Sain uä-ajan 10+3 kättärille

  • Viestiketjun aloittaja "Sisilia"
  • Ensimmäinen viesti
"Sisilia"
JA nytten yks kaveri joka odottaa esikoistaan, väitti ettei silloin edes kuulu sydänäänet !! :O mietin et mitä ihmettä.
Mulla on kuulunu kolmesta raskaudesta jo viikolla 7+2 äänet.
Eikai nyt ne järjestäis 10+0-13+6 niitä seuloja, jos äänet ei kuuluis?
Tottakai voi olla LA laskettu väärin, mutta se on eriasia ja heittää useinmiten sitten monta pvää, jos ei äänet kuulu.
Vai onko jollain käynyt noin? Ei oo kuulunu äänet np-ultrassa ?
 
täh
Siis eihän ultrassa kuunnelle sydänääniä??? Siinä toki näkee sen sykkeen. Multa ekan kerran kaikissa raskauksissa kuunneltu sydänäänet vasta rv15 tienoilla dopplerilla.
 
"Sisilia"
No siis tarkoitti ettei sydänäänet näy!
Olen kuullut dopplerilla äänet jo 9+5 KAIKISSA raskauksissa kotona.

KAveri tarkoitti, että itse ei menisi niin aikaisin ultraan koska pettyisi siihen, ettei ääniä välttämättä kuule !
Tiedän, että ääniä ei kuunnella siellä, mutta syke näkyy kyllä.
 
"vieras."
[QUOTE="Sisilia";29645360]No siis tarkoitti ettei sydänäänet näy!
Olen kuullut dopplerilla äänet jo 9+5 KAIKISSA raskauksissa kotona.

KAveri tarkoitti, että itse ei menisi niin aikaisin ultraan koska pettyisi siihen, ettei ääniä välttämättä kuule !
Tiedän, että ääniä ei kuunnella siellä, mutta syke näkyy kyllä.[/QUOTE]

mulla ainakin on ultrassa katsottu ja kuunneltu sykekäyrää ja hyvin kuului jo np-ultrassakin
 
"Sisilia"
[QUOTE="vieras.";29645367]mulla ainakin on ultrassa katsottu ja kuunneltu sykekäyrää ja hyvin kuului jo np-ultrassakin[/QUOTE]

Riippuu varmaan tilanteesta, mutta joo :)
Mutta hieman ihmettelin sen "huutavaa" käskyä vaihtaa np-ultra myöhemmäksi!
Luin yksityisten sivuilt, että syke voidaan saada näkyviin jo aikaisessa vaiheessa.
 
"vieras."
[QUOTE="Sisilia";29645370]Riippuu varmaan tilanteesta, mutta joo :)
Mutta hieman ihmettelin sen "huutavaa" käskyä vaihtaa np-ultra myöhemmäksi!
Luin yksityisten sivuilt, että syke voidaan saada näkyviin jo aikaisessa vaiheessa.[/QUOTE]

kerroit että kaverisi odottaa esikoista, ehkä hän on ymmärtänyt jotakin väärin kun ei vielä kokemusta ole niin paljon ja nyt on niin täpinöissään raskaudesta että tahtoo suakin neuvoa :)
 
ggggg
[QUOTE="Sisilia";29645360]No siis tarkoitti ettei sydänäänet näy!
Olen kuullut dopplerilla äänet jo 9+5 KAIKISSA raskauksissa kotona.

KAveri tarkoitti, että itse ei menisi niin aikaisin ultraan koska pettyisi siihen, ettei ääniä välttämättä kuule !
Tiedän, että ääniä ei kuunnella siellä, mutta syke näkyy kyllä.[/QUOTE]


Uskon kyllä että pettyisi jos ei np-ultrassa näkyisi (kuuluisi) sydämensykettä..
 
"Sisilia"
[QUOTE="vieras.";29645391]kerroit että kaverisi odottaa esikoista, ehkä hän on ymmärtänyt jotakin väärin kun ei vielä kokemusta ole niin paljon ja nyt on niin täpinöissään raskaudesta että tahtoo suakin neuvoa :)[/QUOTE]

Voi olla. Mutta se oikein vihaisesti tokasi.
JA neuvoi myös mitä saa syödä. MISSÄÄN tapauksessa salmiakkia ei saa syödä.
Mutta hän saa polttaa kyllä tupakkaa, koska muuten stressi tappaa vauvan ;)
 
"hippuli"
[QUOTE="Sisilia";29645475]Voi olla. Mutta se oikein vihaisesti tokasi.
JA neuvoi myös mitä saa syödä. MISSÄÄN tapauksessa salmiakkia ei saa syödä.
Mutta hän saa polttaa kyllä tupakkaa, koska muuten stressi tappaa vauvan ;)[/QUOTE]

Teilläpä on kivanoloinen kaverisuhde.
 
vierass
Varhaisultrassa kävin rv 8 ja syke toki jo silloin näkyy (onko rv 6 rajapyykki siinä?). Dopplerilla ei varmaan kuulukaan vielä tolla viikolla mutta ei siellä ultrassa oo tarkoituskaan niitä sydänääniä dopplerilla kuunnella. :)

Niskapoimun mittaus ja verikoe voidaan tehdä vaan tietyillä viikoilla, siksi olet saanut tuon ajan.
 

Yhteistyössä