehtien lööpeissä on paljon pahempia aiheita kuin salkkareissa...[/QUOTE]

tuo on totta, mut niin on uutisetkin, mielummin tuollaiset asiat opitaan todelliseen elämään kuuluvina kuin päivittäisenä viihteenä..
 
[QUOTE="alkup.";24393194]Ja kun se on SUN mielestä turhaa tekemistä, niin sen pitää olla sitä myös lapsen mielestä?[/QUOTE]

Joo kyllä.
Se ei oo lasten(kaan) ohjema ja MÄ todellakin päätän mitä MUN 9v ja 5v saa katsoa.
 
"vieras"
Meillä katsoo Salkkareita kaikki. Itse sain katsoa Salkkareita jo 9-vuotiaana. Sen ikäinen olin, kun Salkkarit alkoivat. Siskoni, joka oli silloin alle 8-vuotias, sai katsoa Salkkareita myöskin. Meillä ovat kaikki katsoneet Salkkareita alusta asti.
 
Meillä ei kukaan katso Salkkareita. Eivät myöskään lapset siis toisinsanoen. Aikuiset päättävät, mitä lapset täällä katsovat.

Uutisiakaan harvoin katsotaan silloin kun lapset ovat hereillä.
 
"Kipa"
Olen oikeastaan aika yllättynyt näistä vastauksista :eek: Meillä lapsilla on kyllä rajoitettu sitä miten paljon telkkaria katsotaan.
Esim. aamulla saavat vähän aikaa heräillessään katsoa junioria mutta koko päivää ei lastenohjelmia toljoteta. Jos on päiviä ettei ole muuta ohjelmaa ja esim. sadetta niin katsovat aamulastenohjelmien lisäksi n. 1:n dvd:n. Ei kuitenkaan joka päivä. Ja joskus sairastellessa tai oikein kamalalla myrskyllä saattavat katsoa jopa 2 dvd:tä päivässä :D
Mutta ominnokkineen eivät telkkua avaa eivätkä levyjä katsele. Myöskin esim. jos pelaavat tietokoneella tai wiillä niin se on pois muusta telkun katseluajasta.

MUTTA, jos minä katson jotain ohjelmaa ( joka tulee lasten hereillä olo aikana, lapset menevät nukkumaan n. klo 19.00 ) niin kanssani saavat katsoa. Salkkareita en säännöllisesti katso mutta esim. kotikadun uusintoja ( tai kotikatua dvd:ltä ) on katsoneet. Joskus varmasti salkkareitakin nähneet. Myöskin joitain sairaalasarjoja yms. Jos lapsilla ollut kysyttävää niin ovat kysyneet ja minä olen vastannut :)
Mutta tuollaisia ohjelmia eivät kyllä katso omineen. Vaan sitten olen minä, tai mieheni katselemassa heidän kanssaan :) Esikoinen on 7v. Pienempi 4v. Pienempi ei vielä edes kauhean kauaa malta telkkaria toljottaakaan eli enemmänkin tämä on tuon esikoisen juttu.

Esikoinen tykkää myös katsoa dvd.ltä esim. Kyllä isä osaa, blondi tuli taloon, ruusun aika yms. sarjoja :)
 
"vieras"
[QUOTE="Kipa";24393959]( joka tulee lasten hereillä olo aikana, lapset menevät nukkumaan n. klo 19.00 )
[/QUOTE]

[QUOTE="Kipa";24393959]
Esikoinen on 7v. Pienempi 4v.
[/QUOTE]

No huh huh, jos 7-vuotias menee noin aikaisin nukkumaan. Minä en muista, että olisin koskaan minkäänikäisenä mennyt noin aikaisin nukkumaan. Kyllä minä valvoin iltaisin 4-vuotiaanakin muistaakseni ainakin klo 20:30 asti ja 7-vuotiaana klo 21:00 asti. Siis kouluaikoina. Keväällä kun valon määrä lisääntyi niin valvoin klo 21:30 asti kouluaikoina ja lomalla suurin piirtein samaan.

Nuo iät ja ajat perustuvat omiin muistoihini lapsuudestani.
 
[QUOTE="eee";24397137]No mä olin 10-vuotias silloin kun Salkkarit alkoi ja katsoin sitä kyllä jo silloin, yleensä äitini ja 8-vuotiaan pikkuveljeni kanssa. Enää en kyllä katso.[/QUOTE]

Mitäh? Mitä sää täällä teet sitten? onko siitä niin kauan... Mä odotin esikoistani silloin, kun se alkoi.
 
"aaaaa"
Miksi kiellätte lapsia katsomasta jotain siksi, että se on sun mielestäsi roskaa? Miksei lapsi saisi itse muodostaa mielipidettään. Se on sit ok, jos sen perusteella kielletään, ettei sisältö sovi muuten..
 
"vieras"
Mä olen ollut 7v kun salkkarit on alkanut (täytin pari kuukautta aikaisemmin), ja olen siitä asti seurannut suunnilleen päivittäin, kun äiti ja isosiskokin katsoi. En mielestäni ole saanut minkäänlaisia traumoja, jos sitä ei lasketa, että ohjelma on vieläkin mun lemppari. :)
 
"vieras"
[QUOTE="aaaaa";24397182]Miksi kiellätte lapsia katsomasta jotain siksi, että se on sun mielestäsi roskaa? Miksei lapsi saisi itse muodostaa mielipidettään. Se on sit ok, jos sen perusteella kielletään, ettei sisältö sovi muuten..[/QUOTE]


:D Ja ikä oli? Mikä ja mihin perustuva mielipide lapsella voi olla aikuisten seksi- ja suhdesekoiluista? Mä kiellän mun lasta katsomasta roskaa joka vääristää kehittymättömän lapsen kykyä käsitellä oikeita asioita ja antaa väärää informaatiota jonka lapsi omaksuu totena vaikka aikuinen sen osaakin kyseenalaistaa. Miksi kukaan aikuinenkaan katsoo tuota paskaa?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24397263] En mielestäni ole saanut minkäänlaisia traumoja, jos sitä ei lasketa, että ohjelma on vieläkin mun lemppari. :)[/QUOTE]

Salkkareitten vihaajien mielestä nimenomaan tuo on kaikkein pahin Salkkareiden aiheuttama trauma. :)
 
"toinen"
[QUOTE="vieras";24397263]Mä olen ollut 7v kun salkkarit on alkanut (täytin pari kuukautta aikaisemmin), ja olen siitä asti seurannut suunnilleen päivittäin, kun äiti ja isosiskokin katsoi. En mielestäni ole saanut minkäänlaisia traumoja, jos sitä ei lasketa, että ohjelma on vieläkin mun lemppari. :)[/QUOTE]

on se siis jo ehtinyt pehmittää aivosi. Luepa joskus joku hyvä kirja (ei harlekiinia) niin saat aivoillesi vähän jumppaa! Ota joku klassikko, vaikka Sinuhe, se on aika vauhdikas ja hauska.
 
"vieras"
[QUOTE="aaaaa";24397182]Miksi kiellätte lapsia katsomasta jotain siksi, että se on sun mielestäsi roskaa? Miksei lapsi saisi itse muodostaa mielipidettään. Se on sit ok, jos sen perusteella kielletään, ettei sisältö sovi muuten..[/QUOTE]

Meidän lastenmielestä tää ohjelma on roskaa, samoin kaikki hääohjelmat myös :)
 

Yhteistyössä