Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mutta mun kiukuttelun syy: se on huikean kärsivällinen ja ahkera arjessa ja hyvä ja leppoisa isä lapsille, ja ihan mukavan miehen maineessa.
Mut ei ikinä kehittele mitään kivaa vapaa-aikaan.
Mä saan olla ohjelmatoimistona.

Oon opettanu sille pizzeriat, kuutamokävelyt, luonnossa samoamiset, kaupunkiviikonloput, mökkeilyt...

Ainut sen ylläri on kun se heittää mulle jonkun suklaapatukan "ostin Kulta sulle tämmösen". Ihan kuin jolleki lapselle tois sen.
Se halii ja pussailee paljon. No ku se on ilmaista eikä edellytä matkalippujen kahlaamista netistä. Mulle vaan tulee olo "kissa kiitoksella elää."

Entäs sit kun semmonen "opetettu" tapaus ehdottaa jotain kuutamokävelyä, kuten toissailtana? Tulee sellainen olo että toi kopioi mun ajatuksia kankeasti eikä oma-aloitteisesti halua sitä kävelyä.

Jos nainen riidassa puuskahtaa "et edes koskaan osta mulle mitään kukkia (tuo siis esimerkki, mä en kaipaa kukkapuskaa)", niin jos mies seuraavana päivänä kantaa kukkapuskan naiselle, niin se tuntuu...pakotetulta. Eikä siinä oo mitään jännitystä tms.

Siis pitäisi olla iloinen että mun mies on tärkeimmässä, eli arjessa ja lasten kanssa pätevä. On maailman vastuuntuntoisin ihminen. Mutta kun mä en oo robotti, vaan nainen.

Ois pitäny mennä jonkun eräoppaan kans naimisiin...(vitsi)

No nyt tutut tunnistaa. Tunnistakoot.
Mun naisystävä moittii mua noista samoista asioista.
 
  • Rakkaus
Reactions: Echo
Ai kamala sentään, täällä on juotu glögiä ja syöty riisipuuroa! Mä sain mantelin!:eek:

Päässä soi tauotta kilisee kilisee kulkuset, mutta oon malttanut itseni laittamasta soimaan. Tänään vessanpönttöä pestessäni kyllä hyräilin sitä!:oops:
 
  • Haha
Reactions: Elena777 ja Echo
Mmmmm... Aurajuusto ja olut. Kerrassaan oiva yhdiselmä
Kun kerran joulupuurot ja glogit on jo juotu ja kulkuset vaan kilisee päässä ni auttaako se ny enää mitään jos ei leipos papareita eikä varsinkaan laittas Aurajuustoa päälle?!

Eli otampa taikinaklöntin sulamaan ja Auraa näkyis olevan palttoarallaa puolet jälellä! JESSS!❤:X3:
 
  • Rakkaus
Reactions: Echo ja r0s
Kun kerran joulupuurot ja glogit on jo juotu ja kulkuset vaan kilisee päässä ni auttaako se ny enää mitään jos ei leipos papareita eikä varsinkaan laittas Aurajuustoa päälle?!

Eli otampa taikinaklöntin sulamaan ja Auraa näkyis olevan palttoarallaa puolet jälellä! JESSS!
aurajyystösilmä joulutortussa on myös hyvä
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: r0s ja Lispetti
btw:
On muuten välillä hankalaa löytää kaupasta tonnikalaa oliiviöljyssä! Vedessä se on niin hiivatin kuivaa, enkä viitti jälkikäteen liottaa oliiviöljyssä sitä. Ja rypsi tai auringonkukkaöljy tms. ei oo syötäväks kelpaavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
r0s
Nii ja nyt meillä on kuukausi takana sydänystävällisempää ruokavaliota.

Maito vaihtui täysversiosta kevyeen luomuun. Juustoa syön vain oikeastaan minä ja harvemmin sitäkään, kuun saldo on ehkä sata grammaa. Nyt on toinen aurajuustokäikäle (miehen intohimo) jääkaapissa (siis kuun aikana) toinen niistä käytettiin ku tehtiin pitsoja kun lapset kaikki olivat kotona. Voita ei käytetä kuin ihan pienenpieni pala jos halutaan paistopintaa.

Kermat vaihtuivat kauraversioihin.

Mies läästää leivälleen jotain kaameaa öljykevytmargarinia, mä ehkä kerran viikossa oivariiniä.

Lihaa vähennettiin ja rasvaista ei käytetä lainkaan.

Munia on kulunut kuun aikana kolme.

Sokeria käytetään vähän enemmän kuin aiemmin. Mut ei silti paljoa, kiloa enempää ei oo kuunut vaikka keittelin hilloakin hossassa.

Vaaleaa leipää menee enemmän koska sitä voi syödä hummuksen kera.

Kalaa kuluu paljon. Ja öljyjä. Ja pähkinöitä. Niin ja rehuja joita voi wokata runsaassa öljyssä.


Muutoin ei oo suuremmin eroa ruoissa, suklaat tosin ovat jääneet kokonaan veks ja jäätelöt kanssa (kylmäkin jo) ja pari pussia kaurakeksejä, rypsiöljyyn leivottuja, ollaan kyl mussutettu...


Mut oon laihtunut pari kiloa.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
Nii ja nyt meillä on kuukausi takana sydänystävällisempää ruokavaliota.

Maito vaihtui täysversiosta kevyeen luomuun. Juustoa syön vain oikeastaan minä ja harvemmin sitäkään, kuun saldo on ehkä sata grammaa. Nyt on toinen aurajuustokäikäle (miehen intohimo) jääkaapissa (siis kuun aikana) toinen niistä käytettiin ku tehtiin pitsoja kun lapset kaikki olivat kotona. Voita ei käytetä kuin ihan pienenpieni pala jos halutaan paistopintaa.

Kermat vaihtuivat kauraversioihin.

Mies läästää leivälleen jotain kaameaa öljykevytmargarinia, mä ehkä kerran viikossa oivariiniä.

Lihaa vähennettiin ja rasvaista ei käytetä lainkaan.

Munia on kulunut kuun aikana kolme.

Sokeria käytetään vähän enemmän kuin aiemmin. Mut ei silti paljoa, kiloa enempää ei oo kuunut vaikka keittelin hilloakin hossassa.

Vaaleaa leipää menee enemmän koska sitä voi syödä hummuksen kera.

Kalaa kuluu paljon. Ja öljyjä. Ja pähkinöitä. Niin ja rehuja joita voi wokata runsaassa öljyssä.


Muutoin ei oo suuremmin eroa ruoissa, suklaat tosin ovat jääneet kokonaan veks ja jäätelöt kanssa (kylmäkin jo) ja pari pussia kaurakeksejä, rypsiöljyyn leivottuja, ollaan kyl mussutettu...


Mut oon laihtunut pari kiloa.
Mä en tiedä kiloista mutta vatsa on vähän pienempi. Mä olen vähentänyt mättöruokaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
r0s
Mä en tiedä kiloista mutta vatsa on vähän pienempi. Mä olen vähentänyt mättöruokaa.

Jooh. Se, kun käytiin Korsossa pitsoilla, oli edellisen iltana ku miehellä alkoivat sydänoireet.

Mä ostin kerran BurgerKingistä itselleni aterian. Ja kerran Cittarista neljänneksen pitsaa. Siinä ovat sit siihen kastiin kuuluvat.

Tosin, ranskanpotut, kunhan valitsee laadukkaat, ovat kanssa sydänystävällisiä joten niitä vois ehkä lähiaikoina joka ostaa tai tehdä itse :p
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja m.e.k.
minä yllätän naisen niin, että lähen joskus sen matkaan shoppailemaan tai kirpparille

tai teen jonku ylläriruuan
Rupesin miettimään tarkemmin. :unsure:

-Ruuanteko = aloitteellista toimintaa, ok.
-Shoppailemaan MUKAAN lähtö = kyllä mun mies kans joskus tulee auton painoks. Mut nainenhan tuossaki tekee aloitteen reissusta.

Haa, mun mies voitti! Se sentään viskasee mua välillä suklaapatukalla ja sit kopsasi mun idean kuutamokävelystä. :D


Eihän mun mies niin mahdottomalta tapaukselta vaikutakaan enää! :D :giggle:

Kiitos Ruutis :giggle: ja sori Ruutis :giggle:
 

Yhteistyössä