Säilytysideoita kun kaappitilaa ei ole?

  • Viestiketjun aloittaja sekasotku
  • Ensimmäinen viesti
sekasotku
Asutaan vanhassa rintamamiestalossa, eikä täällä ole kuin kaksi kaappia. Siis rakennettua sellaista. Ja ne ei riitä. En saa tänne mahtumaan mitään irtolipastoakaan, joten oisko jotain muita ratkaisuja? Liinavaatteet pitäisi saada tungettua jonnekin eikä olisi pahitteeksi jos lasten vaatteetkin saisivat väljemmät olotilat. Nyt on yhteen kaappiin tungettu kahden lapsen vaatteet ja kaappi on aina ihan sekaisin..

Ja joo, remontoinnilla sais mutta kun mä en osaa eikä ole rahaa palkata ketään ulkopuolista.

Joten niitä vinkkejä?
 
meillä
Meillä on isketty hyllyjä seinille sinne minne vaan pystyy. Kaappeja ei ole varaa ostaa lisää eikä sopisikaan joka paikkaan, joten hyllyt on tehty itse halvalla. Hyllyissä on joko suoraan tavarat esillä tai niissä laatikoita, jolloin tulee siistimpi ilme.

Sänkyjen alle meillä on sopivat säilytyslaatikot. Yhdessä niistä on lakanat.
 
meillä
Ollaan myös mietitty sellaista vaihtoehtoa vaatekaapille, että ostaisi halvalla ihan perus kirjahyllyn (ei ole niin syvä kuin kaapit) ja siihen laittaisi itse ovet tai laatikoihin lapsen vaatteita. Joku vitriini ajaisi saman asian.
 
  • Tykkää
Reactions: Kumikameli
Noooo
Alkuperäinen kirjoittaja meillä;27944618:
Ollaan myös mietitty sellaista vaihtoehtoa vaatekaapille, että ostaisi halvalla ihan perus kirjahyllyn (ei ole niin syvä kuin kaapit) ja siihen laittaisi itse ovet tai laatikoihin lapsen vaatteita. Joku vitriini ajaisi saman asian.
Ikeasta saa billy hyllyjä johon saa kaapit. Aika edullisia. Samoin sieltä saa vaatekaappeja jotka on vain 37cm syviä eli mahtuu pieneen tilaan. Silti mahtuu hyvin! Niiden ansiosta mulla on liinavatekaappi!
 
"vieras"
Siis mimmonen teijän rintsikka on jos ei ees irto lipastoja mahdu mihinkään? Ei meilläkään tässä meidän rintsikassa hirveästi varastotiloja ole, mutta sivu-ullakkotilat on otettu käyttöön, yläkerrassa kaks makkaria, joissa molemmissa vaatehuoneet sivu-ullakoissa. Vaatehuoneissa on jyskistä ostetut korihyllyt kaksi päällekkäin. Ite me ollaan töiden ohessa rakenneltu, vaikkei kummallakaan ole suuremmin remppa kokemusta. Omakotitalossa, varsinkin vanhemmassa on aina jotain vasaroimista, joten parempi vaan rohkeastiryhtyä työhön.
 
Jos ei säilytystilaa ole, niin sitä luodaan. Pois kaikki turha roina ja tavara ja pienet vaatteet ja kengät. Seinille voi laittaa hyllyjä. Kaappeja ja lipastoja voi hankkia käytettynä esim huutiksesta. Jos onnistuu hankkimaan vanhoja puisia, niin maalipinnan voi itse uudistaa mieluisaksi.
 
Kirpputorilta saa kirjahyllyjä halvalla ja lipastoja. Kirjahyllyn eteen voi laittaa siistin kankaan. Ainakin lastenhuoneisiin sopii ihan vaan kirjahylly ja siihen joku kivan värinen verho eteen. Muihin tiloihin lipastoja, arkkuja.
 
kjcbkdjfb
No ensinnäkin kannattaa varmaan miettiä josko olisi jotain tavaraa, mistä voisi luopua.

Eikö taloon mahtuisi lisää kaappeja tai hyllyjä? Kaappeja saa vaikka minkä kokoisia, eikä niitä ole vaikea itsekään rakentaa.

Huonekorkeus kannattaa käyttää järkevästi. Jos huonekorkeus on vaikka 3 metriä, ja kaappi on vain 2 metrin korkuinen, jää hukkatilaa paljon. Korkealle ja vaikeapääsyisiin paikkoihin kannattaa tietysti laittaa ne tavarat, mitä harvimmin tulee käytettyä. Ja esimerkiksi talvikamppeet voi vaihtaa kesäkamppeiden kanssa paikkoja aina vuodenajan mukaan.

Onko teillä työpöydissä tai muissa vastaavissa säilytystilaa? Onko teillä raheja? Monissa raheissahan on säilytystilaa. Sänkyjen alla tilaa laatikoille? Onko tavarat lastattu kaappeihin tilaa säästäen?

Googleta vaikka englanniksi esim. storage ideas, wardrobe ideas, tms., ja katso kuvahaun tuloksia, josko tarttuisi mukaan jotain taloonne sopivia ideoita.
 

Yhteistyössä