sairaslomista?

Alkuun oli tosi pahaa pahoinvointia melkein 3kk.
Nyt olen sairaslomalla ennen aikaisten supistusten ja selän takia.

Nämä lienevät niitä yleisimpiä syitä raskausajan sairauslomiin, jos ei oteta laskuihin normaaleita flunssaa yms.
 
yks tuleva äiti
Alkuun oli tosi pahaa pahoinvointia melkein 3kk.
Nyt olen sairaslomalla ennen aikaisten supistusten ja selän takia.

Nämä lienevät niitä yleisimpiä syitä raskausajan sairauslomiin, jos ei oteta laskuihin normaalia flunssaa yms.
 
Olen ollut saikulla tasan 2 päivää alhaisen hemoglobiinin takia (aiheutti päänsärkyä, väsymystä, pyörrytystä tms) ja muuten työskennellyt normaaliin tapaan. Olenkin ihmetellyt että jaksan niin hyvin kun kuulee toisten kommentteja että on ollut melkein koko raskausajan saikulla tms. Toki sitä väsyy tavallista enemmän töissä mutta luultavasti pitkästyisin myös kotona. Vielä vähän aikaa töitä ja sit lomalle...aah! B)
 
Vissiin sais kopputtaa puuta sen verran vähän olen ollut kolmesta aiemmasta sairaslomalla...
Ekasta en ollu yhtään vaan töissä äippälomaan asti (päiväkodilla lastenhoitajana/henk.koht.avustajana alle 3v ryhmässä).
Toiselta olin kurssilla3pv/vk ja työharjoittelussa 2pv/vk ja itseasiassa olin äippäloman ajankin kurssilla ja vielä samanpäivän kun tyttö yöllä syntyi olin työharjoittelussa (toimistotyötä) ja olin varautunut siihen että sillon kun muut oli vapaalla/lomalla olin työharjottelussa ym että sain päivät thetyä jo ennakkoon jos joudun jäämään saikulle tms. mutta kurssi jäi kesken vaan viikon ja nekin olin tehnyt ennakkoon ja vauvan kaa sitten haettiin todistus...
Kolmannelta olin sitten sairaslomalla 32 viikosta asti kun meinas tulla ennakkoon:) sain onneksi itteni puhuttua sillon kuitenkin kotiin ettei tarvinnu sairaalassa maata pariakuukautta...

Nyt on pikkunelonen tulossa ja viikkoja 10+3 ja oksentelua on taas niinkun kaikilta mutta onneksi päivittäin saa jotain aina pysymään sisällä ja ei ole tarttenu sairaslomaa sen takia...

Eli kaikkiaan vissiin ihan raskauskohtainen miten joutuu oleen:) ja vissiin vähän kyllä äidistäkin kiinni, toinen ottaa paljon helpommin kun toinen taas sinnittelee töissä...
 
Viime syksyn alkuraskaudessa olin aina välillä saikulla viikon pätkissä väsymyksen vuoksi -> keskittymiskykyä ei sen takia ollut sitten yhtään! :/ Sitten tässä keväällä ennen äippäloman alkamista en pitänyt varsinaista saikkua, mutta ilmoitin aina opettajille että kevennän hieman päiviäni, enkä mennyt "ei niin tärkeille" tunneille.

Arjaana 37+1
 

Yhteistyössä