Sadepäivä

Mitä teette sadepäivinä lasten kanssa? Piirrättekö, askarteletteko vai pyöriikö kentien joku kiva filmi lasten ja aikuistenkin iloksi?

Meillä aika paljon touhutaan - joko piirretään tai askarrellaan. Mie olen vain aika huono keksimään mitään kivoja askarteluja, mutta onneksi tälläsille tumpeloille on kirjoja olemassa, joista saa vinkkejä...
Ja välillä kyllä ollaan ulkonakin rapakassa sateessa, laitetaan sauna päälle lähtiessä ja nautitaan märästä kelistä! =) Tullaan sitten lämpimään saunaan ja kaikki ovat niin tyytyväisiä.
 
Mie olen aika tumpelo kaikissa askarteluun ja piirtämiseen liittyvässä... Mut onneksi on hyviä kirjoja, mistä saa vinkkejä. :D Vanhempi tyttö on kovasti innostunut piirtämisestä ja askartelusta, hänen kans yritän aina jotain värkkäillä.

Ja meillä kyllä sadekelin sattuessa lauletaan ja tanssitaan paljon... Se on sellanen juttu mihin voi tuo pienempikin osallistua ja ottaakin tosi mielellään osaa. Varsinkin isommasta kattoo mallia ja yrittää tehdä perässä :D Molemmat tykkää hurjasti musiikista. Ihan pelkät telkkarimainoksetkin saa pepun pyörimään. :D ;)

Kyl myö jonkin verran ollaan sateella ulkonakin, varsinkin kun laitetaan kuravehkeet päälle ja sadehattu päähän. Kun ne kuralätäköt on niin ihania... :D
 
äiti ja kaksi lasta
- Me leivotaan ja tehdään isoja eriä ruokia pakastettavaksi.

- Saatetaan olla myös tosi pitkään kirjastossa: kuunnella satukasetteja, lukea, valita rauhassa kirjoja kotiin lainattavaksi.

- Erilaiset museovierailutkin ajoitan mielellään sadepäiviksi.

- Jos ei tehdä mitään erityistä niin olen huomannut, että sadepäivinä leikin, luen ja askartelen lasten kanssa paljon enemmän kuin muulloin
 

Yhteistyössä