Saako teillä mies tulla kotiin mihin aikaan vaan??

  • Viestiketjun aloittaja "joo"
  • Ensimmäinen viesti
?
Eniten mua ihmetyttää tässä keksustelussa se, että missä se perheenisä luuhaa iltakaudet ja saapuu niin myöhään? Eri asia, jos jos joskus silloin tällöin on jossain ja tulee myöhään, mutta mulla tulee tästä käsitys, että tämä on kovinkin yleistä.. ja jos näin on, niin minusta ongelman ydin ei ole se, että herättää saapumisellaan muut, vaan se, että miksi se on jatkuvasti niin myöhään jossain... kuulostaa mun korvaan vähän erikoiselta.
 
outosuhde
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma;22507768:
Aikuinen ihminen osaa ja saa tulla kotiinsa mihin kellonaikaan tahansa. Aikuinen myös osaa tarvittaessa toimia hiljaa ja ottaa nukkujat huomioon. Aikuinen on itse itsestään vastuussa. Lapsilla luonnollisesti kotiintuloajat, heistä olen vastuussa minä.
Kyllä meillä aikuiset ihmiset, jotka elävät parisuhteessa, joutuvat huomioimaan myös sen parisuhteen toisen osapuolen halut ja toiveet. Mielestäni on outo parisuhde, jos kumpikin vain itsenäisesti toisesta välittämättä tekee päätöksensä.

Siksi toisekseen, meillä ei esim. ulko-ovea saa niin hiljaa kiinni, etteikö siihen heräisi. Toisaalta olen niin herkkäuninen, että herään jokatapauksessa, kun joku tulee samaan huoneeseen.
 
Kepsis
khyyyl , aika kauhee perheenisä todellakin.

päivä töissä, sitten perheen kanssa touhuamista / ruokailut iltapäivästä / illasta, kodinhoitoa, ehkä 20:00 aikaan pääsee lähteen käväseen kaverilla, ilta venähtää kun on hauskaa, tulee 0:00 aikaan kotiovelle ja saa huudot eukolta kun kehtaa tulla kotiin sellaseen aikaan... paska äijä, kannattaa jättää... (minäkin osaan tehdä olettamuksia ilman faktoja!!!)
 
"vieras"
Kumpi mielestäsi on itsekkäämpää. Yksi ihminen aiheuttaa omalla toiminnallaan harmia kolmelle ihmiselle, vai että neljän ihmisen ryhmässä yksi ihminen joutuu sopetuttamaan toimintaansa muun ryhmän mukaan.
Jos yhden ihmisen kotiintulo aiheuttaa harmia kolmelle niin kyllä tässä on kolme ihmistä opetettu täysin väärille tavoille, eli täyteen hiljaisuuteen. Mikä koti se sellainen on johon siellä asuva ei voi tulla milloin vain. Sitä ei voi kodiksi kutsua vaan kyseessä on vaan paikka johon tullaan kun siellä asuville sopii. Ihan kamala ajatuskin.
 
[QUOTE="vieras";22507932]Jos yhden ihmisen kotiintulo aiheuttaa harmia kolmelle niin kyllä tässä on kolme ihmistä opetettu täysin väärille tavoille, eli täyteen hiljaisuuteen. Mikä koti se sellainen on johon siellä asuva ei voi tulla milloin vain. Sitä ei voi kodiksi kutsua vaan kyseessä on vaan paikka johon tullaan kun siellä asuville sopii. Ihan kamala ajatuskin.[/QUOTE]

Niinpä.

Mua tai lapsia ei yhtään häiritse se, että mies tulee kotiin usein puoliltaöin, joskus aamukahdelta, joskus aamuviideltä...ja käy ehkä suihkussakin silloin, ja syö jotain ennen nukkumaanmenoaan.

Totta hitossa kotiinsa saa tulla mihin aikaan tahansa. Millä oikeudella puoliso sen kieltäisi?!
 
[QUOTE="vieras";22507932]Jos yhden ihmisen kotiintulo aiheuttaa harmia kolmelle niin kyllä tässä on kolme ihmistä opetettu täysin väärille tavoille, eli täyteen hiljaisuuteen. Mikä koti se sellainen on johon siellä asuva ei voi tulla milloin vain. Sitä ei voi kodiksi kutsua vaan kyseessä on vaan paikka johon tullaan kun siellä asuville sopii. Ihan kamala ajatuskin.[/QUOTE]

Jep, mitäs jos vaikka perheen isällä tulee kamala flunssa ja sillä yskimisellä ja röhimisellään se ajattelematon kusipää pitää koko perheen hereillä? Parvekkeelle vaan nukkumaan kunnes osaa nukkua hiljaa ja olla yskimättä ja niiskuttamatta.
 
....
[QUOTE="vieras";22507932]Jos yhden ihmisen kotiintulo aiheuttaa harmia kolmelle niin kyllä tässä on kolme ihmistä opetettu täysin väärille tavoille, eli täyteen hiljaisuuteen. Mikä koti se sellainen on johon siellä asuva ei voi tulla milloin vain. Sitä ei voi kodiksi kutsua vaan kyseessä on vaan paikka johon tullaan kun siellä asuville sopii. Ihan kamala ajatuskin.[/QUOTE]

Se koti on sellainen, jossa nukutaan normaalit yöunet, niinkuin yleensä tavataan tehdä, jossei olla työtyössä...
Se koti on myös sellainen, jossa halutaan kunnioittaa toisten ihmisten yöunta, takaamalla heille häiriötöön yörauha.
 
hmmmm
[QUOTE="vieras";22507932]Jos yhden ihmisen kotiintulo aiheuttaa harmia kolmelle niin kyllä tässä on kolme ihmistä opetettu täysin väärille tavoille, eli täyteen hiljaisuuteen. Mikä koti se sellainen on johon siellä asuva ei voi tulla milloin vain. Sitä ei voi kodiksi kutsua vaan kyseessä on vaan paikka johon tullaan kun siellä asuville sopii. Ihan kamala ajatuskin.[/QUOTE]

Sinä olet ehkä niin tottunut, että miehesi rymisee kotiin milloin mihinkin aikaan, mutta kyllä minusta on asiallista huomioida myös ne muuta siellä kotona olevat. Tottakai sinkku voi mennä tulla mihin aikaan haluaa, mutta jos kotona on toinen aikuinen ja pieniä lapsia, niin kyllä silloin vain on kyettävä huomioimaan myös ne muut kotona asuvat.
 
"vieras"
Sinä olet ehkä niin tottunut, että miehesi rymisee kotiin milloin mihinkin aikaan, mutta kyllä minusta on asiallista huomioida myös ne muuta siellä kotona olevat. Tottakai sinkku voi mennä tulla mihin aikaan haluaa, mutta jos kotona on toinen aikuinen ja pieniä lapsia, niin kyllä silloin vain on kyettävä huomioimaan myös ne muut kotona asuvat.
Liian selvä provo. Äh. Tylsää.
 
Sinä olet ehkä niin tottunut, että miehesi rymisee kotiin milloin mihinkin aikaan, mutta kyllä minusta on asiallista huomioida myös ne muuta siellä kotona olevat. Tottakai sinkku voi mennä tulla mihin aikaan haluaa, mutta jos kotona on toinen aikuinen ja pieniä lapsia, niin kyllä silloin vain on kyettävä huomioimaan myös ne muut kotona asuvat.
Sunko ukkos rymisee? Ei kaik tuu rymyten kotia. Munkin mies osaa hipsiä kuten minäkin. Herättämättä muita. Jos on niin helvetin herkkäuninen nin pankoon tulpat sillon kun tiedossa se että toinen on tulossa nukkuma-aikana.
 
Mun mies tekee kolmivuorotyötä ja iltavuorolla tulee puolen yön jälkeen ja kyllä saa tulla kotiin, ei voi miestä jättää käytäväänkään maleksimaan. En ole koskaan ajatellut, että meistä jompi kumpi ei saisi tulla kotiinsa jonkin tietyn kellon ajan jälkeen. MInusta on itsestään selvää, että omaan kotiin saa tulla.
 
Khimaira
Sinä olet ehkä niin tottunut, että miehesi rymisee kotiin milloin mihinkin aikaan, mutta kyllä minusta on asiallista huomioida myös ne muuta siellä kotona olevat. Tottakai sinkku voi mennä tulla mihin aikaan haluaa, mutta jos kotona on toinen aikuinen ja pieniä lapsia, niin kyllä silloin vain on kyettävä huomioimaan myös ne muut kotona asuvat.
Eli kotiintuloaika ei ollut tässä ongelmana vaan se että mies pitää kovaa meteliä tullessaan ?

Miten hän on reagoinut kun olet sanonut että voisi tulla vähän hiljempaakin ?
 

Yhteistyössä