Sairaanhoitajat! Miten olis pieni irtiotto arkeen?

Tanan kunta Pohjois-Norjassa, Finnmarkissa etsii sairaanhoitajia terveyskeskuksen vuodeosastolle.

Työnkuvaan kuluu vuodeosastopotilaiden hoito sekä päivystys.

Tana kommune har ledige stillinger p.t. ved Tana sykeavdelingen - Deanu gielda - Tana kommune

tarjolla siis kolme sijaisuutta ja yksi virka. Sijaisuudet 9kk ja kaksi vuoden pätkää.

Palkka on hyvä, tai ainakin parempi kuin Suomessa :D Vastavalmistuneen sairaanhoitajan palkka on noin 3400e/kk. Peruspalkka siis.
 
Njääh. Eläminen siellä tosi kallista, lisäksi, en osaa norjaa. :D
joo, mut jos muuttaakin vaikka Nuorgamiin tai Utsjoelle, ei oo niin kallista se eläminen :D

näin mä teen, ajelen tästä rajan yli töihin :)

mä en osannu sanaakaan norjaa kun hain töitä viisi vuotta sitten, sain viran :D sittemmin oon vaihtanu työpaikkaa toiseen kuntaan, mutta siitä saakka ollu Norjassa töissä...
 
Kui helvatassa ne voi maksaa noin paljon? :O vai onko siel kaikki palkat noin paljon isompia ku Suomessa?
Joo taitaa olla. Suhteessa ainakin. Mutta kun ajattelee että siellä on eläminen kallista niin ei ne norjalaiset tienaa paljoakaan enempää kuin suomalaiset omassa maassa.

Etua tulee kun asuu Suomessa ja käy Norjassa töissä. Halvempi elinkustannus ja parempi palkka. Lisäksi osa etuuksista tulee Norjasta ja on parempia kuin Suomessa. Kuten vaikka äitiysloma-ajan palkka.
 
itte teen puolikasta ja se on ihan hyvä. Jos on rahanmenoa enemmän, voi tehdä ylimääräsiä vuoroja kun niitä tahtoo aina olla tyrkyllä.

Mutta puolikkaan palkalla pärjää ihan ok, sitten jää arkivapaita kivasti ja pidempiä vapaajaksoja. Lasten ei tarvi olla niin paljon hoidossakaan.

Suomessa mulla ois vuosipalkka varmaan joku 27 000e mutta Norjassa se on 45 000e kun sain palkankorotuksen ennen äitiyslomalle jääntiä. Tai siis mähän saan puolet tuosta kun teen puolikasta.
 
Foortti harmaana
Meillä yhdellä osastolla kesällä YKSI sairaanhoitaja ja sekin vasta loppuunpalamissairaslomalta palanneena!
Ja potilaita ylipaikoilla.
Voi luoja.

Mä ihmettelen, että toi on edes LAILLISTA, tai potilasturvallista!!
 
tahra
Mä oon aina ihmetellyt sitä, kun joku kertoo menneensä vieraaseen maahan töihin osaamatta ollenkaan kieltä. Siis eikö se ole hankalaa olla töissä ihan ummikkona? Eikö se ole sellaista "häh?" "täh?" "mitä?" meininkiä? Kun muutenkin alkuun on aina uudessa paikassa vähän erilaista, pitää opetella talon tavat ja meininki, niin eikö se ole vaikeaa, jos ei osaa kieltä? Varsinkin tuollaisessa vastuullisessa ihmisläheisessä työssä kuin sairaanhoitaja.

Siis minä ainakin olisin ihan pihalla. Hyvä kun Suomeakaan aina ymmärrän ja se on sentään äidinkieleni. :LOL:
 
Mä oon aina ihmetellyt sitä, kun joku kertoo menneensä vieraaseen maahan töihin osaamatta ollenkaan kieltä. Siis eikö se ole hankalaa olla töissä ihan ummikkona? Eikö se ole sellaista "häh?" "täh?" "mitä?" meininkiä? Kun muutenkin alkuun on aina uudessa paikassa vähän erilaista, pitää opetella talon tavat ja meininki, niin eikö se ole vaikeaa, jos ei osaa kieltä? Varsinkin tuollaisessa vastuullisessa ihmisläheisessä työssä kuin sairaanhoitaja.

Siis minä ainakin olisin ihan pihalla. Hyvä kun Suomeakaan aina ymmärrän ja se on sentään äidinkieleni. :LOL:
no olihan se alkuun kyllä vähän sellasta :D mutta tosi äkkiä sitä oppi kun vaan kysy, kirjotti ahkerasti muistiin ja sanakirja oli sivut rullalla :)

mä tein ensin perushoitajana vissiin melkein kolme kuukautta kun odottelin laillistuspaperia että saan tehdä sairaanhoitajan hommia. siinä ajassa ehti hyvin jo oppia ni pärjäs sitte kun alko tekeen vastuuvuoroja. Puhelinkeskustelut on pahimmat, niistä meinas aina tulla sydäri ku joutu soittamaan johonkin :D
 

Yhteistyössä