Saako teidän n. 1,5-vuotiaat lapset koskaan sipsejä?

  • Viestiketjun aloittaja Eini
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Dorde:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Meillä vasta 10kk lapsi mutta toivottavasti ei saa vielä ens keväänä sipsejä. Joku antoi jo kymmenkuiselle.. Aika aikaista on antaa tuollaista suolamäärää noin pienelle.
Harvoin ne sipsit (toivottavasti) mitään jokaviikkoistakaan ravintoa ovat.
Aivan. Meidän syö myös herkkuna oliiveja, aika suolaisia, onko sekin pahista? =) Mutta miten kiellät jos joskus syödään sipsejä tai poppareita tai vaikka fetasalaattia ja nuorin kerjää vieressä kuola valuen. Kyllä lapset saa maistaa kaikkea.
Minä kyllä pidän oliivia ja sipsia tai jopa suolakurkkua ja sipsia ihan eri asiana. Eri asia mielestäni syödä salaatissa olevaa suolaisempaa juttua kuin erikseen "herkkuna" jotain suolaista ja etenkin rasvaista kuten sipsit.
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
meillä tuon parivuotiaan herkkuja on hapankorput :D niitä se syö niin paljon kuin antaa.
Eikös niissäkin ole paljon suolaa? Itse vähensin niiden antamista kun joku mulle siitä mainitsi.

Sipsejä en anna, enkä karkkia. Keksiä ja jätskiä on syönyt muiden mukana, mutta tuputa en niitäkään.
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
meillä tuon parivuotiaan herkkuja on hapankorput :D niitä se syö niin paljon kuin antaa.
Eikös niissäkin ole paljon suolaa? Itse vähensin niiden antamista kun joku mulle siitä mainitsi.

Sipsejä en anna, enkä karkkia. Keksiä ja jätskiä on syönyt muiden mukana, mutta tuputa en niitäkään.
saman verran näyttää olevan haparissa kuin tavis ruisleivässäkin..
 
myy
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
meillä tuon parivuotiaan herkkuja on hapankorput :D niitä se syö niin paljon kuin antaa.
Eikös niissäkin ole paljon suolaa? Itse vähensin niiden antamista kun joku mulle siitä mainitsi.

Sipsejä en anna, enkä karkkia. Keksiä ja jätskiä on syönyt muiden mukana, mutta tuputa en niitäkään.
saman verran näyttää olevan haparissa kuin tavis ruisleivässäkin..
niin ja lisätään nyt sekin että meillä ei ruokaan lisätä suolaa. ainoat suolat mitä saadaan on sitten juurikin leivästä jne.
 
kolmen mama
Ollaan annettu vasta 2 vuotiaalle ja silloinkin ihan pieniä määriä. Suola ei tee pienelle lapselle hyvää. Meillä annettiin niitä suolattomia maissinaksuja pienelle ja niitä söi myös isoveljensäkin mielummin kuin suolasia sipsejä.
 
v
"Estrella perunalastujen suolapitoisuus on kuitenkin alle 1,5% eli samaa luokkaa kuin esimerkiksi näkkileivässä. Mutta koska suola on lastun pinnalla, niin lastut maistuvat suolaisemmilta kuin todellisuudessa ovat." Sanoo Estrella.
 
vieras
Vasta 1 v 1 kk eikä ole vielä saanut eikä saa ennen kuin tajuaa niitä haluta. Saanpa syödä omat sipsini rauhassa.. Yleensä pussi on kyllä auki vasta nukkumaanmenon jälkeen ja kylässä on yleensä niin paljon tarjoilua, ettei sipsit kiinnosta. Saisi siis maistaa, kuten muutakin ruokaa, mutta parempi ettei maista, kun eivät ole mitenkään terveellisiä tai perusravintoa tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Dorde:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Meillä vasta 10kk lapsi mutta toivottavasti ei saa vielä ens keväänä sipsejä. Joku antoi jo kymmenkuiselle.. Aika aikaista on antaa tuollaista suolamäärää noin pienelle.
Harvoin ne sipsit (toivottavasti) mitään jokaviikkoistakaan ravintoa ovat.
Aivan. Meidän syö myös herkkuna oliiveja, aika suolaisia, onko sekin pahista? =) Mutta miten kiellät jos joskus syödään sipsejä tai poppareita tai vaikka fetasalaattia ja nuorin kerjää vieressä kuola valuen. Kyllä lapset saa maistaa kaikkea.
Minä kyllä pidän oliivia ja sipsia tai jopa suolakurkkua ja sipsia ihan eri asiana. Eri asia mielestäni syödä salaatissa olevaa suolaisempaa juttua kuin erikseen "herkkuna" jotain suolaista ja etenkin rasvaista kuten sipsit.
rasvaa ja suolaa löytyy kyllä fetajuustostakin. Sipseissä noita lisäaineita enemmän minkä kyllä tiedostan .Lisäaineiden takia meillä ei valmisruokia kauheasti syödä, ja aina yritän ostaa luomua jos ei ole ihan kamalaa hintaeroa. Mutta jos parikertaa kuussa saa vähän lisäaineita niin ei kai se ole kamalaa. Enemmän tuo suola mua huolettaa.
 
Vanhempi(vajaa 2v) saa syödä esim kavereiden lasten synttäreillä jne mutta tuolle nuoremmalle(9kk) en vielä anna. Nuorempi saa kyllä muutaman ranskalaisen järsittäväkseen jos käydään ulkona syömässä.

Kaikkea mielestäni pitää saada maistaa jos lapsi itse pyytää mutta kohtuudella.
 

Yhteistyössä