Sain sterilisaation..

  • Viestiketjun aloittaja Katiaana
  • Ensimmäinen viesti
eilen kävin lekurissa ehkäisyasioita miettimässä...tai johan ne oli valmiiksi mietitty ja menin hakemaan sterilisaatio päätöstä...sain sen,nuoresta iästä huolimatta,,mutta tuo jonsku asia sai kyllä hieman miettimään...ja ehkä mä vähän mietin sitäkin että kadunko joskus,,nyt ajattelen tulevaisuutta että minulle on kolme kaunista ja ihanaa lasta suotu ja ne saa riittää,,senkin takia että mahdollista ei ole enmpää tehdä(seuraavaan 3-5vuoteen),,erinnäisistä syistä...ja jaksaisinkokaan enää lähes nelikymppisenäkään enää aloittaa alusta...tuskin! jos tekisin,,tekisin nyt,,ja nyt kun se ei vaan ole mahdollista,minulle ei mikään hormonaalinen ehkäisy sovi ja ainainen stressi siitä voiko olla raskaana vie innon kokonaan seksistä! eli näimme strrilisaation haun ainoana vaihtoehtona...moniko on teettänyt toimenpiteen näin nuorena kun itse aijon???<br><br>
 
silja
Oletko harkinnut kuparikierukkaa siksi 3-5 vuodeksi? Ei ole hormonaalinen ehkäisymenetelmä. Jos et ole varma siitä haluatko vielä joskus lisää lapsia. Tilanteethan muuttuu... Miehelle tehtävä vasektomia on luotettavampi ehkäisymuotona kuin naisen sterilisaatio. Miksei kondomi sovi ehkäisyksi? Kyllähän se on varma, jos oikein käyttää!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 10:21 silja kirjoitti:
Oletko harkinnut kuparikierukkaa siksi 3-5 vuodeksi? Ei ole hormonaalinen ehkäisymenetelmä. Jos et ole varma siitä haluatko vielä joskus lisää lapsia. Tilanteethan muuttuu... Miehelle tehtävä vasektomia on luotettavampi ehkäisymuotona kuin naisen sterilisaatio. Miksei kondomi sovi ehkäisyksi? Kyllähän se on varma, jos oikein käyttää!
juu siis kaikki vaihtoehdothan me on läpi käyty...kuparikierukkaa myöten,,sitä ei siksi että hormoonikierukkakaan ei pysnyt minulla kun keho hylki sitä,,ja kuparikierukassa myöskin vuodot monasti lisääntyy,,myöskin kuukautiskivut voi lisääntyä,,ja minulla kumpiakin on jo liian paljon! Miehelle ei voi vasektomiaa tehdä koska mieheni sairastaa sairautta joka muutenkin sekoittaa oman kehon toiminnan,,ja testosteroni tuotanto muutenkin alhanen,,ei sentään vielä kolmekymppisenä tarvitse makuuhuoneesta eläkkeelle jäädä! no,,se taatusti olisi varma ehkäsykeino :D mutta ehkä ei kuitenkaan,,eli eipä sekään! toki,,tilanteet muuttuu,,mutta jos kaiken ajattelee noin niin tosiaan,,voimme odotella aikaa jalatristissä että se vauva kuume tulee,,jos tulee! ja nyt olisi kuitenkin tarkotus saavuttaa stressitön makuuhuone "tilanne"...nyt se ei ole sitä,jatkuvan huolen kanssa...ja kuka nyt vakaassa parisuhteessa jaksaa kumiukkojen kanssa pelata,,en minä ainakaan ja se lateksin haju on hirvittävä!! mitä luulet?? onko tarjota jotain muuta...alkaa vaihtoehdot oleen aikas todella vähissä... :/ <br><br>
 
silja
Entä naisten kondomi? Niitäkin kun on olemassa nykyään. Tai Patentex Oval-ehkäisypuikot? En kyllä tiedä, kun en ole mikään asiantuntija asiassa, mutta onhan niitä tarvinnut itsekin miettiä, ehkäisyasioita. Kai gynekologi varmaan tietää niistä parhaiten, kuitenkin! Em. ehkäisymuodot eivät ainakaan sisällä hormoneja. Oletko kokeillut vähähormonisia ehkäisyvalmisteita, kuten minipillereitä, ehkäisyrengasta tai -laastaria? Toivottavasti saat ehkäisyn kuntoon, tiedän kokemuksesta, että vaihtoehdot ovat vähissä, jos melkein mikään ei sovi. Itse olen päätynyt kondomiin, koska mikään hormonaalinen (ei edes vähähormoniset) sovi.
 
tuntematon
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 08:24 sunnasanna kirjoitti:
eilen kävin lekurissa ehkäisyasioita miettimässä...tai johan ne oli valmiiksi mietitty ja menin hakemaan sterilisaatio päätöstä...sain sen,nuoresta iästä huolimatta,,mutta tuo jonsku asia sai kyllä hieman miettimään...ja ehkä mä vähän mietin sitäkin että kadunko joskus,,nyt ajattelen tulevaisuutta että minulle on kolme kaunista ja ihanaa lasta suotu ja ne saa riittää,,senkin takia että mahdollista ei ole enmpää tehdä(seuraavaan 3-5vuoteen),,erinnäisistä syistä...ja jaksaisinkokaan enää lähes nelikymppisenäkään enää aloittaa alusta...tuskin! jos tekisin,,tekisin nyt,,ja nyt kun se ei vaan ole mahdollista,minulle ei mikään hormonaalinen ehkäisy sovi ja ainainen stressi siitä voiko olla raskaana vie innon kokonaan seksistä! eli näimme strrilisaation haun ainoana vaihtoehtona...moniko on teettänyt toimenpiteen näin nuorena kun itse aijon???
[
Moi! Olen 34 v. ja mulle tehtiin sterilisaatio melkein 2 vuotta sitten. Olen todella tyytyväinen päätökseen,en siis ole katunut. Lapsia on 2.
 
pohtijalle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2006 klo 22:56 pohtija kirjoitti:
Millä perusteilla sterilisaatioon pääsee? Ei varmaan kovin helposti? Entä loppuuko kuukautiset kokonaan operaation jälkeen?
http://metku.net/~pesu/ehkaisy/sterilisaatio.html
 
juuliska
minä saan sterilisaation sillä perusteella että on kolme lasta vaikka olenki vasta 26v ja mikään hormooniehkäsy ei sovi kun suuri tukosriski,sekä paha nikkeliallergia joten ei suositella kupari kierukkaa.mulle tehdää se sillä uudella menetelmällä mutta nukutuksessa.
 
Jade-Aada
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.08.2006 klo 09:47 Jonsku kirjoitti:
Joo niin minäkin... kolme vuotta sitten... ja nyt ollaan menossa abortille :'( Onneksenne tämä on erittäin harvinaista. Kunpa pää vaan kestäisi...
Miten sulle tehtiin se sterilisaatio? Klipsit, poltettiin vai jotenkin muuten?
 
juuliska
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2006 klo 11:25 pohtija kirjoitti:
Onko sinulla myös kumiallergia? Mikä on "uudenaikainen sterilisaatio"?

ei ole kumiallergiaa.mutta emme halua enää lapsia joten kumin varas ei haluta olla.uusi menetelmä on ettei siinä tartte nukutusta eikä leikkausta.munajohtimiin laitetaan spiraalit puudutuksessa,tosin ehkäsyteho vasta 3-4kk päästä.
 
Minä oon jo 38 ja risat, lapsia kolme ja luku on tod.näk siinä.

Tämä taas johtuu raskauden aikaisista hepatooseista, sekä viimeisimmän synnytyksen aiheuttamasta riskistä mahd. seuraavaan raskauteen/synnytykseen.

En vain noistakaan syistä huolimatta voi millään ajatella sterilisaatiota omalle kohdalleni.... niinpä tässä paukutellaan minipillereiden turvin jatkossakin...eihän koskaan tiedä vaikka mieli muuttuisi ja sen iltatähden vielä kuitenkin haluaisi :)

 
Ongelmat kullakin
Meillä lapsia on saatu vain lapsettomuushoidoilla... :/ Stressi sekin, mutta omat hyvät puolet siitä alkaa ymmärtää kun lukee teidän muiden ehkäisymurheita :D . Näis asiois ei taida käydä onnenlahjat koskaan tasan!
 
mie
Mulla kuparikierukka, vaikka on runsaat kuukautiset ja joskus myös kivuliaat, ei silti muuttunut pahempaan suuntaankaan kierukan laiton jälkeen. Tosi tyytyväinen olen ollut. Kannattaa nyt edes kokeilla ensin ennenkuin tekee mitään peruuttamatonta.
 

Yhteistyössä