Sairaanhoitajat, lääkärit! Help!

  • Viestiketjun aloittaja "huolissaan"
  • Ensimmäinen viesti
"huolissaan"
Ollaan menossa lääkärillekin parin viikon päästä, mutta huolissani olen 11v. tytöstäni, joka alipainon takia joutui verikokeisiin. Muut otetut arvot ok, mutta leukosyytit liian matalat ja TSH koholla jonkin verran.

Ei anemiaa, ei keliakiavasta-aineita...

Itsekin kilpparivajiksena tiedän mitä tuo TSH voi tarkoittaa, mutta yhdessä matalien leukkareiden kanssa voiko viitata muuhun esim. virusinfektion jälkeiseen tilaan?
 
sh
Leukkarit on monesti virusinfektion jälkeen matalalla. TSH taas voi nousta kilpirauhasen vajaatoiminnassa. Elä turhaan huolehdi, varmasti otetaan tarvittaessa lisätutkimuksia asioiden selvittämiseksi!
 
"huolissaan"
[QUOTE="vieras";22199001]Minkä kokoinen tyttösi on? Siksi kysyn, kun meidän 8v (130cm) on laskevan painokäyrän takia painontarkkailussa.[/QUOTE]

Joo voimakkaasti laskeva käyrä on hälläkin. 152 cm ja 31kg.

Ruokahalu vaihteleva, välillä melko huono. Syö silti eikä varsinaista syömishäiriötä havaittavissa.
 
"mmmm"
[QUOTE="huolissaan";22199260]Joo voimakkaasti laskeva käyrä on hälläkin. 152 cm ja 31kg.

Ruokahalu vaihteleva, välillä melko huono. Syö silti eikä varsinaista syömishäiriötä havaittavissa.[/QUOTE]

tai osaa asian peittää hyvin. syömishäiriöiset on mestareita siinä.
 
"huolissaan"
[QUOTE="mmmm";22199275]tai osaa asian peittää hyvin. syömishäiriöiset on mestareita siinä.[/QUOTE]

Olen miettinyt samaa, mutta olen kotona ja kuulisin jos oksentaisi ruuan jälkeen tai näkisin jos piilottaisi ruokaa... mitä muita merkkejä siinä voi olla?
 
"mmmm"
[QUOTE="huolissaan";22199309]Olen miettinyt samaa, mutta olen kotona ja kuulisin jos oksentaisi ruuan jälkeen tai näkisin jos piilottaisi ruokaa... mitä muita merkkejä siinä voi olla?[/QUOTE]
Tarkka ruoka-ajoista, innokas laittamaan muille ruokaa. valehtelee että söi kaverin luona jne.
fyysisiä oireita vatsakivut, pahoinvointi, ummetus, anemia, kasvun tyrehtyminen, masennus,hampaiden reikiintyminen
 
"huolissaan"
[QUOTE="mmmm";22199394]Tarkka ruoka-ajoista, innokas laittamaan muille ruokaa. valehtelee että söi kaverin luona jne.
fyysisiä oireita vatsakivut, pahoinvointi, ummetus, anemia, kasvun tyrehtyminen, masennus,hampaiden reikiintyminen[/QUOTE]

psykosomaattiseen oireiluun (esim. jännitys on heti vatsakipuna) on taipumusta, mutta noita ruoka-aikajuttuja yms. ei ole. Masennusta olen joskus epäillyt, mutta se jäi epäilyksi... en tiedä... toisaalta murkkuiän tunnevaihtelut jo läsnä.

Pituuskasvu on normaalia mutta leveyskasvu ei!
 

Yhteistyössä