Säännölliset menkat pelkkää tuhrua, testi nega

Nyt kaipaan apuja. Mulla on synnytyksen jälkeen 7-8 kertaa tullu menkat ihan ajallaan kiertojen ollen 27-29 päivää. Nyt viime kierrossa ensimmäistä kertaa koitettiin pikkukakkosta laittaa alulle. Lauantaina-maanantaina tuli pientä tuhrua. Lauantaina luulin jo, että menkat alkoi, kun silloin olisi ollut kierto 27 päivää, mutta tuhru ei lisääntynyt ja koko aika pelkkä pikkarisuoja riitti. Nyt ei sitten tule mitään enää. Tein juuri testin ja näytti negaa. Onko kellään muulla käynyt näin? Ihmettelen, kun niin monta kiertoa meni ihan hyvin ja nyt tuli tällainen ongelma :( Olen aiemmin kärsinyt pitkistä kierroista, mutta koskaan ei ole tullut tuollasta tuhrua, kun menkkojen pitäis alkaa tai sitten tuhrun jälkeen on kyllä tullut parin päivän päästä kunnon vuoto.
 
Ja lisäyksenä vielä, että joka kierrossa synnytyksen jälkeen on ensimmäisinä vuotopäivinä ollut kuukautiskipuja ja nyt ei ollut mitään. Eli voiko olla, että nuo nyt oli menkat. Luin myös, että niukat kuukautiset vois johtua ovuloimattomasta kierrosta, mutta kun tällaista mulla ei koskaan ole ollut.
 
Täysin samankaltaisia kokemuksia mulla ei ole, mutta ajattelin nyt kuitenkin vastata. Mulla oli kanssa viimeiset menkat hyvin niukat. Ultrassa mahdollisen oviksen jälkeen kohdun limakalvo oli vain 4 mm. Epäilenkin, että niukat menkat olisi voinut johtua siitä. Kun limis ei jostain syystä kasvanut paksummaksi, niin luulisi että se vaikutti myös vuodon määrään. Normaalistihan ovulaatio tapahtuu n. 10-12 kertaa vuodessa, joten ihan hyvin myös terveellä naisella (pco ja muut poissuljettu) voi olla n. 1-2 kiertoa vuodessa, joissa ovulaatiota ei tapahdu varsinkin jos ikää alkaa olemaan. Siitä ei kuitenkaan tarvi huolestua.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä