Saanhan mä antaa jo banaania tytölle,

Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
:/ meillä mennään vielä pelekällä tissimaidolla.. mie meinasin, että sinne puolivuotiaaks näillä eväillä..kuis teillä on tyär suhtautunu uusiin makuihin??? :D
Paitsi, että nykysuositus on se 5kk. täysimetystä.
 
Faarao
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
saanhan? :heart: :p

En yhtään muista miten niitä annetaan, mutta eilen siis täytti 4kk ja syö jo perunaa, bataattia, maissia ja porkkanaa.

Kyllä saat ja Faaraokin suosittelee banaania, tästä saat kaksi, ole hyvä

 
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
:/ meillä mennään vielä pelekällä tissimaidolla.. mie meinasin, että sinne puolivuotiaaks näillä eväillä..kuis teillä on tyär suhtautunu uusiin makuihin??? :D
Meillä tuo tarvii kyllä tuhdimpaa ruokaa jo, muuten menis yöt valvoessa ja istuisin imettämässä koko ajan. =)
Hyvin tuo syö ja tykkää tosi paljon, bataatti on herkkua. :D :p
 
Mä sanoisin tuohon 6 kk tissimaidolla vaan...omasta kokemuksesta kehoittaisin ees antamaan maistiaisia.
Mä olin aivan hukassa kun tyttö ei suostunut 6 kk jälkeen maistelemaan kiinteitä.
Oli liki 10 kk pelkällä tissillä.
4 kk iässä on herkkyysikä uusiin makuihin.
Ja lapsesta riippuen tietenkin,voi käydä näin kuin meillä.

Seuraavan kanssa aloitin kiinteiden kanssa jo 4 kk ja hienosti upposi.

Ja ap,banskua vaan joko kaaputat suoraan banaanista lusikalla taikka haarukalla muusiks!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
:/ meillä mennään vielä pelekällä tissimaidolla.. mie meinasin, että sinne puolivuotiaaks näillä eväillä..kuis teillä on tyär suhtautunu uusiin makuihin??? :D
Paitsi, että nykysuositus on se 5kk. täysimetystä.
no eikä ole. se on 6kk.
 
=)
tässä on nyt onkelma? luuletteko että jätkä ei osaa aantaa sitä banaania? että joku olis niin uusavuton, luulen et toi kirjoitusmuoto on vaan hämäävä.. siis et ei ymmärrä milloin suositellaan antamaan mitäkin.
jos olen väärässä, voi syödä hatulisen banaaneja, faarao antannee?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
:/ meillä mennään vielä pelekällä tissimaidolla.. mie meinasin, että sinne puolivuotiaaks näillä eväillä..kuis teillä on tyär suhtautunu uusiin makuihin??? :D
Paitsi, että nykysuositus on se 5kk. täysimetystä.
no eikä ole. se on 6kk.
http://www.perhekerho.net/vauva/vauvanruoka_ikasuositukset.htm

No okei, siis kiinteät saa aloittaa 5kk. iässä, ellei ole jo aiemmin tarvetta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
:/ meillä mennään vielä pelekällä tissimaidolla.. mie meinasin, että sinne puolivuotiaaks näillä eväillä..kuis teillä on tyär suhtautunu uusiin makuihin??? :D
Paitsi, että nykysuositus on se 5kk. täysimetystä.
no eikä ole. se on 6kk.
voi jeesus mitä pilkun...

 
=)
Alkuperäinen kirjoittaja ragge:
MOI!
Joo, saa antaa, mut kannattaa antaa vaan vähän kerrallaan,sillä banaani voi käydä mahaan.
Meillä kaikki 3 muksua on aloittaneet soseet jo reilun viikon vanhoina....
oho, onpas edistyksellistä! (tai ei) meillä aloitettiin 5kk iässä ja kakkaan tuli viikon verran verta kun maha ei vaan olis vielä kestäny..
 
Muistaakseni banskua on jo 4kk kaupan soseissakin jos en ihan väärin muista? Meidän poika tais olla muistaakseni 4-5kk kun maistoi banaania ja on kyllä edelleen banaanin ystävä. :) Hyväähän se on.
 
vieras
Me aloitettiin soseet 4,5kk lääkärin (lastenklinikan, hänen ei ollut kovin vankka 6kk täysimetyksen kannattaja muutenkaan) suosituksesta, vauva oppii myös paremmin lusikan käyttöä ja suun motoriikkaa kuin vasta 6kk ikäisenä (kokemusta kun kaikki kaveripiirin vauvoilla on syömisen opettulu ollut tuskaa kun 6 kuukauteen on jätetty). Maisteltu bataattia, maissia, porkkana-perunaa, päärynää, persikkaa, ruusunmarjaa ja nyt persikka-banaania. Antaisin banaania aika varovasti, kovettaa mahaa. Minusta itse mössätty banaani on liian liisteristä, siksi annan kaupan sosetta.
 
Juu siis en todellakaan tarkoittanut tästä mitään tappelua suosituksista, kunhan kirjoitin vaan mukavan lenkin ja tytön ruokailun jälkeen. Enkä kysynyt ohjetta banaanimössöön, kaavin lusikalla kypsästä banaanista.(kiitos faaraolle banaaneista) :D
En myöskään osta valmista banaanimössöä, turhin ostos mitä ajatella saattaa. B)

Möh. :xmas:
 
hmm... meillä poika alko syömään soseita 3,5kk iässä. (Äiti neuvo, samaten tädit), neuvolan vanha kääkkä oli huulipyöreänä kun ihmetteli miten oon saanu kasvu/paino käyrän tasaantumaan syötöillä kun poika turposi ja turposi pelkkää maitoa juomalla, pikkuhiljaa samassa iässä aloin antaan maissivelliä mikä ei uponnu johtuen pahasta mausta uskosin.. Antoin sitten peruna-porkkana velliä ja maistu. Banaania oon antanu 3 kertaa ja vain puolikkaan per syöttö kerta.Tietysti muussattuna.
ja nyt poika on 5kk vähä rapiat ja syö iltapalaksi neljänviljan puuroa (siis sitä vauvojen) ja ehkä tilkan maitoa päälle ja alkaa 9 yöunille ja herää 6 aamulla... :)

PS: KANNATTAA KOKKEILLA SELLASTA KU MUKSU: BANAANI PUURo.
 

Yhteistyössä