Saako vai eikö saa? (aurallinen migreeni ja minipillerit)

  • Viestiketjun aloittaja pää pyörällä
  • Ensimmäinen viesti
pää pyörällä
saako niitä minipillereitä käyttää jos on aurallinen migreeni vai ei? On niin ristiriitaista tietoa asiasta... Esikoisen jälkeen kävin yksityisellä gynellä joka oli sitä mieltä että aura migreenikolle ei voi laittaa muuta kuin hormonikierukka. No niinpä se laitettiin ja se ei minulla toiminut toivotulla tavalla joten jouduin poistamaan sen.
 
"vieras"
Minulle sanottiin vain että yhdistelmäehkäisypillerit ei käy kun on aurallinen migreeni. Enkä ole mistään kyllä lukenut ettei minipillerit tuossa tilanteessa sopisi.
 
"Helmi S"
Mullakin on aurallinen migreeni, ja minipillerit oli käytössä jonkin aikaa. Nyt on hormonikierukka. Samat hormonithan niissä on, en ole kuullut, että ne ei kävisi.
 
"wilma"
onko teille määrätty cerazettea vai joku muu minipilleri merkki? eikö tuo cerazette oo yleensä ekana vaihtoehtona? oon vähän ihmeissäni kun olin varma saavani niitä mut sainkin "mini-pill" merkkiset... onko kellään kokemusta niistä?
 
[QUOTE="wilma";23439305]onko teille määrätty cerazettea vai joku muu minipilleri merkki? eikö tuo cerazette oo yleensä ekana vaihtoehtona? oon vähän ihmeissäni kun olin varma saavani niitä mut sainkin "mini-pill" merkkiset... onko kellään kokemusta niistä?[/QUOTE]

Mulla oli cerazette ja tossa aiemmin lukeekin mitä niistä tuli.
 
"Jip"
Mulla on ollut cerazetet eikä kukaan kysynyt onko aurallinen migreeni vai ei! No on! Ja oli kyllä hirveet ne pillerit, päätä särki 3kk jatkuvasti ja vuosin lopulta tuhrua melkein 2kk putkeen ennen kuin totesin että nyt riitti. Jos olisin etukäteen tiennyt en olis edes kokeillut...
 

Yhteistyössä