Saako toisten omakotitalon pihalla käydä leikkimässä, kun talon omistajat eivät ole kotona?

Alkuperäinen kirjoittaja Haloo:
Etkö sä tiedä tätä ilman Kaksplussaa? Ihan oikeesti! Eihän tää ole mikään mielipidekysymys.
Kyllä vaan tuntuu olevan mielipidekysymys, kun musta ihan idiootti tehtiin, kun kauniisti yritin sanoa, että olis kiva jättää pihamme rauhaan jos emme ole kotona.
 
Blue
No EI!!! Naapurin tenavat olivat meidän trampalla itekseen kerran kun tultiin kaupasta. Pidin kyllä aikamoisen saarnan niille heti silloin. Oikein sydäntä kylmäsi mitä olisi voinut sattua siinä kun ihan itsekseen siinä pomppivat.

Ja toisekseen en missään nimessä hyväksy sitä että meidän pihaan tullaan kun me ei olla kotona tai ilman meidän lupaa. Meilllä vielä aidattu piha että entistä enemmän tuntuu tunkeilulta jos joku oikein portista tulee varta vasten pihaan kun ketään ei kotona. |O
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja Haloo:
Etkö sä tiedä tätä ilman Kaksplussaa? Ihan oikeesti! Eihän tää ole mikään mielipidekysymys.
Kyllä vaan tuntuu olevan mielipidekysymys, kun musta ihan idiootti tehtiin, kun kauniisti yritin sanoa, että olis kiva jättää pihamme rauhaan jos emme ole kotona.
Ne toiset on idiootteja,et sinä.
Olisin kyllä itsekin sanonut vastaavassa tilanteessa.

 
toivoton
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Eli ilman lupaa? Ja viedä sieltä tavaroita, hiekkaleluja, potkumopoja jne. mukanaan pitkin jättäen ne sitten pitkin katuja? Toistuvasti?

Mielipiteitä kaipailen.
Jos meidän naapureilta kysytään, niin tottakai saa...

Meillä rakennusaikana naapurien lapset kävivät rakentelemassa omia juttujaan meidän rakennustarvikkeista rikkoen niitä ja vieden jotain mukanaankin. Nyt, kun täällä on asuttu jo useampi vuosi, niin silti tulevat jatkuvasti meidän pihaan, kun luulevat meidän olevan poissa. Trampalla hyppivät ja viime kesänä kävivät syömässä mansikat ja tomaatit. Ihan jatkuvasti juoksevat meidän pihatien yli toistensa pihoille leikkimään.

Vanhemmille puhuminen ei ole auttanut mitään, eli lapset jatkavat samaa menoa, kunnes toivottavasti jossain vaiheessa kasvavat ohi leikki-iästä...
 
nalkuttava talonmies
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Tämä kyseinen naapuri oli viel nähty itse istumassa meidän hiekkisen reunassa lapsineen meidän ollessa töissä. Eli mä oon nyt sitten kusipää, kun yiritän asettaa rajoja omalle pihalleni.l
siis käveleekä joku naapuri teidän pihaan muuten vaan? Vai onko tää joku erillistalo juttu jossa maat on taloyhtiän tms
 
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
No EI!!! Naapurin tenavat olivat meidän trampalla itekseen kerran kun tultiin kaupasta. Pidin kyllä aikamoisen saarnan niille heti silloin. Oikein sydäntä kylmäsi mitä olisi voinut sattua siinä kun ihan itsekseen siinä pomppivat.

Ja toisekseen en missään nimessä hyväksy sitä että meidän pihaan tullaan kun me ei olla kotona tai ilman meidän lupaa. Meilllä vielä aidattu piha että entistä enemmän tuntuu tunkeilulta jos joku oikein portista tulee varta vasten pihaan kun ketään ei kotona. |O
Meillä tää tapahtuu JOKA päivä, että meidän pihassa ollaan.
Täytettiin lapsellemme pientä uima-allasta ja sitten iskikin huoli ettei siihen voida jättää vettä päiväksi, kun ollaan töissä, kun tosiaan noita kadun pieniä tässä pihassa aina leikkii. Eniten tässä tosiaan käy alle 4 vee poika ja yksinään ilman valvontaa. Välillä rasittaa joka päivä vahtia omassa pihassa muiden lapsia, mutta sen oon viel ymmärtänyt, sitä vaan en ymmärrä että annetaan vapaasti temmeltää silloinkin kun me ei olla kotona.
 
vieras
Minä saisin sellaisen hepulin että koko naapurusto kuulisi, laittaisin paikallislehden yleisönosastoon kirjoituksen aiheesta jos en saisi toimittajaa tekemään juttua, ja tuothunutta jupinaa niin neuvolassa, kaupassa kuin muuallakin aiheesta oma vs muiden omaisuus :kieh:

 
Alkuperäinen kirjoittaja nalkuttava talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Tämä kyseinen naapuri oli viel nähty itse istumassa meidän hiekkisen reunassa lapsineen meidän ollessa töissä. Eli mä oon nyt sitten kusipää, kun yiritän asettaa rajoja omalle pihalleni.l
siis käveleekä joku naapuri teidän pihaan muuten vaan? Vai onko tää joku erillistalo juttu jossa maat on taloyhtiän tms
Ihan oma talo ja tontti, pieni kuusiaita reunustaa eli rajat pitäis olla selvät kyllä. Ei ole mitään yleistä tietä tonttimme läpi vaan ihan tavis piha omakotialueella, jossa kaikilla omat pihat ja tänne silti vaan tullaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no ei.
mutta kun mä olin lapsi, niin me naapuruston lasten kanssa kyllä tuota harrasteltiin salaa :ashamed: joskus alta kymppi veenä, muistaakseni. Oli niin "jännää" mennä "mikon" pihaan leikkii ku "mikko" ei oo kotona tai "mikon vanhemmatkaan".
en kyllä muista, että ois mitään leluja "pöllitty" tms. :ashamed:
:ashamed: Jotain saman ikäisenä minä ja kaverit mentiin naapurin katolle kiipeilemään kun ne ei olleet kotona :| Kerran tuli kiirus alas, kun kuultiin että ne tuleekin kotiin. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
No ei. Tarviiko edes kysyä???????????
Tarvii kysyä, koska meidän piha on katumme lasten yleistä leikkialuetta ja kun sitten kuukausia tätä touhua katseltuani ystävällisesti huomautin naapurin rouvalle, että olisi kiva jos pihassamme ei leikittäis ilman lupaa ja varsinkaan kun me ei olla kotona. Ei ole kiva palata töistä/ mökiltä niin että omat lelut ja mopot pitkin ojia vastassa ja osa tavaroista hukassakin. Meidän 2-vee kun ulkoilee vallan kanssamme ja omassa pihassa niiin hän ei niitä leluja sinne raahaa tai hukkaa. Joten ei tunnu kivalta ostella aina uusia hiekkaleluja, kun naapurit lapset on ne kadottaneet.

Naapurin rouva kuitenkin suuttui mulle totisesti ja lähes tulkoon haistatteli vastaukseksi. Sanoi siis että heitä on turha syyttää ja lapset pitää vissiin sitoa telaketjuilla omaan pihaan kun naapurit on tollaisia...

Tämä kyseinen naapuri oli viel nähty itse istumassa meidän hiekkisen reunassa lapsineen meidän ollessa töissä. Eli mä oon nyt sitten kusipää, kun yiritän asettaa rajoja omalle pihalleni.l
Suoraan sanottuna aika kuspäinen naapuri! Soita poliisit seuraavan kerran....
 
lisäys
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä saisin sellaisen hepulin että koko naapurusto kuulisi, laittaisin paikallislehden yleisönosastoon kirjoituksen aiheesta jos en saisi toimittajaa tekemään juttua, ja tuothunutta jupinaa niin neuvolassa, kaupassa kuin muuallakin aiheesta oma vs muiden omaisuus :kieh:
kävisin varmaan lähitalot läpi, jokaisella ovella sama saarna, että katsotkaakin ettei teidän lapsia löydy meidän valvontakameran nauhalta :kieh: vaikkei sellaista vielä oliskaan :saint:
 
Ei tod. saa ja aika monta kertaa mies sai karjaista naapuruston lapsille ettei meidän piha ole yleinen leikki paikka ennen ku uskoivat... niin ja tontin laidalla oli yksityis alue kyltti jo kun muutettiin ja pian ymmärsin miksi ja jätin paikallee :whistle:
Kun nämä naapuruston mussukat vihdoin jättivät pihamme rauhaan (tulivat mm. pelaamaan futista pihalle jne.) niin sen jälkeen huutelivat aina v****a ja näyttivät keskaria ohi kulkiessaan :kieh: luojan kiitos ovat muuttaneet pois ja nyt naapurustosta löytyy mukavia lapsia =)

Ap:n kannattaisi korjata kaikki irtilähtevä pihalta lukkojen taakse kun eivät ole kotona, niin jos teidän hiekkalaatikon viehätys laantuisi kun pitäs kantaa aina omat lelut mukana. ja saattaisi jopa kadonneitakin ilmestyä ;)
 
Lumivalkoinen
Mutta ketään ei ole paikalla enää kun tulette kotiin? Viritä ansa. Haa, sisäinen salapoliisini herää... Ei vaan, oikeesti. Jos pääsisitte tulemaan kotiin tosi epätyypilliseen aikaan tai joku tuttunne niin että jäisivät kiinni. Mun mielestä toi on jotain todella törkeää, miten ihmiset kehtaa, siis aikuisetkin. Ei tulisi mieleenkään hengailla toisten pihalla ilman lupaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja nalkuttava talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Tämä kyseinen naapuri oli viel nähty itse istumassa meidän hiekkisen reunassa lapsineen meidän ollessa töissä. Eli mä oon nyt sitten kusipää, kun yiritän asettaa rajoja omalle pihalleni.l
siis käveleekä joku naapuri teidän pihaan muuten vaan? Vai onko tää joku erillistalo juttu jossa maat on taloyhtiän tms
Ihan oma talo ja tontti, pieni kuusiaita reunustaa eli rajat pitäis olla selvät kyllä. Ei ole mitään yleistä tietä tonttimme läpi vaan ihan tavis piha omakotialueella, jossa kaikilla omat pihat ja tänne silti vaan tullaan.
Ihmiset on ihan käsittämättömän röyhkeitä.

Mä sanoisin sille akalle, että tästä päivästä lähtien soitan poliisille joka jumalan kerta kun huomaan että pihassa on käyty luvatta. (Ja suutuspäissäni saattaisin jopa luvata että jos poliisi ei toimi, niin oma käsi toimii :kieh: )
 
Tanja
Hyvä kun sanoit naapurillesi ja sano jatkossakin. Niin minäkin tekisin - ja olisin myös varmasti se kusipää. Mutta ei hittolainen, ei noin saa tehdä. Se naisihminen ei ole tainnut oppia ei- sanaa sitten ollenkaan...
 
vieras
vuokraa jostain tallentava valvontakamera vaik kuukaudeksi niin saat varmasti kiinni rysän päältä. Toi ei ole kivaa. Kurkkiiko aikuiset ikkunasta sisään jos ei ole verhot edessä? "Ai nuo ei petaa sänkyä, kauhea mikä pyykkipino niillä on, onkohan ne likaisia vai puhtaita, taas on jäänyt aamupala-astiatkin pöytään jne :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Ihmiset on ihan käsittämättömän röyhkeitä.

Mä sanoisin sille akalle, että tästä päivästä lähtien soitan poliisille joka jumalan kerta kun huomaan että pihassa on käyty luvatta. (Ja suutuspäissäni saattaisin jopa luvata että jos poliisi ei toimi, niin oma käsi toimii :kieh: )
Just näin!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Mutta ketään ei ole paikalla enää kun tulette kotiin? Viritä ansa. Haa, sisäinen salapoliisini herää... Ei vaan, oikeesti. Jos pääsisitte tulemaan kotiin tosi epätyypilliseen aikaan tai joku tuttunne niin että jäisivät kiinni. Mun mielestä toi on jotain todella törkeää, miten ihmiset kehtaa, siis aikuisetkin. Ei tulisi mieleenkään hengailla toisten pihalla ilman lupaa.
On ne lapset olleet paikalla useastikin kun ollaan tultu kotiin ja aamulla kun herätään ja avaan sälekaihtimia niin siellähän ne jo leikkivät täydessä touhussa. Toinen naapuri oli nähnyt, että meidän ollessa töissä tää naapurin rouva oli tosiaan itsekin lapsineen meidän pihassa ja silti kehtas väittää, että turha heitä on syyttää?! Siis miten niin turha, kun on ihan itsestään selvyys, että heidän poika täällä pihassa lähes asuu.
Mun mielestä vaan pitäis pyytää lupa pihassa leikkimiseen, niin olen meidän esikoista aina opettanut ja selvä sääntö on ollut ettei kenenkään pihaan mennä jos he eivät ole kotona.
Tää naapuri varmaan ajatteli, ettei 3,5 vee voi vielä ymmärtää, ollaanko meillä kotona vai ei, kun vastas että telaketjuun pitää sitten vissiin lapset laitaa. Mä kun ajattelen niin, että sitten vasta kun lapsi ymmärtää tuollaiset säännöt niin voi alkaa tse ulkoilla.
 

Yhteistyössä