Saako teillä kotona pienet lapset pomppia kyläilyvieraiden päälle tai häiritä aikuisten kahvitteluhetkiä?

  • Viestiketjun aloittaja Äiti perähikiältä
  • Ensimmäinen viesti
maamama
Meillä lapset yleensä käyttäytyy ihan ok vieraiden läsnäollessa varsinkin kahvittelujen ajan. Mutta joskus meno saattaa olla vähän riehakkaampaa jossain vaiheessa vierailua, komennan kyllä monesti aika napakastkini mutta valitettavasti joskus komennukset eivät ekalla kertaa mene perille kun lapset oikein innostuu :/

Yritä siinä nyt olla hyvää emäntää, kaataa kahvia, kuunnella tuhannetta kertaa sen lapsettoman kaverin ongelmia siitä yhdestä hankalasta työkaverista ja nyökytellä ymmärtäväisesti kun toisaalta samaan aikaan pitäisi komentaa lapsia ja kiikuttaa jonnekin jäähylle rauhoittumaan. Ei aina niitä äitiyden tähtihetkiä, mutta elämää kuitenkin ja onneksi yleensä muut äidit ja isit ymmärtävät (paitsi palstamammat) että lapset saattavat riehaantua joskus vaikka heidät olisi riittävän hyvin kasvatettukin.
 
tosi suloista
Oli huono tai hyvä päivä lapsella niin ei se saa vieraiden pälle hyppiä ym muuta mitä kerroit. Normaalia elämää kuitenkin. Itse olen sitä mieltä,että lapset saavat ottaa päudästä ensin koska vanhemmat pystyy kyllä odottamaan omaa vuoroaan lapset ei aina niinkään. Tietty tässäkin on lapsen ikä huomioitava.
 
"vieras"
[QUOTE="nih";25253340]En halua kotiini kylään henkilöitä, jotka eivät pidä lapsista, silloin kun lapset ovat kotona. En kyllä muutoinkaan:D

Lapset saavat olla vapaasti kotonaan. Kuten myös ystävien lapset saavat olla meillä vapaasti. He siis juttelevat, itkevät ja haluavat syliin vaikka olisi kahvit kesken. Sellaisia lapset ovat. Onneksi nuo osaavat iän puolesta jo varoa kahvien kaatumisia eivätkä hirveästi kiljukaan enää.[/QUOTE]

Totta kai lasten pitää saada olla vapaasti omassa kodissaan. Mutta se, että itketään jos itkettää, nauretaan jos naurattaa, tai halutaan syliin ei ole sama kuin se, että käyttäydytään huonosti eikä anneta juoda kahvia rauhassa, mikäli henkilö niin haluaa. Puhumattakaan siitä, ettei uskota mitä sanotaan.
 
"hämmennys"
Mä törmäsin vähän samaan asiaan, tosin perhekerhossa. En ollu ennen käyny mut syksyllä aloitettiin 3- ja 1-vuotiaiden kanssa. Siellä on pari lasta jotka hakkaa pienempiään, tönii, jahtaa, vie kädestä jne. eikä niiden äidit tee mitään. Kielletään sillai "äläs nyt Viljami", ja paras komentti hakkaajapojan äidiltä oli "Viljami tykkää tytöistä." Voi jessus, jos tykkäät toisesta niin eihän sitä mennä potkimaan ja lyömään. Omat penskat jos olis tuollaiseen syyllistyneet eikä uskoneet kieltoja niin ne ois istuneet tasan sylissä koko loppuajan eikä liikkuneet mihinkään.

Oli vähän sokki mulle, olin luullut etta automaattisesti puututaan jos oma lapsi tönii pienempää jatkuvasti tahallaan kumoon ja käy potkaisemassa, se kiusaajapoika oli vähän alle 2-vee, mutta kunnon otteet.
 
Tytönjapoikienmamma
No ei todellakaan saa. "Kilahdan " samantien tuommoisesta. Tyttäreni ei ole koskaan , edes pienenä tehnyt noin, aina osannut käyttäytyä, täyttää kohta 9v. Keskimmäiseni on vammainen lapsi ja omissa oloissaan tai tiukassa ohjauksessa, mutta nuorimmaiseni (poika) on aika vilkas ja häntä eniten joutuu ohjaamaan ja komentamaan. Eipä hänkään vieraissa kyllä roiku.
 
nykyään ei kasvateta muksuja,se ei ole niiden vaan aikuisten syy.meillä ei tulla pöytään notkuun ennenkö aikuiset on kahvinsa juonu,niin on mutkin kasvatettu eikä oo traumoja.aikuiset ottaa ensin ja mukulat odottaa,nykyään tuntuu vaan olevan käytäntö "lapset ensin" ja uskallan kyllä tiukastikin komentaa kavereideni lapsia eikä kukaan ole suuttunu.nykyään ei voi antaa lasten kokee mitään pettymyksiä ja siitä sitten tulee myöhemmin ongelmia.tää mun mielipide.
 

Yhteistyössä