Saataisi tuettu loma--lähdetäänkö??

  • Viestiketjun aloittaja "Äiti83"
  • Ensimmäinen viesti
"Äiti83"
Hain siis ekaa kertaa, eikä oikeasti lomailla yön yli koskaan (viimeksi v.2000 jolloin ei ollut vielä lapsia). Joka kesä on kuitenkin päiväreissu tehty kesämaahan tai puuhamaahan (yöksi kotiin). lapsia 2 kpl.

Olin aivan innoissani tuosta lomasta (päätös tuli tänään), peräti 5 päivää täysihoidossa kylpylässä ja omavastuu vain reilu 200 e! Autokin on diesel joten ei hurjan paljon maksa matkat.
Mutta voi hemmetti että en tajunnut lapsen koulun alkavan sillä viikolla kun oltaisi lomalla :( Eli elokuulle vasta saatiin kun hain niin myöhässä.
lapsi joutuisi olemaan ensimmäisen viikon poissa koulusta ja eka luokalle menee!!!!!!!! Tosin luokkakaverit ovat jo tuttuja,koulu on tuttu (eskarissa on siellä) jne.

Lähdetäänkö silti? mietin että edes sen 3-4 päivää oltaisi reissussa ja tultaisi vaikka aiemmin kotiin että pääsee lähtemään kouluun..... Jos nyt ei lähdetä niin millonkohan seuraavan kerran olisi mahdollisuus :/
 
"aapee"
Tää oli ainoa lasten loma, en usko että mahdollisuutta vaihtaa :( Toki soittaa voin,eihän sitä tiedä...
Itsestä tuntuu että reissuun kyllä lähdetään, eihän tuossa koulun alussa kerkeä jäämään jälkeen kun aika rentoa on ne ensimmäiset päivät :)
 
"aapee"
Mitenhän tuo loman siirto käytännössä menee,soitto vaan ja tarkistavat onko mahdollista..? Miehenkin pitäisi saada sitten kesäloma sumplittua niin että päästään lähtemään.
On tää vaikeeta,just kerkesin iloita ja kertoa lapsille ja sitten tajusin että koulu alkaa juuri sillä viikolla..
 
....
Mä en kyllä tajua näitä. Miksi kaikki pitää olla myös köyhien oikeus? Olen kyllä sitä mieltä, että jos ei ole rahaa lomailla, niin sitten sinne lomalla ei mennä.
 
"aapee"
Kiitos mielipiteistä! Koetan soittaa sinne huomenna (MTHL), jos siirto onnistuu niin tosi hyvä homma :) Lähdetään silti edes pariksi kolmeksi päiväksi, tarvitaan nyt lepoa..Koko perhe. Emme ole varsinaisesti köyhiä mutta sairautta on eikä yhteistä aikaa meinaa löytyä...
 
"aapee"
Joo meilläkin on niin mittavia remontteja ja kaikenlaista ostettavaa että ei todellakaan lähdettäisi itse kustantamaan kylpylälomaa :/ maksamaan tämä meillekin tulee omavastuun lisäksi matkat + koirien hoidon tuolta ajalta.
Huomenna soittelen jos saisikin siirrettyä, tämä oli tosiaan junioriloma eikä sellaisia hirveästi ole tarjolla, en tiedä että mihin sitten siirtäisivät jos se onnistuu...
 
Mä en kyllä tajua näitä. Miksi kaikki pitää olla myös köyhien oikeus? Olen kyllä sitä mieltä, että jos ei ole rahaa lomailla, niin sitten sinne lomalla ei mennä.
tämä ei ole mikään köyhien oikeus. Tämä on kaikkien oikeus eli voit mennä tekemään hakemuksen ihan niin kuin kaikki muutkin voivat. Kyllä sinne pääsee muillakin syillä kuin taloudelliset-syyt.
 
  • Tykkää
Reactions: KiiajaVille
"hmm"
[QUOTE="aapee";26280869]Joo meilläkin on niin mittavia remontteja ja kaikenlaista ostettavaa että ei todellakaan lähdettäisi itse kustantamaan kylpylälomaa :/ maksamaan tämä meillekin tulee omavastuun lisäksi matkat + koirien hoidon tuolta ajalta.
Huomenna soittelen jos saisikin siirrettyä, tämä oli tosiaan junioriloma eikä sellaisia hirveästi ole tarjolla, en tiedä että mihin sitten siirtäisivät jos se onnistuu...[/QUOTE]

Pitäisköhän sun sittenkin peruuttaa teidän osallistuminen, ja antaa se loma jollekin sellaiselle jolla ei olis muuten mahdollisuutta lomailla? Te ootte ilmeisesti priorisoineet asianne niin, että käytätte rahanne remonttiin ja "ostettaviin", mutta sellaisiakin ihmisiä on, joiden ei oo mahdollista tehdä tollasia valintoja, kun rahaa ei yksinkertaisesti ole.
 
[QUOTE="vieras";26280451]No en minä ainakaan omalla rahallä lähtisi kylpylään täysihoitoon. Pitäähän niidenkin jostain saada asiakkaita, että eikö se ole hyvä että yhteiskunta kustantaa.[/QUOTE]

Ainakin ne lomat millä ollaan oltu kustantaa RAY. Eli jokainen joka lätkii kolikoita pelikoneeseen...

ja alkuperäiseen kysymykseen:anoisin koulusta lomaa ja olisin koko loman ajan.
 
"aapee"
Kiitos vastauksista :)
Joo lomaa voi hakea kuka tahansa,osa sen sitten saa ja kyllä se tarpeeseen tulee meillekin. Ehdottomasti.
Huomenna soittoa ja peukut pystyyn että siirrettyä saa :)
 
  • Tykkää
Reactions: as if
"höh"
[QUOTE="hmm";26281912]Pitäisköhän sun sittenkin peruuttaa teidän osallistuminen, ja antaa se loma jollekin sellaiselle jolla ei olis muuten mahdollisuutta lomailla? Te ootte ilmeisesti priorisoineet asianne niin, että käytätte rahanne remonttiin ja "ostettaviin", mutta sellaisiakin ihmisiä on, joiden ei oo mahdollista tehdä tollasia valintoja, kun rahaa ei yksinkertaisesti ole.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä pitäisi peruuttaa. Näitä lomia saa jokainen hakea ja ei ne ole vain taloudellisesti ahdingossa oleville. esim. me saatiin vuosia sitten sen takia tuettu loma, kun ei oltu ehditty olla perheen kesken miehen raskaan työn takia ja pienet lapset. rahaa olisi kyllä ollut, mutta kivaahan se oli kun saatiin tuettu loma.

ap:n kertoi, että perheessä sairautta, joten sekin on jo riittävä syy!
 

Yhteistyössä