Saan kohta raivarin 8v tytön pukeutumisen vuoksi!

  • Viestiketjun aloittaja Onneli
  • Ensimmäinen viesti
Onneli
Eli kesämekot ei enää kelpaa. Viime kesänä niitä ostettiin kaapillinen ja mahtuisivat todella hyvin vieläkin. Ei käy. Nyt on in sortsit. Kylminä päivinä tyttö tahtoisi pitää sortseja trikoiden päällä - järkyttävää. Sortseja on kahdet ja niitä käyttää vuorotellen, mekkoja ei suostu pukemaan päälleen vaikka vuosi sitten tahtoi nimenomaan niitä. Sandaalitkaan ei tunnu kelpaavan vaan tahtoo pilata jalkansa pitämällä koko ajan 5 euron halppis"krokseja". Pitkät hiuksensa leikkautti polkkamallisiksi (tämä ok, mutta liittynee vaiheeseen). Joka ikinen aamu taistellaan vaatekaapin edessä. Jos ei ole menoa minnekään, pukeutuu kuin pelle, jos on niin märisee ja mököttää kukkamekossaan.

Miten tämä voi olla näin vaikeaa ja jo nyt! Mitä se onkaan sitten teini-iässä.... =/
 
Onneli
Ei tykkää enää nykyisistä housuistaankaan. Nekin on ostettu noin vuosi sitten - mahtuvat vielä ja silloin maku oli ihan toista kuin nyt, eli housut kaapissa vaaleanpunaisia, liiloja jne. Ei kelpaa. Muutenkin nyt tahtoisi koko ajan käyttää tiukkoja trikoita sortsien kanssa mikä minusta on aivan karmean näköistä...
 
Kun annat pikkusormen...se vie koko käden :D Meillä on viisi tyttöä, eikä pukeutumisongelmia, en ole koskaan antanut lapsille vaihtoehtoa että vaatteistakin sais kiukutella :whistle: Jos ei haluta laittaa päälle vaatteita jotka on yhdessä ostettu ja valittu, niin menkööt alasti, muita vaihtoehtoja ei ole.
 
lähiöäiti
Tutulta kuulostaa... huoh... tyttö 9 v tehnyt tota jo pitempään kans, ja on todella ärsyttävää. Mutta kai se on sitä oman itsensä etsimistä, ja huom. esimurkkuikä voi alkaa jo tämän ikäisillä (mikä oli mulle tosi suuri ylläri!) Mä olen antanut pukeutua välillä tyhmästikin kouluun, siinäpä tuo kokeilee ja saa varmasti ennemmin tai myöhemmin palautetta kavereilta vaatteistaan. Näin se valitettavasti on, että vanhemmista ja vanhempien mielipiteistä irtautuminen tapahtuu väistämättä, ja asian hyvä puoli on, että se on täysin normaalia ja jopa välttämätöntä itsenäistymisen kannalta.

Mutta turhauttavaa, ärsyttävää ja raivostuttavaa äitiparalle, joka yrittää kaikkensa lapsensa eteen...
 
Vieras
Meillä samanlaista 7v tytön kanssa. Mutta itse saa valita kaupasta vaatteensa, jotka on ostettu tänä vuonna eikä viime vuonna. Katson vaan etteilähde ulos liian vähillä vaatteilla. Meillä ovet paukkuu päivittäin ja olen tähän jo tottunut. Itsekkin olen ollut samanlainen joten ymmärrän tyttöä todella hyvin. Täytyy vaan luovia..
 
piste
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Kun annat pikkusormen...se vie koko käden :D Meillä on viisi tyttöä, eikä pukeutumisongelmia, en ole koskaan antanut lapsille vaihtoehtoa että vaatteistakin sais kiukutella :whistle: Jos ei haluta laittaa päälle vaatteita jotka on yhdessä ostettu ja valittu, niin menkööt alasti, muita vaihtoehtoja ei ole.
Samaa mieltä.
Ja antaa kokeilla niitä omia pukeutumis juttujaan, mitä se haittaa?
On meilläkin kokeillut jos jonkinlaista yhdistelmään ja juttua joita en ymmärrä
mutta sanoo vaan että se on muotia, niin antaa sitten pukea itsesä niin.
Mutta vain niillä vaatteilla mitä kaapista löytyy, siinä on vaihtoehdot.
 
vieras
Kyllähän tuon ikäisellä pitää jo olla sanansa sanottavana mitä päälleen pistää. Anna tytön valita ite vaatteensa. Jokaisella on oma maku. Tuskin sinäkään tykkäisit jos joku ostais sulle vaatteet oman mielensä mukaan. Lapisilla/nuorilla vuosi on pitkä aika ja maku ehtii muuttua moneen kertaan :)
 
Meillä 8- vuotias tyttö on aina ollut omapäinen pukeutuja. Ei piittaa mistään normeista. Mekkoa sille ei saa päälle millään, eikä mitään muutakaan tyttömäistä ja ihanaa. Annan pukeutua miten haluaa. En jaksa ottaa paineita moisesta.
 
Borkku
Vaikka sä tykkäät kulkea kukkamekossa se ei tarkota et lapses siitä tykkää, vaikka oliki pitäny siitä vuosi sitten ne lapset ku kehittyy ja näin myös mielipiteet asioista muuttuu.
 
vieras
lapsi ei saisi pukeutua näin. Maku on tosiaan muuttunut niin, että kaikki pinkit, vaalean punaiset, lilat ja erityisesti mekot ovat out. En voisi kuvitellakaan, että pakottaisin lapsen puketumaan johonkin, mitä inhoaa. Ainoastaan katson, että tilannepukeutuminen on ok eli vaatteet säänmukaiset, juhliin laitetaan juhlavaatteet ja että vaatteet ovat puhtaat.

Tosin annan 5v:n myös valita vaatteet itse :) Sanotaanko, että pukeutuu huomattavasti värikkäämmin kuin mitä äiti valitsisi... Saa usein tuntemattomiltakin kehuja iloisista, värikkäisitä ruutu&raita&kukka&palloyhdistelmistään!
 
vieras
ja muistuttaisin tässä, että vanhemmathan ne vaatteet ostaa. Jos muksu haluaa kokeilla erilaista pukeutumista siitä vaan. Vanhempi voi kuitenkin pitää huolen, että siellä kaapissa ei ole niitä mini minejä. Mielestäni parempi, että enemmän kauhtanaa päällä kun liian paljastavaa.
 
No
hyi kukkamekot!! ja muutenkin mekot niin hankalia. sopii ehkä tasan kirkkoon. mutta koitapa mekko päällä tehä jotain!kiiku, kiipeile, hypi trampalla, mekko kainalossa ja alushousut näkyy kaikille.
 
siis
mikä tässä on ongelma ap:llä? Tyttö ei halua pukeutua kuten äitinsä haluaa hänen pukeutuvan? Eikös se nyt hei ole ihan normaalia! Anna pitää shortseja ja trikoita (ja katso ympärillesi, on muotia nyt) ja tosiaan pukeutua vaikka pelleksi jos haluaa! Ei ne vaatteet sun päällä ole! Kunhan ei itseään palelluta ja sukujuhliin löydätte kompromissiratkasun. Kahdet shortsit riittää, toiset päällä ja toiset pesussa. Vähän käytetyt kukkamekot yms viimekesän vaatteet myyt huutonetissä ja valitsette yhdessä (lapsen toiveita kunnioittaen!!) niistä saaduilla rahoilla muutaman uuden vaatteen tytölle.
 
vieras
Tuttua :wave:

Meidän 8v sentään kelpuuttaa mekot vielä + ballerinat, mutta mielellään mustaa ja ruskeaa. Sekä mustat aurinkolasit B)

Polkkatukankin haluaisi, mutta on kahden vaiheilla raaskiiko pitkiä hiuksiaan leikkauttaa.

Tästäkö se murkkuikä jo alkaa??
 
lily c
mitäs sortseissa ja trikoissa, mutta kaupassa kuulin jonkun äidin raivoavan kännykkään "kun se ei enää muuta tahdo päälle ! " ja vieressä ehkä 7,8 v tyttö farkkuminarissa (oikein kunnon roiskeläppä) ja "pimu on peto"-pipossa..
 
Rukoilijasirkka
Mitä enemmän sua sen pukeutuminen harmittaa, sitä varmemmin se pukeutuu johonkin, mitä inhoat. Olisit tajunnut ehdottaa itse sille niitä krokseja ja shortseja. Varmana ei pukis.

Mä olenkin alkanut ehdottaa meidän pojalle kravaatteja ja puvun takkeja. Ja sivujakausta. :)
 

Yhteistyössä