Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Sadealueethan tulee Suomeen Atlantilta useimmiten (ei aina), ja ne rantautuu Suomeen länsi-itä -suunnassa, tai lounas-koillinen -suunnassa.

Kun tietää että joku on länsi-Suomesta, se ekana valittaa sadetta, sit itä-Suomesta oleva palstamamma ihmettelee "täällä paistaa vielä aurinko", mut illalla sekin valittelee jo sadetta. :D

Mut poikkeuksia on.
 
Viimeksi muokattu:
Sadealueethan tulee Suomeen Atlantilta useimmiten (ei aina), ja ne rantautuu Suomeen länsi-itä -suunnassa, tai lounas-koillinen -suunnassa.

Kun tietää että joku on länsi-Suomesta, se valittaa sadetta, sit itä-Suomesta oleva palstamamma ihmettelee "täällä paistaa vielä aurinko", mut illalla sekin valittelee jo sadetta. :D

Mut poikkeuksia on.
Poikkeus vahvistaa säännön
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Kuule mä oon välillä niinkin tarkka etten kerro täällä meidän säätilaakaan, jos joku sääilmiö on sillä hetkellä vaan tietyssä kohtaa Suomea menossa. :D

Kerran leikin tylsyyksissäni salapoliisia, kun just tuore säätiedotus mielessä luin ketjulaisten kertomuksia.
"Nyt salamoi!" (jahas se ukkonen rantautuu klo 18 etelä-Suomeen Suomenlahdelta)

(Joo ei kiinnosta noin niiqu muutoin kaikkien asuinpaikat :D)
Mä asun sun sängyn alla siellä metsän keskellä olevassa mökissä:sneaky::barefoot:
 
r0s
Sadealueethan tulee Suomeen Atlantilta useimmiten (ei aina), ja ne rantautuu Suomeen länsi-itä -suunnassa, tai lounas-koillinen -suunnassa.

Kun tietää että joku on länsi-Suomesta, se valittaa sadetta, sit itä-Suomesta oleva palstamamma ihmettelee "täällä paistaa vielä aurinko", mut illalla sekin valittelee jo sadetta. :D

Mut poikkeuksia on.

Mua ainakin ympäröi sellainen mikroilmasto että jos oon jossain missä ei saisi sataa (niiko tänään duunissa) niin varmasti sataa taivaan täydeltä.

Ja sit kun päästiin kettuuntuneina kotiin niin aurinko alkoi paistaa ihan vaan ilkkuakseen että ollaan laiskoja ku ei viitsitä lenkille. :cautious:
 
Mua ainakin ympäröi sellainen mikroilmasto että jos oon jossain missä ei saisi sataa (niiko tänään duunissa) niin varmasti sataa taivaan täydeltä.

Ja sit kun päästiin kettuuntuneina kotiin niin aurinko alkoi paistaa ihan vaan ilkkuakseen että ollaan laiskoja ku ei viitsitä lenkille. :cautious:
Sä viipotat siihen malliin että ilmasto höyrystyy sun kohdalla, ja se tiivistyy sateeksi.

Mä kun päästän pullapierun niin se on otsonikato.
 

Yhteistyössä