säälitkö lapsia jotka joutuvat olemaan hoidossa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
EpätoivoisenRento
Onhan tuo pitkä päivä, mutta joillain ei vain ole muuta vaihtoehtoa.
Itse en ainakaan toistaiseksi edes harkitsisi tuollaisia hoitopäiviä 4 ja 1 1/2v lapsilleni, mutta niitä ketkä hoidossa ovat, en sääli.
 
Nalletar
Riippuu ihan lapsen iästä. Jos alle vuoden vanha niin tuntuu se aika pieneltä hoidossa olemaan. Mutta sitten taas yli vuoden ikäinen menee varmaan jo mukavasti päivähoidossa. Omia olen ajatellut pitää kotona siihen saakka, kun nuorin kaksi vuotias (se tosin ei ole vielä syntynytkään, että helppohan se näin on sanoa). Meillä lapset menee vuorohoitoon ja on sitten välillä iltavuoron, hetken kotona ja taas aamuvuoron, joten siihen rumbaan en alle 2-vuotiasta laittaisi.
 
Miri
En sääli. Se yleensä näkyy sitten tilissä, että molemmat ovat töissä. Saahan sitä sitten vaikka lapsille säästettyä tulevaisuuden pesämunaa tai jotakin silläkin rahalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras1:
Anna omasta taskusta rahaa niin hoidan pienokaisia kotona.
Katohan. lapset tarvitsevat ruokaa, vaatteita ja katon pään päällä...
Pidä omaasi vain, en minä siitä kärsi, säälin vain. Omaani en voisi laittaa koskaan tuollaiseen rumbaan! lapsi raukka!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
En sääli. Se yleensä näkyy sitten tilissä, että molemmat ovat töissä. Saahan sitä sitten vaikka lapsille säästettyä tulevaisuuden pesämunaa tai jotakin silläkin rahalla.
Ja sekö korvaa sen et lapsi ei ole saanut kasvaa kotona? rahalla ei sellaisia asioita voi ostaa
 
Miri
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
En sääli. Se yleensä näkyy sitten tilissä, että molemmat ovat töissä. Saahan sitä sitten vaikka lapsille säästettyä tulevaisuuden pesämunaa tai jotakin silläkin rahalla.
Ja sekö korvaa sen et lapsi ei ole saanut kasvaa kotona? rahalla ei sellaisia asioita voi ostaa
No mutta siinä vaiheessa, kun lapsi haluaa ostaa oman kämpän niin siinä vaiheessa ei paljon lämmitä se, että on saanut olla lapsena enemmän kotona. Mutta se pieni pesämuna auttaisi jo pitkälle.
 
Kyllä mun sydäntä raastoi viedä esikoinen tarhaan 1v7kk, kun hän jäi kädet ojossa huutaan "äitiiiii" perään :'(

Mut onneksi nyt on tilanne toinen, eikä tarvitse viedä hoitoon kuin vasta ens vuoden syksynä, kun ovat jo 4 1/2 v ja 2x reilu 3v. Vaikka taatusti kirpasee sillonki..
 
weballergy
Alkuperäinen kirjoittaja Miri:
No mutta siinä vaiheessa, kun lapsi haluaa ostaa oman kämpän niin siinä vaiheessa ei paljon lämmitä se, että on saanut olla lapsena enemmän kotona. Mutta se pieni pesämuna auttaisi jo pitkälle.
On se vaan hieno juttu, kun mietitään asiat parinkymmenen vuoden päähän :flower: Se on sitä Elämää.
 
vieras1
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras1:
Anna omasta taskusta rahaa niin hoidan pienokaisia kotona.
Katohan. lapset tarvitsevat ruokaa, vaatteita ja katon pään päällä...
Pidä omaasi vain, en minä siitä kärsi, säälin vain. Omaani en voisi laittaa koskaan tuollaiseen rumbaan! lapsi raukka!

Ei koskaan voi tietää mihin suuntaan rahatilanne kääntyy...
Voi jäädä leskiksi, silloin on pakko etsiä työpaikan, koska mies toi rahat kotiin. Kotihoidontuella ei kauan elä...
Voi saada potkut...
Voi sairastua vakavasti, ja suurin osan rahoista menee lääkkeisiin.

En sääli lapsia. Koskaan ei voi tietää mikä perheen tilanne on.
Yhdessä hetkessä ihanaa elämää voi kääntyä alaspäin...
 

Yhteistyössä