Sairaat lapset hoitoon vaan !

  • Viestiketjun aloittaja "pph"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27164403]Kirjoitan tämän tänne vaikka lapsi heräsi.
Itkee vuolasti sylissä, kuume noussut. Vanhemmat ei vastaa . Kuume 39,5c joten tarvitsis lääkettä mutta eipä minulla ole lupa lääkitä sillä menettäisin työni. LAKI kieltää.
Lähen nyt hoitaan pientä .[/QUOTE]

Varmaankin on varahakijat. Ja useamman kerran voi soittaa ja jättää viestiä. Mulla on ainakin itellä myös työpaikan numero ilmoitettuna, ettei vaan kännykkä.
 
"vieras"
Pph: Onhan sullakin esimies. Soita esimiehellesi ja kysy ohjeet tapaukselle. Jos vanhemmat ja varahakijat eivät vastaa niin asiaan täytyy keksiä toinen ratkaisu. Sinulla on muutkin lapset hoidossa ja olet velvollinen hoitamaan heitäkin sopimuksien mukaan. Kipeä lapsi tulisi nyt saada sieltä pois jonnekin muualle. Sairaalaan?
 
"vieras"
Miksi kukaan ei ehdota lastensuojeluilmoitusta asiasta? Pph on yrittänyt tavoittaa vanhempia ja varahakijoita ja jos ne eivät useista soitoista ja VIESTEISTÄ huolimatta hae lasta heti pois niin ei muuta kuin lastensuojeluilmoitus kehiin.
 
Minä niin toivon että tämä olisi vain provo, mutta eipä taida olla. Mitä ihmettä pyörii päässä vanhemmilla, kun sairaan lapsen vievät hoitoon? Ymmärrän kyllä sen, ettei joka niiskutusta ja yskää jäädä kotiin hoitamaan, mutta selkeästi sairaan lapsen paikka on kyllä kotona. Ettei tartuttaisi muita, mutta ennen muuta ihan lapsen omaksi parhaaksi. Toivottavasti huomenna lapsi-parka saa sentään sairastaa kotona.

Itse pidän siitä kiinni, että kuumeessa ei hoitoon ja vaikka kuumettakaan ei olisi, mutta lapsi on selvästi jaksamaton ja kipeä, niin jäädään kotiin.
 
[QUOTE="vieras";27164565]Pph: Onhan sullakin esimies. Soita esimiehellesi ja kysy ohjeet tapaukselle. Jos vanhemmat ja varahakijat eivät vastaa niin asiaan täytyy keksiä toinen ratkaisu. Sinulla on muutkin lapset hoidossa ja olet velvollinen hoitamaan heitäkin sopimuksien mukaan. Kipeä lapsi tulisi nyt saada sieltä pois jonnekin muualle. Sairaalaan?[/QUOTE]

Juuri näin, soita esimiehellesi! Ihan vaan siksikin että jos nämä "vanhemmat" yrittävät tuoda lasta taas huomenna hoitoon niin sulla on jotain painavampaa sanojesi takana ja lisäksi ei ole oikein reilua noille muille lapsille ja niiden vanhemmilla on varmasti sanomista kun näkevät tilanteen.
 
miuh
Joo, aika järkkyä toimintaa vanhemmilta. Mulla on ollu pari kertaa semmonen tilanne, että muksu on ollu yöllä tosi levoton ja on ollu aamulla sen oloinen, että onkohan tulossa kipeäksi vai ei. Tällöin olen vienyt lapsen hoitoon (ei siis ole ollut kuumetta/yskää/nuhaa) ja sanonut hoitajalle, että soittaa heti jos siltä näyttää, että tauti iskee päälle. Ja todellakin sinä päivänä vahtinut puhelinta normaaliakin useammin...
 
"vieras"
Pakkohan sen pph:n on laittaa lapsi ambulanssilla sairaalaan jos jotain sitä vaativaa sattuu. Ja eikö pph:n täydy viedä lapsi terveyskeskukseen esim. tikattavaksi jos lapsi saa sitä vaativan haavan tms. tuskin se pph voi vaan oottaa että joku hakisi lapsen...
Mihin pph laittaa muut lapset kun lähtee yhden kanssa lääkäriin? Entä jos pph:lla ei ole autoa? Tai jos onkin auto, ei takuulla ole neljää turvaistuinta...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27164569]Miksi kukaan ei ehdota lastensuojeluilmoitusta asiasta? Pph on yrittänyt tavoittaa vanhempia ja varahakijoita ja jos ne eivät useista soitoista ja VIESTEISTÄ huolimatta hae lasta heti pois niin ei muuta kuin lastensuojeluilmoitus kehiin.[/QUOTE]

Vanhemmille viesti, jossa kerrotaan, että elleivät he vastaa, pph ottaa yhteyttä lastensuojeluun.
 
[QUOTE="vieras";27164614]Mihin pph laittaa muut lapset kun lähtee yhden kanssa lääkäriin? Entä jos pph:lla ei ole autoa? Tai jos onkin auto, ei takuulla ole neljää turvaistuinta...[/QUOTE]

Pakkohan ne on mukaan ottaa, vaikka sitten taxilla. Olikos tuossa paljon muita vaihtoehtoja? Jos on pakko niin on pakko, jos lapsella on vaikka vuotava haava niin ei se odota vaan on heti pakko lähteä.
 
elämää ei sen enemp
Vastaavantyyppisestä tilanteesta keskusteltiin joku aika sitten tällä palstalla ja selityksiä riitti silloin kovasti, miksi kumpikaan vanhemmista tai varahakija eivät vastaa puhelimiinsa. Ihan oikeasti, jos molemmat vanhemmat ovat palomiehiä/sukeltajia/astronautteja tai sydänkirurgeja, niin sitten pitää hommata sellainen henkilö varahakijaksi, joka pystyy vilkaisemaan ainakin muutaman kerran päivässä känyykäänsä!

Niin, ja minä uskon että on melko harvinaista, että molemmilla vanhemmilla on YT-neuvottelut käynnissä...
 
juuo
Surullista mutta totta. Mä olen ollut esimiehen puhuttelussa, koska olin sen neljä päivää pois hoitamassa lastani.
Kuulemma olisi pitänyt hoitaa lapselle hoitaja vaikka mistä.
Sitten kun luin vähän pomolle, mitä laki sanoo asiasta, sain kirjallisen varoituksen niskoittelusta..

Että joo... vituttaahan toi, kun ei sitä tasapainoo lasten ja töiden välillä löydä mitenkään.
Ja jos valitset lapsen sen muutaman kerran ekaksi, etkä loputtomia ylitöitä yms...voi tulos olla potkut.
 
ei koskaan ole oikein
Alkuperäinen kirjoittaja pph myös;27166511:
Tässä tapauksessa olisin käännyttänyt molemmat takaisin kotiin ja tohtorin kautta-- hoitoon tullaan VASTA kun ripuli on täysin loppunut ja siitäkin välipäivä!
Näin minäkin oisisin tehnyt.
Mutta, sitten myös saa lukea täältä palstalta vanhemman kertomana kuinka pph oli niin törkeä, että käännytti kullannuppuni ja vanhemman kotiin...
 
"vieras"
Meidän pk:sta annetusa lapussa luki selvästi vanhempien ja varahakijoiden numeroiden perässä, että ellei puolen tunnin aikana ketään mainituista tavoitetta lapsi siirtyy lastensuojelun hoiviin. Raakaa, mutta toimivaa - en usko, että kukaan vitkutteli vastaamisessa.

Mikäli pomo uhkaisi potkuilla ja varoituksilla, niin liiton juristille olisi kovasti asiaa. Ja alkaisin kyllä vakavasti hakea muuta työpaikkaa.
 
"Vieras"
Miten tässä jutussa lopulta kävi? Aika hurjaa, että noin kipeetä lasta ei saa omaan kotiin!! :( Ei kyllä voi ymmärtää asiaa. Ja kun on pienestä kyse, niin mitäs sitten, jos rupeiskin kouristamaan? Oon nähnyt päiväkodissa yhden tämmöisen tapauksen ja silloin yksi hoitajista lähti ambulanssin kyytiin. Mutta miten lähtis perhepäivähoitaja? Joskus surettaa niin paljon lasten puolesta.
 

Yhteistyössä