Sain potkut..

Perjantaina kerrottiin että kunta vaihtaa nyt perhetyöntekijän sosionomiin (itse olen lh). Mulla ois mahdollisuus kouluttautua työn ohella itsekkin ja saisin pitää työpaikkani, mutta kieltäydyin.. Lähen sitten osastoille keikkailemaan.. Melkonen muutos kun saanut tehdä ma-pe 8-17 töitä ja nyt siirryn keväällä kolmeen vuoroon.. Mut en minä enää ala opiskelemaan montaa vuotta työn ohessa.. Niin, ei mulla muuta.. :snotty:
 
Blue
[QUOTE="Jenis";27822341]Jätätkö nyt kertomatta jotain, vai miten musta tuntuu ettei tuollainen voi olla laillista?[/QUOTE]

Kunta tarjosi virkaan uudelleenkouluttautumismahdollisuuden. Ap ei ottanut sitä vastaan.
 
"vieras"
Mitä tuo työn ohella opiskelu sun tapauksessa tarkoittaa?
Monestihan se on palkallista vapaata töistä niinä päivinä kun koulussa olet?
Eikö se olisi mukava saada tutkinto samalla?
 
dah
[QUOTE="Jenis";27822341]Jätätkö nyt kertomatta jotain, vai miten musta tuntuu ettei tuollainen voi olla laillista?[/QUOTE]

Minä en - alaa toki tuntematta - näe mitään laitonta tuossa.
 
"vieras"
[QUOTE="Jenis";27822341]Jätätkö nyt kertomatta jotain, vai miten musta tuntuu ettei tuollainen voi olla laillista?[/QUOTE]

Täysin laillista on. Annetaan potkut, milloin mistäkin syystä, annetaan vaihtoehto jolla voit pitää duunisi, jos et halua ottaa vaihtoehtoa vastaan niin sitten tulee ne potkut. Voidaan keksiä jotain muuta vaihtoehtoduunia ilman tuota kouluttautumista.
 
"vieras"
[QUOTE="Jenis";27822341]Jätätkö nyt kertomatta jotain, vai miten musta tuntuu ettei tuollainen voi olla laillista?[/QUOTE]

Ei ole mitenkään laitonta. Tosin voihan se olla, että tuossa on muutakin takana ja työntekijän avoin rasistisuus ja tuomio oikeudessa saattavat vaikuttaa työnantajan mielipiteeseen työntekijästä.
 
"CIS"
[QUOTE="vieras";27822363]Mitä tuo työn ohella opiskelu sun tapauksessa tarkoittaa?
Monestihan se on palkallista vapaata töistä niinä päivinä kun koulussa olet?
Eikö se olisi mukava saada tutkinto samalla?[/QUOTE]

sitähän se juuri on, kun työnantaja kouluttaa niin ei siinä tehdä töitä ja koulua. mä oisin tarttunu tarjoukseen, palkkakin ois noussut opiskelun jälkeen. mutta jokainen tekee ratkasunsa.
 
Blue
[QUOTE="Jenis";27822378]Ok, eli ne saa tehdä noin? Oon ollu ikäni yksityisellä, eli en näistä ymmärrä mitään. Mutta eihän ap sitte saanu potkuja, vaan irtisanoutui.[/QUOTE]

Näin juuri. Jos työpaikkaan yhtäkkiä vaaditaan lisää niin työpaikan haltijalle on ensin tarjottava mahdollisuus kouluttautua jotta on jälleen pätevä siihen. Jos sitä ei ota vastaan niin se on sitten ihan oma häpeä.
 
Blue
[QUOTE="Jenis";27822400]Mäkään en tunne alaa. Mutta omassa hommassani (maisteri, ei julkisella puolella) ei voitais sanoa että hei me halutaan tähän nyt tohtori, alatko opiskella vai lähdetkö pois. Ainakaan tietääkseni, pitää vissiin ottaa selvää ;)[/QUOTE]

Tietysti vaatimusten pitää olla järkevästi toteutettavissa, ei yhtäkki lähäristä tohtoriksi...
 
dah
[QUOTE="Jenis";27822400]Mäkään en tunne alaa. Mutta omassa hommassani (maisteri, ei julkisella puolella) ei voitais sanoa että hei me halutaan tähän nyt tohtori, alatko opiskella vai lähdetkö pois. Ainakaan tietääkseni, pitää vissiin ottaa selvää ;)[/QUOTE]

Tässä ihan hiljattain ystävälleni annettiin samat optiot lastenhoitajan pestistä. Tämä valitsi opiskelun ja paikkansa pitämisen.
 
Perhetyöntekijä vaihdetaan sosionomiksi koska hän saa tehdä päätöksen esim huostaanotosta heti perheessä käytyään. Minun piti aina ilmoitella sos.työntekijälle jos oli isompi huoli ja he yrittivät käydä mahdollisimman pian perheessä. Tämä nopeuttaa perheen avunsaantia kun "päättävä" henkilö on se joka perheessä vierailee. En nyt lähe kouluun vaikka koulupäivät ois palkallisia koska en jaksa iltoja olla tehtäviä tekemässä ja tenttiin lukemassa.. Tykkään kyllä osastotyöstäkin, ei siinä mitään.. Ja keikkaa riittää kyllä että ei tässä työttömäksi jää.. Laillista on juu, eli minähän joudun irtisanomaan itse itseni ja olen kieltäytynyt tarjotusta työstä. Karenssikin tulisi, mutta menen suoraan muihin töihin..
 

Yhteistyössä