Saakutin sisustusongelma kylppärissä, keksittekö te vai hankinko jonkun suunnittelijan?

"Elina"
Menee aivan liian sekavaksi, jos tunget tuon alkuperäisen laatan kanssa vielä jotain muuta kirjavaa. Tällaisiin erikoisuuksiin kyllästyy hyvin nopeasti. Veikkaan, että jo vuoden päästä inhoat noita laattoja.

Itse olisin laittanut vain yhden tehosteseinän tuota ensimmäistä laattaa ja muut yksiväristä.
 
  • Tykkää
Reactions: evvk
---
[QUOTE="Elina";29035120]Menee aivan liian sekavaksi, jos tunget tuon alkuperäisen laatan kanssa vielä jotain muuta kirjavaa. Tällaisiin erikoisuuksiin kyllästyy hyvin nopeasti. Veikkaan, että jo vuoden päästä inhoat noita laattoja.

Itse olisin laittanut vain yhden tehosteseinän tuota ensimmäistä laattaa ja muut yksiväristä.[/QUOTE]

Samaa mieltä!
 
[QUOTE="vieras";29035235]Hanki suunnittelija. Kylppäriremontti on kallis ja jos ei oe varma silmä, niin parepi antaa ammattilaisen neuvoa. lopullinen päätös on silti sinulla.[/QUOTE]
No mä kysyin tutulta suunnittelijalta kun törmäsin tänään asioilla
ja hän sanoi, että ihan vaan sitä ensiksitarkoitettua laattaa.
Ehdotti mustaa lattiaakin, mutta ehkä nyt ei kuitenkaan.

Valkoista tulee tarpeeksi noista kalusteista, ne peittää seinää ihan roimasti.

Ja mä kun oon ammatiltanikin taiteilijaluonne, niin toi valkoinen valkoisella ei oikein uppoa. Siitä tulee vaan maalausvimma :p
 
[QUOTE="Elina";29035107]Ei sauma-ainetta sinne alle laiteta. Älkää missään nimessä saumatko tummaa laattaa valkoisella tai edes vaalealla. Tulee tosi ruman näköinen.[/QUOTE]

Eihän sitä tahallaan laitetakaan, mutta sitä pakostikin menee.
Väännetään yhä kotona siitä, saako lasimosaiikkia saumata muulla, kun valkoisella...

Lisäksi ajatus tehosteseinistä kuoli jo 70-luvulla...

Ja tuota mun tilaamaan alkuperäistä laattaa saa yhä sieltä kaupasta ja Suomestakin, ei oo mitään jämiä. :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
En laittais noin tummaa laattaa koko kylppäriin, tuntuis tosiaan että seinät kaatuu päälle. Miks ette laita tota laattaa lattiaan? (Vai onko vain seinälaatta, ettei käy lattiaan?) Onko kylppärissä ikkunaa?
Laittaisin yhden seinän tuota tummaa ja muut vaaleaa, lattian "tummahkoksi" mutta vaaleammaksi kuin tuo teidän laatta.

Kolme mosaiikkilaattaa seinällä kuulostaa tosi krumeluurilta ja sekavalta. Mutta teidän kylppäri se on ja jos se teidän makuun sopii, niin sitten teette just niin! Minkälaista ootte lattiaan ajatelleet?
 
[QUOTE="vieras";29037252]En laittais noin tummaa laattaa koko kylppäriin, tuntuis tosiaan että seinät kaatuu päälle. Miks ette laita tota laattaa lattiaan? (Vai onko vain seinälaatta, ettei käy lattiaan?) Onko kylppärissä ikkunaa?
Laittaisin yhden seinän tuota tummaa ja muut vaaleaa, lattian "tummahkoksi" mutta vaaleammaksi kuin tuo teidän laatta.

Kolme mosaiikkilaattaa seinällä kuulostaa tosi krumeluurilta ja sekavalta. Mutta teidän kylppäri se on ja jos se teidän makuun sopii, niin sitten teette just niin! Minkälaista ootte lattiaan ajatelleet?[/QUOTE]

Aika tappavan liukas olis lasilattialla... ;)
Ja joo, siis sinne tulee nyt vain tuota alkuperäistä, jota löytyy se 25 neliöö.
Päällehän tulee valkoiset; allaskaappi, peili, suihkukaappi, amme, pyyhkeitä jne ja ehkä yksi iso kaappi ja penkkiä.
On siellä ikkuna nyt, mutta tilalle taitaa tulla lasitiiltä,
ettei se kosteudesta kasahda.

Lamppuja tulee paljon. Lasiväliseinää jne.

Lattiaan etsin jotain luonnonväristä harmaanruskeaa kenties.
Kattoa makustellaan, että luonnonvärinen vai valkoinen lauta.
 
"vieras"
Aika tappavan liukas olis lasilattialla... ;)
Ja joo, siis sinne tulee nyt vain tuota alkuperäistä, jota löytyy se 25 neliöö.
Päällehän tulee valkoiset; allaskaappi, peili, suihkukaappi, amme, pyyhkeitä jne ja ehkä yksi iso kaappi ja penkkiä.
On siellä ikkuna nyt, mutta tilalle taitaa tulla lasitiiltä,
ettei se kosteudesta kasahda.

Lamppuja tulee paljon. Lasiväliseinää jne.

Lattiaan etsin jotain luonnonväristä harmaanruskeaa kenties.
Kattoa makustellaan, että luonnonvärinen vai valkoinen lauta.
Sori, ei tosiaan käy lattiaan tuo. Mitäköhän mä oikein ajattelin? :D

Luonnonvärinen lattialaatta kuulostaa hyvältä tohon seinälaattaan. Jos se on tarpeeks vaalee, kompensoi sitä seinää. Jääkö siihen kokonaista pitkää seinää vai onko jokaisella jokin valkoinen kaluste?
Ja vaalea/vaaleahko katto on varmaan myös hyvä. Kyllä tosta hyvä tulee vaikka aluks epäilin!
 
[QUOTE="vieras";29037314]Sori, ei tosiaan käy lattiaan tuo. Mitäköhän mä oikein ajattelin? :D

Luonnonvärinen lattialaatta kuulostaa hyvältä tohon seinälaattaan. Jos se on tarpeeks vaalee, kompensoi sitä seinää. Jääkö siihen kokonaista pitkää seinää vai onko jokaisella jokin valkoinen kaluste?
Ja vaalea/vaaleahko katto on varmaan myös hyvä. Kyllä tosta hyvä tulee vaikka aluks epäilin![/QUOTE]

Nyt on valittu harmaa laatta lattiaan, jossa ruskeahkoja läiskiä kompensoimaan noita kuparihiuksia.
Katto valkoiseksi.

Kalusteiden asettelu on vielä asteella, ollaan ihan eri linjoilla miehen kanssa.
Maanantaina sisustussunnittelija saa katsoa pohjan ja heittää oman ehdotuksen.
Heitän kohta siltä osalta pyyhkeen kehään ja tehköön mies mitä haluaa.
Ihan sama. :D:headwall:

Malja-allasta en saa (hana liian kallis, lapset pilaa pinnan ja rikkoo altaan).
Poreamme ei kuulemma mahdu ja kuulemma en käytä enää 2v päästä.
Vessanpönttöä erottamaan ei kuulemma tarvi mitään kevyttä väliseinää, lapset OSAA sen pitää kuivana, vaikka malja-allasta ei...
Jatkanko...?:stick:
 
Ja tuota mun tilaamaan alkuperäistä laattaa saa yhä sieltä kaupasta ja Suomestakin, ei oo mitään jämiä. :whistle:
Sieltä voisi vakoilla niitä väripareja, ehkä. voisivat suoraan ehdottaa joitakin värejä valikoimastaan.

Yksi helppo juttu kävi vielä mielessä. Varmaan radikaalin kuuloista, mutta voisihan valoisuutta lisätä niinkin, että laittaa poikki vaakasuoraan huoneen.

Alas tummaa, ylös jotain muuta eli vaaleampaa...:xmas:
riippuu tietty ihan siitä sisustuksesta, voiko tota edes ajatella - - -.
 
"Lll"
Meillä on tota samaa laattaa, siis mitä tuossa ekassa viestissä on. Meillä on saumattu se tummanharmaalla ja hyvältä näyttää. Valkoisella saumattuna ainakin minun mielestäni se olis kauhea, liian levoton!
 
"vieras"
Eihän sitä tahallaan laitetakaan, mutta sitä pakostikin menee.
Väännetään yhä kotona siitä, saako lasimosaiikkia saumata muulla, kun valkoisella...

Lisäksi ajatus tehosteseinistä kuoli jo 70-luvulla...

Ja tuota mun tilaamaan alkuperäistä laattaa saa yhä sieltä kaupasta ja Suomestakin, ei oo mitään jämiä. :whistle:
Se tarkoittaa vaaleaa lasimosaiikkia se saumausaine valkoisena. Tumma toki saumataan tummalla.
 
Foortti harmaana
[QUOTE="vieras";29040929]en todellakaan saumaisi tuota valkosella jos omaan kämppään tulisi. Olisko teillä mahista tehä koepaloja johon testaisitte miltä näyttää eri saumojen kanssa?[/QUOTE]

Tää oli kyllä hyvä idea, mietin vaan mikä on pienin saumausainemäärä, mitä myydään, mutta toisaalta tässä konkurssissa ihan sama =)
Sekä samallahan on LAASTI oltava samaa väriä...

Ja olen melkoisen tyytyväinen siihen määrään, mitä ihmiset on kommentoineet siitä, että laatta on karmea, koska se lisää vaan iloani siitä, että se ei ole "massaa", vaan oikeasti erilainen ;)
Jos nyt ymmärrätte mitä haen.

Niin ja lasipää, tossa jossain vaiheessahan funtsin, että yläosa olisi tuota toista mosaaiikkia, jossa on vaaleaa seassa, mutta siinä on tota hitsin mummo-beigeä, joten ei-ei-ei. :D
 
"vieras"
Tää oli kyllä hyvä idea, mietin vaan mikä on pienin saumausainemäärä, mitä myydään, mutta toisaalta tässä konkurssissa ihan sama =)
Sekä samallahan on LAASTI oltava samaa väriä...

Ja olen melkoisen tyytyväinen siihen määrään, mitä ihmiset on kommentoineet siitä, että laatta on karmea, koska se lisää vaan iloani siitä, että se ei ole "massaa", vaan oikeasti erilainen ;)
Jos nyt ymmärrätte mitä haen.

Niin ja lasipää, tossa jossain vaiheessahan funtsin, että yläosa olisi tuota toista mosaaiikkia, jossa on vaaleaa seassa, mutta siinä on tota hitsin mummo-beigeä, joten ei-ei-ei. :D
Eli et oikeasti pidä siitä, pääasia kunhan ei ole "massaa"?

Ei saatana..
 
patwe
Itse en laittaisi kolmea noin räikeää laattaa joka puolelle kylppäriä.

Entä jos tekee yhden seinän kokonaan tuolla tummalla laatalla, loput seinät jollain valkoisella ja sit valkoisten seinien ylärajaan boordina tuota tummaa niin et kiertää kylppärin ympäri. Ja boordi ei tulis niinku kiinni kattoon vaan vähän alemmas.

Miltä kuulostaa?
 
Ruskea lattia ja seiniin valkoista laattaa tiililadonnalla. Näillä ruskeilla efektejä seiniin eli yksi leveä vaakaraita ja haluttihin kohtiin leveitä pystyraitoja. Loput kaakelit myyt huutiksessa hyvällä voitolla.
Noista mosaiikeista tulisi aika makee välitilan laatoitus keittiöön. Kaapit tammen väriä, musta työtaso ja nuo mosaiikit, tykkäisin.
 

Yhteistyössä