sähkön kulutus?

Olisin kiinnostunut tietämään minkä verran menee teillä joilla on 3-4 henkinen perhe sähkönkulutukseen kuukaudessa. Siis teillä joilla on sähkölämmiteinen rivitalo missä myös vesi lämmitetään itse...
Kiitos jo etukäteen :flower:
 
Meillä 5 henk. ei suihkua,muu vesi kyllä sähkölämmitetään...ok-talosta vajaa 50 neliötä käytössä ja sähköä kuluu lämmityksiin ja muuhun talvisaikaan vajaa satanen kuussa...kesällä puolet siitä...
 
ruusamari- 76
4henkilöä ja 2-taso rivari vuosimallia -89 ja sähköä menee 130 e/kk. Niin paljon menee että ensi talveksi hankitaan lämmöntalteenotto ja säästetään laskussa.
 
Hei Ruusamari...
Mikä se sellainen lämmöntalteenotto oikein on..? En oo kuullukaan sellasesta.. Käytättekö työ paljon vettä ku on niin korkee sähkön kulutus? Oon kiinnostunu ku meillä kiikarissa ostaa sähkölämmitteinen rivitalo.. Kiitos vastauksista! :flower:
 
meillä on 63neliönen pieni omakotitalo ja meillä on sähkölaskut kuussa sellasta 100ekee riippuen vuoden ajasta. :ashamed: meillä kaikki lämpiää sähköllä. Ja vielä ei oo ollu varaava lämpöa mutta tulee tässä remontin yhteydessä.
 
ruusamari- 76
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2005 klo 02:23 pirttihirmu kirjoitti:
Hei Ruusamari...
Mikä se sellainen lämmöntalteenotto oikein on..? En oo kuullukaan sellasesta.. Käytättekö työ paljon vettä ku on niin korkee sähkön kulutus? Oon kiinnostunu ku meillä kiikarissa ostaa sähkölämmitteinen rivitalo.. Kiitos vastauksista! :flower:


Ikuisuus sitten tänne kirjoitin, enkä muistanut käydä katsomassa joten vastaus voi tulla hiukan myöhään. Eli meillä menee aikas paljon vettäkin, mutta luultavasti myös yläkerta kuluttaa paljon talvella, on aika vetoisa paikka ja vintin ovi puutteellisesti eristetty. LTO on lämpöpumppu, joka sisältää sisäyksikön= sellainen seinässä oleva ilmastoinilaite, joka toimii kaukosäädöllä, saa puhaltamaan kylmää tai lämmintä ja ulkoyksikön=laite joka lämmittää ilman. Säästöä se tuo siksi,että tavalliset sähköpatterit antavat vain puolet käyttämästään sähkönmäärästä lämpöä ja tuo pumppu antaa samalla kulutuksella enemmän lämpöä. Meni aikas kinkkiseksi tuo selitys, kun itse olen puolella korvalla kuunnellut. Joka tapauksessa on tutkitusti sähkölaskua säästävä ja maksaa itsensä takaisin. Hankintahinta mallista ja kokoluokasta riippuen n.500e-2000e.
 

Yhteistyössä