Särähtääkö muillakin korvaan jos aikuinen nainen käyttää omasta isästään sanaa ISI?

juupöh
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
juu, mut mä puhun aina iskästä, särähtääkö se? :D
minä myös puhun iskästä. joskus vahingossa on tullut sanottua isiksikin kun näille omille lapsille sitä hokee niiden isästään.. äh,hankalasti selitetty mutta.. :D
 
Iskä mun isä minullekin on, ja kun ollaan isän tykönä, se on iskilä.

Minua kyllä ihmetyttää yksi tuttu 6v tyttö joka puhuu isästään etunimellä, eikä käytä iskää/isiä/isää. Tosin taitaa tyttö olla aika juoni, sillä jos hän oikein kovasti haluaa jotain silloin hän käyttää isiä ja saa tahatonsa läpi :)
 
höh
mä oon kohta 30 ja kutsun isääni isiksi, koska olen aina kutsunut. Äiti on aina ollut myös äiti, en mä sitäkään osaisi yhtä-äkkiä ruveta kutsumaan vaikka mutsiksi. Eli ei tosiaan särähdä korvaan, sen sijaan musta kuulostaa rumalta jos isäänsä kutsuu esim. ukoksi tai äijäksi!
 
lyyti
Mun mies käyttää isi -sanaa. Mies on 40v ja isi reilu liki 70v :) Huvittavinta on se, että koko lapsuutensa kutsui isäänsä etunimellä, vaikka äitiä sanoi äidiksi...Nyt ottaa vissiin sitten lapsuutta takaisin...Mutta juu, kyllä se ensin mullakin särähti korvaan. Nyt oon jo tottunut :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
mä oon kohta 30 ja kutsun isääni isiksi, koska olen aina kutsunut. Äiti on aina ollut myös äiti, en mä sitäkään osaisi yhtä-äkkiä ruveta kutsumaan vaikka mutsiksi. Eli ei tosiaan särähdä korvaan, sen sijaan musta kuulostaa rumalta jos isäänsä kutsuu esim. ukoksi tai äijäksi!
Ja lapsi äitiään emännäksi tai isää isännäksi...
 

Yhteistyössä