Sain tietää odottavani kaksosia.

Kävin perjantaina alkuraskauden ultrassa ja sieltä löytyi kahdet sydänäänet :heart: :heart: olo on tällä hetkellä onnellinen mutta epäuskoinen joka on varmaan ihan normaalia.

nyt elellään päivä kerrallaan ja toivotaan parasta mulla oli keskenmeno kesällä ja se pikkasen viellä kummittelee tuolla takaraivossa mutta pitää ajatella positiivisesti.

Kauheesti olisi kysyttävää kaksosraskaudesta mutta kun ei oikein tiedä et mitä kaikkea pitäisi kysyä mutta eiköhän se tästä selkiydy pikkuhiljaa kun aika menee eteenpäin.

Sen tiedän että jos loppuun asti päästään niin sectiolla syntyvät koska miulla jo kaksi hätäsectiota takana...näin lääkäri ainakin sanoi.

Äitee ja Sisut 7+2
 
Moikka tätäkin kautta =) Käypä kurkaamassa tiedonnälkään ainakin Helsingin monikkoperheiden sivuja http://www.hmp.fi. Ja googlaa sellainen keskusteluryhmä kuin Monikko-onnea. Ja myös Suomen monikkoperheet ry:n kautta voit ottaa yhteyttä paikallisyhdistykseen, sieltä löytyy vertaistukea varmasti.

Minun odotus reilut pari viikkoa edellä, eli alussa ollaan täälläkin.

HooWee 9+6
 
Onnea tuplaten!

Meillä kaksospojat 7.5kk. Odotusaika meni ihan yli odotusten. Vauva-arki lähti hienosti käyntiin. Sit tuli vähän huonompaa kautta mahavaivojen kans. Yöt mennyt hyvin kokoajan. Nyt menee taas tosi kivasti ja on ihanaa.
Kysele mitä haluat tietää, mutta sanon omakohtaisen kokemuksen, että tieto lisää tuskaa. Niin kliseeltä kuin se kuulostaakin. Eli ei ihan kamalasti kannata kauhukertomuksia lukea.

Tsemppiä taipaleelle! :hug:
 
Oikein paljon onnea äitee2 ja hoowee :)
Mulla itselläni on 4v kaksostytöt ja odotusaika meni hyvin ja kyllä se vauva-arkikin lähti ihan kivasti menemään, varsinkin kun mies oli kotona auttamassa. Varmasti on paljon asioita mielessä ja kysymyksiä, olihan sitä itsellänikin ja hyvin on selvitty. Välillä vähän raskaanpaa aikaa ollut ja välillä vähän iisinpää, mutta tuplasti iloa nuo muksut ovat tuottaneet oli raskasta tai ei :)
Toivotaan, että odotus etenee hyvin :flower:
 
Täällä odotellaan myös kaksosia :wave: viime viikolla sain yllätykseksi ultrassa nähä 2 sikiöä :eek: täällä ollaan edelleenkin hieman shokissa ja pelkoikkaina. ennestään 2 lasta ja keskenmeno kesällä. ja taipumusta et vedet menee ennen aikojaan joten pelottaa tää raskaus todella paljon :ashamed: mut jospa kaikki menisi hyvin ja ensi kesänä olisi kaksoset sylissä. :heart:
onnea odotukseen :wave:
 
Onnea uusille kaksoten odottajille. Meillä koettiin shokeeraavia tunteita viime kesänä kun sain tietää odottavani kaksosia. Olimme ajatelleet tehdä nuorimmaiselle kaverin. Meillä uusioperheen myötä on 5 tyttöä aiemmin ja sit tuo 2 vuotias poika yhteisenä.
Nyt viikkoja 37+5. Kaikki mennyt tosi hyvin. Viime yönä on alkanut supisteleen ja supistelee edelleen mutta ei säännöllisesti. Saas nähdä saadaanko "pojat" maailmaan tän vuoden puolella vai meneekö käynnistykseen ensi viikolle.
 
Laitanpas kuulumisia minäkin täältä Englannista. Raskausviikkoja on nyt 27. Identtisiksi poikia epäilevät koska yhteinen istukka, eri pussukoissa kuiteskin.

Meillä 2 tyttöä (5 v ja 3,5 v) ja ajattelimme kokeilla jos sieltä vielä se poika tulisi. Shokki oli valtava, en ollut koskaan kuvitellut itseäni 4 lapsen äidiksi.. huh huh.. Nyt kun on ajatukseen tottunut, en voisi enää vähempää kuvitellakkaan.. =)

Alkupahoinvointi kesti ekat 4 kk ja voin sanoa että tein oman pienen majani vessan lattialle.. Nyt vointi on kohtalainen. Närästys on polttavaa, kuin olisi kurkku tulessa.

Supistelee vaan niin mahottomasti että lääkäri pelkää poikien tulevan vähän turhan aikaisin. Painoarviot ovat 816 g ja 705 g, joten saisivat vielä sielä vatsassa kasvaa ja muhia. Sain toissapäivänä steroidi ruiskeen (yksi aamulla ja toinen illalla) että vauvojen keuhkot kehittyisivät hieman nopeammin... :/ Lääkäri sanoi ettei ruiskeesta ole haittaakaan eikä siitä tule mitään sivuoireita. Minä olin kuiteskin ihan tokkurassa koko päivän aamun ruiskeen jälkeen ja koko yönä en saanut nukuttua. Seuraavana päivänä nousi kuume ja naama helotti tulipunaisena.

Mutta nyt taas elämä voittaa ja pojat potkivat rajusti. Vatsa on iso ja kaupassa kysyvät joka kerta että joko on synnytys kohta lähellä.. :whistle:

Olen vasta nyt uskaltanut aloittaa vauvoille shoppailun. =)

Kyllä tämä tästä!! :heart: :heart:
 
Mulla oli sama juttu, sain keväällä keskenmenon ja oon miettiny että onkohan sillä osuutta kaksosiin. Käyvätkö hormonit jotenkin ylikierroksilla, että meidän tapauksessa irtosi kaksi munasolua ja tuplat siis tulossa. Meillä kun ei niitä kaksosia suvussa ole. =)
Tsemppiä odotukseen ja toivotaan että kaikki menee hyvin! :heart:
 

Yhteistyössä