Säästövinkkejä

Kaikki kenellä jotain hyviä säästövinkkejä niin tänne vaan laittamaan, uskon et on kyllä tarvatta tulevaisuudessa vähän kaikilla. :wave:

Itse tehty jugurtti:
1 hedelmäsose purkki ja siihen sekoitettune joko NAN-jauhetta tai TUTTELI-jauhetta 3 mitallista (ite teen ton kaksinkertasena pojille välipalaksi ja makuja saa vaihdeltua paljon ni ei kyllästy)

Kun voi ruveta antamaan jo liha sosetta ni meillä tehtiin niin et ostettiin lihaa kaupasta (kanaa, nautaa, possua) keitettiin ja soseutettiin hienoksi, jääpala astioihin pakkaseen ja sieltä pussiin, ja pakkasesta liha ja kasvissosetta niin tulee paljon halvemmaksi kun ne kaupan soseet missä liha jo valmiina.

tulen taas lisäilemään jos tulee mieleen jotain... :wave:
 
viiden äide
Heippa !!!

Kurkkasin ihan sattumalta tänne sivulle ja oli ihan pakko kirjoittaa...

Tuo pakastus juttu on tosi kätevä ja kannattaa tehdä isompia satseja kerralla...Minä olen itse kova juoksemaan tarjousten perässä kun ruokaa kuluu isossa perheessä paljon. Esim. jos vaikka jauheliha on jossain tarjouksessa sitä kannattaa hamstrata pakkaseen, siitä saa niin monta ruokaa. Samoin maitoa kuluu meillä hirveästi...Nuorin on 2 ja koululaisillakin menee paljon maitoa...Niin olen aina ostanut LIDLISTÄ maidot koska ne on melk. 20 senttiä halvemmat kun meidän lähikaupassa !!! Ja meillä yleensä ostetaan n. 8-10 tölkkiä kerralla niin KYLLÄ SIINÄ SÄÄSTÄÄ !! Samoin usea muukin ruoka on halvempaa Lidlissä, esim. jauhot, rasvat ym...eli niissä säästän paljon...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2006 klo 14:44 viiden äide kirjoitti:
Heippa !!!

Kurkkasin ihan sattumalta tänne sivulle ja oli ihan pakko kirjoittaa...

Tuo pakastus juttu on tosi kätevä ja kannattaa tehdä isompia satseja kerralla...Minä olen itse kova juoksemaan tarjousten perässä kun ruokaa kuluu isossa perheessä paljon. Esim. jos vaikka jauheliha on jossain tarjouksessa sitä kannattaa hamstrata pakkaseen, siitä saa niin monta ruokaa. Samoin maitoa kuluu meillä hirveästi...Nuorin on 2 ja koululaisillakin menee paljon maitoa...Niin olen aina ostanut LIDLISTÄ maidot koska ne on melk. 20 senttiä halvemmat kun meidän lähikaupassa !!! Ja meillä yleensä ostetaan n. 8-10 tölkkiä kerralla niin KYLLÄ SIINÄ SÄÄSTÄÄ !! Samoin usea muukin ruoka on halvempaa Lidlissä, esim. jauhot, rasvat ym...eli niissä säästän paljon...
totta,mutta kuinka pitkä matka on kauppaan?kannattaako lähtä hakeen jos bensaakin kuluu!
 
viiden äide
...niin ei tietenkään mihkään kauas kannata lähtee muutamaa tavaraa ostaan...Meillä on Lidli samalla paikkakunnalla...joskus käyn ihan kuntoilunkin kannalta kävellen rattailla siellä ostoksilla ( matkaa n. 4 km.) Sitten meillä on viereisellä paikkakunnalla yksi marketti jossa on äly hyviä tarjouksia...harmittaa aina, ettei ole omalla paikkakunnalla se kauppa ja ei viitsi huvikseen lähteen ajaa sinne saakka esim. jonkun broiskun takia...Joskus olen tehnyt niin, että olemme menneet koko perhe sen paikkakunnan hyvään uimahalliin ja sitten samalla reissulla käyneet hamstraamassa siellä kaupassa, niin on tullut kaksi kärpästä yhdellä iskulla =) !!! Samoin jos joku kauppa on "kaukana", kannattaa kysyy jos joku kaveri lähtisi mukaa ostoksille, niin kulut voisi laittaa puoliksi....siis bensarahat ;) .
 
Hintoja kannattaa verrata. Etenkin säilyviä tavaroita kannattaa ostaa sitten vaikka enemmänkin kerralla halvemmasta paikasta, jos siellä ei tule niin useasti käytyä. Me kävimme lauantaina kahdessa eri kaupassa (välimatkaa kaupoilla vain 1 km). Toisesta kaupasta ostimme muun muassa Felix-ketsuppia 3 purkkia. Hinta oli 1,69 euroa / 1,25 kg. Toisessa kaupassa katsoin Felix-ketsupin hintaa. Se oli 2,59 euroa / 1 kg.
 
Peesaan Lidliä! Meillä käytössä Lidlin vaipat ja rahaa säästyy ihan rutkasti verrattuna muihin merkkeihin, varsinkin kun Pamperseilla aloitettiin :) ovat muutenkin osoittautuneet hyviksi, eihän niitä nyt pelkän hinnan takia käytettäisi.
Toisena Huutonet, ollaan ostettu sen kautta käytettynä Ergo-reput, turvavaljaat, syöttötuolin pehmusteen jne.
Semberin soseet on hyviä ja halvempia kuin esim. Piltit.
 
Tässäpä meidän säästövinkkejä:

-Tutteli ostetaan jauheena (yhdestä pakkauksesta tulee 2.1 litraa/alle 3 euroa), säästyy myös kantamiselta!
-ollaan saatu lainaan (pääasiassa siskoltani) paljon vaatteita ja muuta tavaraa
-mm. Lindexin -70% ale loppukesästä, alle 4 eurolla/kpl sai bodyjä, trikoohousuja jne.
-ruuan teko itse, teen kerran viikossa ison satsin ja pakastan.
-ollaan pyydetty joululahjaksi mm. sitteri ja muuta hyödyllistä
-vaipat ostetaan alesta ja ollaan saatu lainaksi myös muutamia kestovaippoja.
 
mkf
Tee puuroa, laita annokset puhtaisiin lastenruokapurkkeihin jääkaappiin kansi päälle, säilyy noin 3-4 päivää. Siis maidoton, voit lisätä sitten puuroon maitoa, hedelmiä ja hedelmäsoseita, jugurttia, tai muuta mistä lapsi tykkää. Suuri säästö kaksosilla.<br><br>
 

Yhteistyössä