Saamattomat kotiäidit pistää vihaksi

Menisitte töihin ettekä homehtusi meidän veronmaksajien rahoilla kotona. Ja valitetaan kuinka hemmetin vaativaa se kotona olo on :LOL: Toiset raataa töissä kun nää lusmuilijat tekee tenavia alle 3v välein, ettei vaan tulot lähde. No onneksi lapsilisät sun muut tuet pienenee, luulis sen homeperseen liikkuvan sen jälkeen ripeämmin sinne työpaikalle.. lähden tupakalle :xmas:
 
Olin 6 vuotta kotona hoitamassa lapsia ja voin kyllä sanoa, että nyt töissä pääsee paljon vähemmällä! Tietysti on ne kotityöt tehtävä töitten jälkeen, mutta jos lasten kans kotona tekee muutakin kuin laittaa ne DVD:n eteen tai koneelle pelaamaan niin yllättävän rankkaa se on. Ja helvetin puuduttavaa kun päivät toistuu samana viikosta ja kuukaudesta toiseen. Ja sit kun se mies pääsee lomalle niin mitä lomaa se vaimolleon, samaa kotona olemista kuin 365 päivää vuodesta muutenkin.
Että minä kyllä nosta hattua kotiäideille!
 
wwwwieras
Uskon, heikot ihmiset ei pärjää nykypäivänä. Masennutaan ja jäädään kotiin röhnöttää. Nykyään KAIKKI saamattomuus verhotaan masennuksen piikkiin, vaikka se sitä ei aina ole..
Palstalta olen oppinut, että masennusta ei oikeasti edes ole olemassa. On vain laiskoja ja saamattomia ihmisiä, jotka keksii mielikuvituksellisia selityksiä perse homeessa makaamiselleen.
 
hmmmmmmmmmmmm
Miksi kuvitellaan että kotiäiti eläisi yhteiskunnan tuella, suurin osa taitaa elää ihan miehensä rahoilla..?

Ja mistä niitä töitä noin vaan saadaan nykyaikana, kun työttömiä on 400 000 ja yt-uutisia riittää viikon jokaiselle päivälle..?

Veikkaan että se on aloittaja itse, joka ei ole töissä viihtynyt. Ainakin nimimerkin perusteella kouluja ei ole käyty juurikaan.
 
vie ras
Kai työssäolo on helpompaa, jos on joku 8-16 toimistoduuni. Itse olen hoitoalalla, enkä todellakaan ole samaa mieltä; kyllä kotonaolo on yhtä juhlaa ja oleilua verrattuna töihin! Vaikka niiden muksujen kanssa tekisi mitä, ei se lapsenhoito nyt niin rasittavaa ole.

Silloin saa edes syödä useamman kerran päivässä, toisin kun töissä ollessa. Mulla on työvuoroja, jolloin ei välttämättä ehdi syödä sitä yhtäkään kertaa. Helpommalla pääsisi kotona.
 
kotiäiti vain
Kyllä, juuri näin <3 Hajotkaa kateuteenne, paskat! HAHHAHAHAHAHAHAHAAHAHHAHAHA

Huomen aamulla käännän kylkeä ja pierasen, kun te typerät työläiset raahaudutte sinne huonosti palkattuun ja ylikuormitettuun paskaduuniinne, HAHAHAHAHAHHAHA
 
Vieraantunut :D
6 vuotta myös kotona "persettä homehduttaneena" ja hiljattain töihin palaneena en voi todeta muuta kuin jotta kyllä töissä pääsee vähemmällä vaikka työ on fyysisesti todella raskas mutta kotona lasten kanssa on henkisesti paljon raskaampaa. Kyllä se päiväkotiin laittaminenkin rasittaa sitä yheiskuntaa. Hoitotäti parat!! Kukas niiden saikut maksaa?? Veronmaksajat! Päivääkään en kadu kotiäitiydestä mutta uskokaa jotten aivaa heti lähtisi samaan rupeamaan. Arvostan kotiäitejä suuresti!!
 
Kalliimmaksi se taitaa yhteiskunnalle tulla pikkulasten hoidattaminen pk:ssa kuin että maksais se pienen kotihoidontuen ja äiti hoitais...

Sen verran kallis kustannus kunnalle jokainen muksu siellä päiväkodissa, varsinkaan pienipalkkaiset äidit ei kuitenkaan niin isoja verotuloja taas maksa.
 
"Mamma90"
Olin 6 vuotta kotona hoitamassa lapset ja nyt kaikki kolme muksua hoidossa ja minä töissä ollut jo vuoden verran,työ on fyysisesti todella rankkaa ja palkkakin ihan paska ja sielä sitä kulutetaan itteään loppuun työssä mitä inhoan koska tällä yhteiskunnalla ei oo töitä tarjolla. Meidän työpaikkaan rekrytoidaan kuukausittain n.10 ihmistä ja heistä max.10 jää eikä varsinkaan naiset koska työ on todella rankkaa. Lapsilla ollut sairauksia joiden diagnosoiminen o. Kesken ja yöt menee valvoessa ennenkun kunnon hoidot saadaan. Ja sit pitää jaksaa töiden lisäksi hoitaa koti ja antaa huomiota kolmelle alle 6 vuotiaalle jotka ovat kärsineet äidin töihin menosta. Eli joo mä mielummin olisin kyllä kotona kun töissä mutta rahaa kun veronmaksajilta ei kauheesti heru niin pakko tehdä töitä!
 
"Kukka"
Ap:lle voisin sanoa, että lopeta lusmuilu ja ala hoitaa itse lapsesi ja tee töitä! Niin minäkin teen. Hoidan useampaa lasta kotona ja siinä rinnalla teen töitä yrittäjänä. Päivä on pitkä ja työntäyteinen. Ja ei, ei ole kyse mistään pikku pipertelystä vaan minulla on kelpo tulot.

Monet äidit menevät töihin, koska eivät jaksa olla kotona :)
 
uggggh
Itsellä 2 lasta, 2v ja 2kk ja en malta odottaa että pääsen TÖIHIN lusmuilemaan! Kotona olo on suoraan sanottuna ihan kamalaa vaativan uhmaikäisen ja vauvan kanssa ja kaipaan tekemistä missä saa käyttää päätä... Tuntuu että pää hajoo kun päivät pitkät puhuu käytännössä yksin vauvan kanssa ugalabugalaa ja taaperon kanssa EIEIEIEIEI. ja joo, lasten välissä olin töissä ja silloinkin oli huono omatunto kun 1v oli päiväkodissa. Äitiys on ihanaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Irski
no jos keskimäärin nainen on työelämästä pois sen 3-4 vuotta (oon huono arvioimaan) niin silti sillä on aikaa tehä "oikeita töitä" 30vuotta, jos työura alkaa parikymppisenä, lisänä vielä että moni on aloittanut aikaisemmin kesäduuneissa ym. opiskelujen ohessa siwan kassalla. että kyllä sitä kerkeää töitäkin tehä!!
 
Minoon nytte koulussa. Kyllä kotona oleminen oli heleppoa. Isäntä teki kotihommat töitten jäläkeen ja minä sain rötvätä aivan koko pvän :D mutta nyt :/ aamulla nousta 7 aikaan ennen ku hoitaja tullee. Paljo yksinkertaisempaa olis viiä muksut esim päiväkotiin ku että hoitaja tullee kottiin. Kyllämullaki ärsyttää nykyää ne kotona homeperseet. Hyi olokoon
 
joopajuu
Olen sairaanhoitajana akuutilla vuodeosastolla. Kotona mulla 3 lasta. 2, 3 ja 5 vuotiaat. On pakko sanoa, että töissä pääsen helpommalla kun kotona ollessa. Eli ei ne työttömät homeperseet mitään helpolla pääse. On todella raskasta hoitaa lapsia, selvitellä niiden riitoja, pitää kämppä siistinä, kokata pari lämmintä ateriaa per päivä, lähteä koko porukan kanssa ulos ja samalla yrittää itsekin "asua".
Aloittajalla ei voi olla lapsia tai max 1 lapsi, koska ei tiedä mistä puhuu.
 

Yhteistyössä