sänkyongelmaa; vinkit vaarin

Mitenkäs teillä taaperoiden äideillä on lasten kiipeilyn laita.. meillä se on kamala "ongelma" pelkään koko ajan et jotain tapahtuu... peppu edellä tullaan alas sängyltä ja sohvalta hienosti mut nyt kiipee pöydille ja lavuaariin pöntön kautta ja tänään osas jo tulla pinniksestä pois (olis tosin rojahtanut osittain jos en olis ollut vieressä.

Mitä mä teen ku lapsi nukkuu eri huoneessa asunnon toisessa päässä. pitääkö nyt jo siirtyä isojen poikien sänkyyn? Poika on tosi hiljainen herääjä.. joskus ollaan otettu meidän väliin ja unisena nukahdettu ja poika tyytyväisenä leikki poliisiautolla... mut jos samalla tavalla sniikisti herää eikä huomata ja taittaa vaikka niskansa... mitä mä teen??? ostanko siis isojen poikien sängyn
 
Osta isojen poikien sänky. Meillä poika tuli kans pinnasängysatä pää edellä reunan yli 1,5 vuotiaana ja ois voinu käydä pahastiki jos en olisollu sattumalta vieressä ja ottanu koppia ennen ku otsa osu lattiaan. Sen jälkeen ei ole ollu minuuttiakaan pinnasängyssä - isojenpoikein sängystä putoaa huomattavasti matalammalta.

Niin, ja meillä naapurin poika on nukkunu isojen sängyssä 10 kk ikäisestä eli ei 1 v 3kk ole edes nuori. =)
 
Esikolle hankittiin jatkettava lastensänky 1v6kk ikäisenä,mutta pikkusisko on samanikäinen kuin teidän lapsi ja on jo nukkunut sellaisessa. Kannattaa siis jo luopua pinniksestä,kun kerran kiipeää jo sieltäkin pois =)
 
Kyllä voi opettaa isojen poikien sänkyyn. Meiän sillon 1v tuli kans pinnasängystä ite alas ja sänky purettiin siltä seisomalta. Kyllä kummasti on osannu tulla alas peruuttamalla isosta sängystä. (Piti tietysti muutamana yönä käydä tarkistaan =)) Myöskin oppi heti tulemaan meiän makkariin aamulla, ja minä ainaki herään kuitenki siihen jos joku talossa liikkuu... sitä nukkuu ihan "koiranunta" kun tietää, että lapset ovat omalla vastuulla. Kannattaa päikkäri-aikoina opettaa ja katella perään, miten siellä touhuaa. Onnea vaan siihen ralliin, joka alkaa sitten kun hoksaa, että SÄNGYSTÄHÄN PÄÄSEE ITE POIS! Meillä ralli menossa edelleen =) MUTTA jo yhen rallin voittaneena tiiän, että ei se ikuisesti kestä, sinnikkäästi vain takaisin sänkyyn aina. Lämpimiä ajatuksia!
 
Kyllä varmaan kannattaa siirtää jo isojen sänkyyn ja jos pyörii kovasti unissaan, että pelkään että tippuu sieltä, niin laita alkuun sängynviereen patja lattialle. Matalammalta sieltä tippuu kuin pinniksestä.
 
DG
Meillä siirryttiin jo 11kk isojen poikien sänkyyn. Kun koko ajan yritti kiipeillä pinniksestä pois. Nyt toinen on 9kk ja nukkuu isojen poikien sängyssä hänkin. Tai sellaisessa jatkettavassa sängyssä. Mä en jaksanut esikon kanssa koko ajan pelätä koska se tippuu, niin näin on parempi. Ja opetettiin sitten tulemaan sängystä peppu edellä pois siis esikko. Nuorin nyt ei vielä osaa tosin siirrettiin se vasta äskettäin. Eli näin meillä.
 
Meillä poika oli jotain 1.2v kun ostettiin isojen poikien sänky hänen omaan huoneeseen. Siitä lähtien on nukkunut päiväunet isossa sängyssä. Hyvin on onnistunut. Joten eiköhän se teilläkin onnistu kun osaa jo muutenkin rymytä =)
 

Yhteistyössä